Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Winterkoning schreef:
    wijst de man nog steeds? zijn ze al op de platte bak geweest ?

Ja de man wijst nog steeds. Vanmorgen tegen half 6 zaten ze met hun 3en bij de voederbak. Of ze er ook al zelf van hebben gegeten weet ik niet want ik ben direct terug gegaan om dat niet te storen. En heb dus pas om 6 uur gevoerd. Dus dat lijkt de goede kant op te gaan met het eten maar dat moet ook want het is kort dag.

Ik zal er om 20.00 uur zijn op de chat. Haast je niet speciaal voor mij hoor .
    En niet teveel van die rommel he straks denk je nog echt ook dat je vliegtuig bent hahahahaha. Succes en sterkte .
    Ik ga mijn zichtbare meisje naar school brengen.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• Update

Hoi

Wk: Ik heb de jongen zelf zien eten nu. Ze pakken vooral de pinkies en de krekels.
      Alle wat ik nu in de voliere breng aan eten gaat pa direct met ze er naar toe.
      Gelukkig duurt het nog 7 maanden voor het nieuwe nest uitkomt .

Dus alles gaat hier dus precies zoals je al melde.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Juist hahahahaha

da's mooi dan weer.( laat me raden uit de " platte ").

Verder vul ik alles mooi aan als het op is. Dus eigenlijk is het nooit op hahahaha. Eivoer doe ik 2x per dag verversen. En 2x daags vers badwater.
        Vrijdag kletsen we weer verder hahahaa. Ben benieuwd naar het beeldmatriaal.
        mvg Gerard 6

Opmerking

• Wat kan het verschillen...

Leuk dat het zo goed gaat
          Maar Je verdiend het dan ook wel,door zoveel moeite te doen om tot goede resultaten te komen.

Bij mij gaat het ongeveer vanzelf,ik hoef er niet veel voor te doen.
          Nu sinds een dag of 4 ,,weer,, 6 jongen uitgevlogen (2maal 3)
          Ik voer ze 2 maal daags krekels en meelwormen en wat eivoer en thats it.

Dus zoveel kan het verschillen van paar tot paar.

Groeten Rene

Opmerking

• Inderdaad

Oorspronkelijk geplaatst door molineti
            Leuk dat het zo goed gaat
            Maar Je verdiend het dan ook wel,door zoveel moeite te doen om tot goede resultaten te komen.

Bij mij gaat het ongeveer vanzelf,ik hoef er niet veel voor te doen.
            Nu sinds een dag of 4 ,,weer,, 6 jongen uitgevlogen (2maal 3)
            Ik voer ze 2 maal daags krekels en meelwormen en wat eivoer en thats it.

Dus zoveel kan het verschillen van paar tot paar.

Groeten Rene
            Hallo Rene

Bedankt voor het compliment. Ja het ging hier niet vanzelf inderdaad.
            Veel prikkelen en vooral wachten. Maar mijn man is dan ook een 1ste jaars. Misschien dat dat mee heeft gespeeld. Ik denk het wel dat het een vorm van onervarenheid is geweest. Maar goed het resultaat tot nu toe mag er wezen vind ik. Voor volgend seizoen is dit een veel beloofend koppel.

Het is inderdaad nogal een verschil tussen jouw koppels en de mijne alleen het dieet al . Mooi dat het daar zo goed gaat met de kweek en gefeliciteerd met de nieuwe jongen. .
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Update

Hoi

Het eerste ei is alweer uitgekomen. Ik zag de man met een stukje eischil in zijn bek vliegen.
              Eigenlijk zouden ze morgen (23 maart )23 aug. op zijn vroegst uitkomen. Kan het door de paar hele warme dagen komen dat ze nu al uitkomen????. 1 dag eerder dan uitgetelt of tel ik nu zo verkeerd.

Winterkoning

Tot nu toe doet de man (en de pop ook niet) nog helemaal niet raar tegen de jongen ondanks dat de eieren al uitkomen vandaag. Natuurlijk houdt ik het heel scherp in de gaten hoe het verder gaat en zal actie ondernemen waarneer dat nodig zou zijn (zoals je op de "ontzettend goed en vooral snel werkende" chat hebt uitgelegd) . Maar tot nu toe is alles koek en ei. De voeding heb ik nu wel aangepast en geef wat meer witte meelwormen en wat meer pinkie's. De krekels heb ik een paar maatjes verkleind naar maat 3 en een paar daarbij van maat 5 voor de anderen (en ik kan weer opzoek naar spinnen). Ik hoop maar dat alles goed gaat nu want het is echt krap aan hoor met de zelfstandigheid van 1 van de 2 jongen. Van 1 krijg ik het idee dat die wel veel zelf eet, maar de ander laat zich graag bedienen. Kortom de spanning (kicken dus ) stijgt weer hier hoe dit verder gaat verlopen. Dit is wel een hele gave hobby hoor zo.
              mvg Gerard 6

Opmerking

• Tot nu toe alles oke

Hallo

Ik heb net even een uurtje voor de voliere gezeten. Er word door zowel de man als de pop stevig gevoerd. Vooral de pop lijkt zich de rol van het voeren in het nest op zich te hebben genomen. De man is nog steeds druk met de jongen met ze continu te roepen bij de voederplekken. Maar ook hij is vaak bij het nest te zien. Hoeveel er zijn weet ik niet en ik ga ook niet kijken . Dus tot zo ver gaat het allemaal nog steeds naar wens.
                Maar ik blijf opletten en het scherp in de gaten houden.
                Wat een geweldig koppel is dit zeg.
                mvg Gerard 6

Opmerking

• Donderslag bij heldere hemel

Hallo

Wel Ver@#!!**@#!!>??me.
                  We (mijn vrouw en ik) zien net de man ineens de jongen vel aanvallen.
                  Zo uit het niets slaat de sfeer tussen pa en de jongen helemaal om.
                  Het is nu ook nog te donker om ze uit te kunnen vangen
                  Alles ging zo mooi en alles leek gewoon en dan ineens zomaar deze omslag.
                  Morgen ochtend direct de vangkooi neerzetten en hopen dat ik ze snel heb.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Vangen is gelukt

Goede morgen

Voor dat het licht werd ben ik op gestaan en heb de vangkooi klaar gezet en ben rustig gaan zitten in de tuin met 10 meter touw in mijn hand .
                    En dat was maar goed ook want de man heeft het helemaal gehad met zijn jongen. Met ware lans (snavel werd gebruikt als een speer/lans) aanvallen probeerde hij zijn jongen bij het licht worden direct al te doorboren. Wat een ongeloofelijke snelle krachtige uitvallen zijn dat zeg. De 2 jongen zijn nu gevangen gelukkig. (mooi systeem Winterkoning)
                    De 2 zitten nu in een kooi in de voliere maar ik heb het idee dat ik ze beter in een andere vlucht kan doen aangezien de man werkelijk niets meer van ze wil.

Hoe is het mogelijk vraag ik me dan af. Zo is het allemaal "love and peace" en zo ineens een "veldslag" en moeten "ze" (de pop kijkt namelijk helemaal niet meer naar hun om sinds het nieuwe nest gisteren is uitgekomen) niets meer van hun jongen weten.

Maar zijn ze wel zelfstandig genoeg om ze in een andere vlucht te plaatsen???? (Is wel aangrensend aan de voliere)
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• Pffffffffff! Hello Gerard. Heb met spanning deze morgen(jouw tijd) afgewacht.
                      Goed resultaat. Wel een verschil van zwart op wit van de ene dag naar de andere. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Stress Pfffffft

Goede avond Kees

Ja dit was me wel een omslag hier zeg. Maar er is mij al uitgelegd dat dit punt kon komen. Binnen een uur sloeg het ineens om. Ik had het daarvoor niet verwacht. Ik zal goed op "jouw" Jappen passen en blijf mijn best doen.

Winterkoning
                        Tot nu toe worden ze nog steeds niet gevoerd in die kooi. De man en de pop zijn echt alleen met hun zelf bezig en het nieuwe nest.
                        Kan ik ze dan niet beter in die nieuwe vlucht (3x1,5x2 + 4 Thunja's) stoppen???
                        Hebben ze in ieder geval weer wat ruimte. Zoals het nu lijkt komt het toch helemaal op hunzelf aan. En zullen ze zelf moeten eten want de ouders vertikken het gewoon nu.

Ps: Kicken hoor deze hobby
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Hoi Gerard. Mischien beter in mijn voliere. 3.8 x 1.8 x 2.4 hoog. slechts twee Thuja's. Uit de weg van de ouders. Groet, (en success natuurlijk) Kees, Nieuw Zeeland

Opmerking

• Wat een krengetjes,

tja ook ik lees mee hoor. Ik dacht al van straks is ie te laat vanmorgen maar gelukkig heb jij ze eerder te pakken dan de man. Het gaat soms wel wat vreemd er aan toe bij die rare vogels. Succes en je ziet dat observeren wel nodig is.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Jammer,Jammer

Mij lijkt het het beste als Je ze nu in een zo klein mogelijke kooi zet,zodat ze het voer en drinken niet kunnen missen.(en /of meerdere voer/drinkbakken plaatsen)

Succes

Groeten Rene

Opmerking

• Ja zeker jammer/ maar ik geef de moed niet op

Hallo Heren (Henk, Kees en Rene)

Ja dat observeren is iets wat ik graag doe, dus dat zit wel snor.
                                Gelukkig was ik op tijd Henk maar de strijd is nog niet gestreden.

Rene In de kooi kunnen ze het voer en drinken niet missen. Maar in die vlucht kan ik ook 3 of 4 voeder plekken zetten. Hebben ze in ieder geval weer wat ruimte. Maar ik wacht er nog even mee voor ik dat doe.

Kortom spanning hier op het hoogste niveau.

Rene hoe gaat dit altijd bij jouw. Jij vangt ze 1 dag van tevoren toch??
                                Was hier geen optie want ze zijn nu pas 29 dagen en met 32 eigenlijk pas zelfstandig dus was het afwachten wat de man zou doen. Vandaar dat het nu zo gaat.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X