Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bij twijfel..

Als ik twijfel over de zelfstandigheid van de jongen plaats ik ze voor een week binnen in een opvangkooi(1.2#0.60#0.60) met diverse voer /drinkbakken.

Indien mogelijk plaats ik er de jongen van de vorige ronde bij onder het motto:zien eten ,doet eten

Je had bij mij wel 1 of 2 jongen mogen lenen ,maar zag dat Je nogal ver weg woond

Groeten Rene

Opmerking

• Mondje op slot (weet je ook wel hahaha)

Hoi Winterkoning

Jazeker let ik op tijdens de chat . Het was meer bedoeld zo van "ongeloofelijk dat het zo gaat....." Maar de antwoorden heb ik zeker al gehad daarover. Het was dus ook niet als vraag bedoeld maar gewoon een vermelding voor anderen dat het zo kan omslaan.

Inderdaad had jij dit alles al voorspeld en gelukkig let ik op in de schoolbank en leven de jongen nog steeds.

Ik zal wachten met de jongen te verplaatsen en laat ze tot en met maandag eerst zo zitten. Dan geef ik de stand van zaken maandag ochtend even door en kijken we verder.

Ik ga zeker niet zitten klooien nu ik ben veel te blij dat ze nog leven.

Ps: Winterkoning je weet dat mijn mond stijf gesloten blijft als het gaat om vertrouwelijk en bepaalde info. (die krijgen ze met geen brander open hoor hahahahahaha)
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Still alive

Goede morgen Winterkoning.

Jaaaaaa de jongen leven nog steeds en zien er goed uit.
        De man heeft gisteren de gehele dag niet meer gevoerd. De pop is alleen maar met de nestjongen bezig dus die doet ook helemaal niets meer. Tenminste niet dat ik het heb kunnen zien. En ik zie best wel veel, zoals je weet
        Dus wederom hier alles weer naar wens tot nu toe. .

Winterkoning is school weer begonnen voor je onzichtbare dametje. Je bent zo vroeg
        mvg Gerard 6

Opmerking

• Winterkoning schreef:
          want hoe oud zijn de nieuwe jongen nu?

Zaterdag middag zag ik het eerste eischilletje dus vandaag 2 dagen.
          Het zijn er 4 trouwens mooie forse jongen. Kon ik vanmorgen even snel zien omdat er niets op het nest zat. Verder heb ik niet gestoort.
          Ik zal er tussen 20.00 uur en 20.30 uur zijn.
          mvg Gerard 6

Opmerking

• Ik laat ze verder helemaal met rust. En ik begrijp prcies wat je bedoeld dus voel je niet bezwaard om dat te zeggen. Ik kan een stootje hebben hahahaha.
            Ik ga hard men best doen om ze allemaal op de prik te krijgen, of in ieder geval 3 van de 4 hahahahaha.

Tot vanavond op de chat. (als die het eens normaal doet tenminste)
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Aim high! Vier uit vier. Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• "we" doen ons best Kees

Goede morgen.

Wat een p*kke chat weer gisteravond. Maar gelukkig hebben we nog (heeeel) even kunnen kletsen.
                Vandaag zet ik de jongen in de vlucht apart en ga ik vandaag de nieuwe jongen ringen.
                Gelukkig heb ik veel geleerd dit jaar dus een boel fouten zal ik geen 2de keer maken . Tja ik had nooit de pop moeten oppakken bij het ene nest, dom dom dom. Dat was een harde steen hoor, voor het baasje (cq ezel).
                Mijn zwager wil erg graag weten wat ik anders doe dan hem. Nou dat is bijna alles hahahahaha.

Winterkoning mag in de vlucht van de zelfstandige jongen een klein stukje sinasappel of nog te vroeg........??? En het universeel kan dat bij hun er nu wel in??? vraagjes die ik gisteravond niet heb kunnen stellen omdat je ineens weer weg was
                mvg Gerard 6

Opmerking

• Hallo Gerard. Gaat zover goed. Ik hou het lekker bij. Je zwager moet natuurlijk op bijles. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Dan wacht ik mooi nog even.

Hoi

Ik kan je geen ongelijk geven van de chat, je wordt er horredol van. (met 2 personen loopt ie trouwens wel goed )

Ik weet het van het fruit en de ontlasting, en de stress + andere spijsvertering. Dus beter nog even wachten. Ik zal een klein beetje uni erbij doen en dan zien of ze het wel opnemen. Winterkoning eerst weer bedankt

En hopelijk wordt het forum inderdaad weer als vanouds.
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• idee ?

hoi Gerard, is het een idee, om van je bevindingen, een kweekverslag te schrijven, zodat "wij" ook alles kunnen lezen en leren, betreffende de japanse kweek ? nu heb ik het idee, dat we veel missen
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Alles nog steeds oke

Hoi

Alle jongen zijn netjes geringd en nog steeds in leven.(moet mrgen wel even controleren 1tje ging erg makkelijk namelijk) Dat lijkt ook wel goed te gaan want daarna werd er weer veel gevoerd, vooral door de pop. Voorkeur vandaag = witte meelwormen en pinkie's heel veel pinkie's (vorige nest een stuk minder pinkies dan dit nest. Dat dat zo kan verschillen per nest). De man doet het wat rustiger aan die lijkt wat van slag dat ie zijn jongen niet meer kan zien. Hij voert wel mee maar het meeste doet de pop. Meneer heeft het ook erg druk met op zijn zangstok het hoogste lied te zingen .

De 2 zelfstandige jongen zitten nu in een andere vlucht en ze kunnen mekaar niet zien. Ze zijn nu nog wel wat gestrest (het verplaatsen vonden ze niet leuk) maar ik heb ze wel zien eten en drinken dus dat gaat goed komen. Maar het was wel even stressen hoe ze ermee zouden omgaan. Nu verkennen ze hun vlucht steeds meer dus om het voer en water kunnen ze niet heen. Vlucht is 3x 1 x 2 en beplant ik heb er 3 voederplekken gemaakt . Als ze die niet vinden weet ik het ook niet meer.
                        Dit waren snelle jongen hoor. op 30 dagen al in een kooitje en moesten ze het ineens zelf gaan doen. 2 dagen later ook nog verhuizen en weer een nieuwe situatie maar ze gaan er goed mee om. (bedoel ik het eten en verkennen)

Kortom Winterkoning ik ben een heel tevreden persoontje nu en het gaat naar wens. En richt me nu vol op de voeding van het 2de nest. En natuurlijk op de andere 2 ook maar die gun ik nu wat meer rust.

De ongeloofelijke Thomassen komen zondag eens even kijken .
                        1 van mijn zwagers heeft eerlijk gezegt dat ie het schaamrood voelt aankomen bij het idee dat "ik" wel jongen op stok krijg terwijl dit mijn eerste keer is en dan ook nog met een eerste jaars man. Ik vertel hem nog niks. hahahahahahahaha

Ton
                        ik zal erover nadenken maar ik ben niet zo goed in dat soort dingen. hahahahaha Of jullie veel missen dat valt best wel mee denk ik hoor. De Topic bevat inmiddels hoeveel berichten??? 436 ik denk dat alles er wel ergens instaat als je het goed doorleest. Maar ik wil er best over nadenken. Maar eerst heb ik het nog te druk met dit nieuwe nestje.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Helderziende op afstand hahahahahaha

Winterkoning schreef:
                          is het misschien een achterblijvertje???? gaat deze het niet redden?????
                          zal ik gelijk krijgen met drie uit vier? ik hoop van niet.

Antw:
                          Ja dat lijkt een achterblijvertje te zijn. Ik heb die ook zo terug gelegd dat ze niet om hem/haar heen kunnen met voeren.dus als laatste terug gelegd.
                          We wachten af Winterkoning ik hoop dat die het ook red. Of je gelijk krijgt weet ik nu nog niet maar ik hoop natuurlijk dat je geen gelijk krijgt. (je hebt al vaak genoeg gelijk hahahah nu maar een keertje niet hoop ik.)

Winterkoning schreef:
                          was jouw toch inmiddels duidelijk gemaakt toch????? het veranderen van voedsel patroon en daarom het advies om altijd alles aan te bieden want geen nest is het zelfde ,wat zeg ik wat vandaag favoriet is kan morgen geheel uit de gratie zijn.

Antw:
                          Ja ook dat klopt dat dat al was verteld.We hebben het daar inderdaad al tot in den treure over gehad. Maar het is wel leuk om nu voor het eerst te zien dat het ook werkelijk zo gaat. Vandaar de vermelding.

Winterkoning schreef:

antw:
                          Yep maar ook dit is wel weer mooi om te zien. de trotse peer dus.
                          Ik houdt hem zeker in de gaten, na die uitvallen naar de eerste jongen ben ik er wel achter dat mijn man ook een pittige kerel is en niet de goedzak wat ik eerst dacht. (stiekum van binnen hoopte ik op een zachtaardig mannetje maar schijn bedriegt dus hahahahahaha).

Winterkoning schreef:
                          ff de man in de gaten houden t.o.v de jongen in het nest,hij kan in zijn enthousiasme nu wel eens een aktie doen die jij niet leuk vindt

Antw:
                          Dit zinnetje mag je wel wat verder uitleggen als je wilt. Wat voor actie's kan ie in petto hebben voor me.
                          Je bedoeld toch niet dat ie misschien nog wel eens met zijn jongen kon gaan rondgooien he. Als je dat wel bedoeld ga ik dus de gehele dag (he dat doe ik eigenlijk al wel zo'n beetje Ja ik kijk graag naar hun gedrag) voor de voliere zitten.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Hoi Gerard. Net al dat commentaar gelezen van WK.(Bedankt WK Leer ook aan deze kant van de aardbol effe lekker mee. Kan ik mischien je zwager ooit eens verslaan. Maar kun je me een beetje vertellen over het weer? lees het wel dagelijks op de Telegraaf maar hoor het liever van "the horses mouth"
                            hou warm overdag en hoe koud s'avonds. gebruik je ook een max/min thermometer? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• weerbericht

Hoi Kees

Ja ik heb het ook gelezen en ga de boel goed in de gaten houden kan ik je vertellen.
                              Het weer was gisteren bijna de gehele dag regen hier. Temp. vandaag zo'n 20 a 21 graden en afgelopen nacht was het hier denk ik net een graad of 12 a 14
                              We krijgen nog een paar minne dagen wat het weer betrefd maar tegen de tijd dat de jongen uit gaan springen lijkt het weer mooi weer te worden.
                              Dus hopelijk zijn de weergoden mij gunstig gestemd.
                              Leuk voor jouw kees om bij te houden. WWW.weeronline.nl en www.buienradar.nl
                              mvg Gerard 6

Opmerking

• update ringen

Hoi

Net gekeken of het achterblijfertje de ring nog om had en dat was niet het geval. Ik heb dan ook besloten om die ring vandaag er nog niet weer omheen te doen. In verhouding tot de 3 andere jongen is dit jong niet echt gegroeid sinds gisteren. Wel heeft ie een mooie volle buik dus hij/zij wordt wel gevoerd.
                                Ik heb het jong weer bovenop gelegd, want zonet lag ie weer helemaal onder in het nest en krijgt op die manier ook niet veel kans. Ik denk dat ie pas gevoerd wordt zodra de andere jongen verzadigd zijn, en die niet sperren dat ie het koppie dan pas onder zijn grote broers/zussen uit krijgt.

Winterkoning ik ben bang dat jij gelijk gaat krijgen. Wat kan ik nog doen voor dit jong???

Even terugkomend op het verhaal van net. Nee daar had ik niet over nagedacht. Al was wel duidelijk dat in het vorige nest 1 jong de gratie had van de pop en omviel op het moment dat de pop weer op het nest ging. Voor volgend broedseizoen een mooie opdracht om eens in de gaten te gaan houden door de jongen allen van een aparte kleurring te gaan voorzien.'
                                Intressante stof tot nadenken. Wat een gave hobby
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X