Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• update Na een nacht van stevige regen

Goede morgen Winterkoning (en anderen natuurlijk)

Het heeft hier vanacht stevig geregend (hetgeen waar ik met de jongen zo bang voor ben) dus ik was erg vroeg uit de veren om te zien hoe het in de voliere is gesteld. De jongen hebben voor het eerst regen meegemaakt en het ook overleefd . Op dit moment regend (slagregen zelfs k*tweer) het hier weer behoorlijk .

De pop zit vast op het nest en de man lijkt het goed over te nemen. Ik heb hem zien en horen voeren gelukkig.

Winterkoning volgens mij kan ik nu niet meer doen dan goed gevarieert blijven voeren. Is er nog iets wat ik kan doen voor de jongen (die het op dit moment zwaar voor de kiezen krijgen) om hun kansen te vergroten??? Ze zitten trouwens wederom wel weer lekker hoog op de poten en bij elkaar.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• hahahahahahahahahaaaa

Hoi Winterkoning

Hahahahaha dat valt wel mee hoor met die sigarettenrook.
      Ik heb het weer helemaal verkeerd op geschreven.

Ik bedoel eigenlijk meer hoe de man te prikkelen om goed te voeren bij eventueele twijfel. Hij gaat het overnemen toch??

Maar die vraag hebben de vogels al zelf beantwoord .

Namelijk dat de pop af en toe van het nest komt en dan bij de eetensbak begint te roepen. De man reageerd daar direct op en hup daar gaan ze met een bek vol voer. Daarna gaat de man verder met voeren en de pop weer op het nest. Dit duurt allemaal ongeveer 5 min. Maar de man voert ook zelf hoor, dus het gaat nog steeds goed. Wel een slimme pop hoor dat zij de man prikkelt om te voeren.

Nogmaals de vraag was zoals gezegd meer wat te doen bij twijfel?? Daar hadden we gisteren (op die hele snelle en goed werkende chat ) volgens mij het niet meer over gehad. En bij twijfel vraag ik nu eerst voor ik handel lijkt me gewoon beter hahahahahaha. (jaaaa Zwartkop ik heb mijn lesjes wel geleerd hoor)
      mvg Gerard 6

Opmerking

• 17 dagen

Hallo Winterkoning en de rest.
        Een foto van de 2 jongen (17 dagen oud/jong) ontspannen naast elkaar na net te zijn gevoerd. Wederom slechte foto's maar ik ga niet meer met de camera naar binnen. Dus een foto van afstand schuin door het gaas gemaakt.

mvg Gerard 6

Opmerking

• Oooh wat een liefies!!

Die zien er inderdaad goed uit, mooi zeg!

Opmerking

• twee

is die derde ook nog gezien door je Gerard ? of alleen die 2 ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Hier zijn ze ook weer begonnen. Nieuw nest in de Thuja gebouwd in 3 dagen en ze paren ook. Bizar want ik dacht dat alles voorbij was en heb de kolonie blauwgrijze roodstaartjes lekker deze maanden buiten gegeven. Ze vinden het fantastisch met al die kleine rakkertjes in de kooi en zijn meteen helemaal opgebloeid. Ze vliegen nu door de hele kooi met de blauwgrijze en paren en bouwen extreem fanatiek. Zo heb ik de pop niet eerder gezien dus hier toch een sprankje hoop. Dan maar met een kolonie blauwgrijze roodstaartjes erbij. Die doen toch niks verkeerd en zijn extreem vriendelijk en lief

Opmerking

• Hoi

Ton

Het zijn alleen deze 2 nog. Zoals het nu lijkt gaan die het ook wel redden.
                Ik weet het ik ben er nog niet Winterkoning (uitkomen nieuwe nest en zelfstandigheid). Maar tot nu toe gaat het gewoon heel erg mooi. Af en toe zie ik ze eens voorbij schieten door de voliere (net straaljagers zo snel). Ze ontwikkelen zich enorm snel.

Lief he Tori je moet maar snel eens een keertje langskomen

Marc Ik hoop voor je dat er nog een nestje inzit je weet maar nooit.
                Al moet ik zeggen dat de eerste koude nacht zich hier al wel weer had aangediend. Het was hier erg fris vanmorgen en dat merk je ook direct aan de vogels. Maar ik hoop voor je dat het nog wat wordt.
                mvg Gerard 6

Opmerking

• M.vr.gr.
                  Wim van der Linden
                  http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Jammer

Hallo Wim

Jammer dat je de moed opgegeven hebt. Moet je nooit doen tot ze in de rui komen natuurlijk . Tot die tijd stug doorzetten en zoeken waar je iets moet veranderen. Maar ja zoals je zegt is het gewoon wachten tot het volgende seizoen.

22 maart (al heb ik al eerder verkeerd geteld ) moeten er 4 eitjes uitkomen.

Vraagje 1 van de 2 jongen (die al bijna het formaat van pa en ma hebben) heeft meer gele veren al de ander, en is iets lichter op de borst. Al veranderd dat werkelijk met de dag hoor zo snel is de ontwikkeling. Maar zegt dat al iets over het geslacht?? Domme vraag weet ik maar ik denk ik stel hem gewoon. "you never now".
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• Zoals belooft de trainingsbak het krioelt lekker. Eivoer, Pinkie's, buffalo's (diep en levend), witte meelw.

ha Twitter heeft verloren hahahaha
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• 22 maart (al heb ik al eerder verkeerd geteld ) moeten er 4 eitjes uitkomen.
                        Ik denk dat Je nu wel goed geteld hebt,7 maanden is een vrij normale broedtijd voor jappen

Ik haal normaal mijn jongen weg 1 dag voor het uitkomen van het volgende nest,dit komt neer op een 18 dagen na het uitvliegen.

dit is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

Hopelijk zal het bij die van Jou ook goed gaan

Groeten Rene

Opmerking

• Hallo Gerard. "Het zijn alleen deze 2 nog". Alleen???? toch altijd twee meer dan ikke! Vond het trouwens wel lullig dat Tori wel een uitnodiging kreeg om te komen kijken en ik niet. Groet en success. Kees, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• dom he

Hhahahaha Rene

korte broedtijd he? hahahahaha Hoe ik aan die datum kom weet ik niet maar op chat had ik het er ook al over hahahahaha. Gelukkig is het de normale broedtijd. Ik hoop dat ze dan al zelfstandig zijn kunnen ze lekker apart.

Kees jij bent altijd welkom hier. De deur staan wagenwijd voor je open. hahahaha. Ik ben ook heel erg blij hoor met deze 2 jongen.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Kees zal wel niet komen kijken hoor.

Vast en zeker veel te ver om te zwemmen.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• zo mooi

Goede morgen allemaal.

Hier gaat alles nog steeds geheel naar wens. De jongen vliegen meer en meer door de voliere. Het zijn zulke mooie beestjes die alle stress zeker waard waren. Ze beginnen nu ook echt mee te gaan richting de voederplaats. Maar zelf eten doen ze nog niet (althans ik heb het nog niet gezien) maar bedelen nog lekker bij pa en ma. Het broeden gaat heel mooi om en om. Dus de taken zijn goed verdeeld.

Marc hoe staan de zaken ervoor bij jouw??? zetten ze nu wel door???

Pssssss Winterkoning: Zou ik je kunnen treffen op de chat vrijdag???
                                Het liefst in de avond (heb het nogal druk school is weer begonnen voor het wel zichtbare meisje ) Maar als je dat niet past dan is 'smorgens ook goed hoor Vraagjes over het uitvangen op de Winterkonings stijl waar we het over zouden hebben.

Ohja antw. op jouw vraag in de chat over favo. voer van de man. Dat is witte meelwormen en pinkie's en veel eivoer. (of alleen de carnmix eruit laten???
                                Welke van de 3 moet ik er nu uithalen (aanloop nieuwe nest)???

Verder alles naar wens hier. Alles daar ook naar wens of heb je inmiddels hoofdpijn van de computer gezien het plaatje hahahahahaha hoe verzin je het weer.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X