Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

• Hoi Serinus

Wederom bedankt voor het compliment. Maar zoals gezegd ik "we" zijn er nog niet. Maar dit resultaat tot nu toe vind ik alleen al helemaal te gek.

Winterkoning.
      Ik hou men hoofd er zeker bij Sensei. Vooral omdat ik zelf ook heel goed door heb dat ik "we" er nog niet zijn. Maar ik ben je tot nu toe zo dankbaar met alle info via de chat en hier. Want het werkt allemaal. De spinnen op het moment zijn zowel levend als diepvries. Ik zal ze wel uit het menu halen (niet ineens natuurlijk) voorlopig. Dan bewaar ik de rest voor een eventueel volgend nest. Want het lijkt erop dat die er gaat komen. De man heeft het heel erg druk met de jongen en de pop is druk met slepen van nestmatriaal en voert heel af en toe eens mee.

Ps: Mijn zwager snapt er helemaal niets meer van hahahahaha. Hij hangt elke aan de telefoon om te vragen hoe het hier gaat. Als alles goed gaat wil die graag weten wat ik anders heb gedaan dan hem. En zoals je weet doe ik bijna alles anders dan hem.

Waarneer mag ik weer een stukje fruit geven trouwens??
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Mooi dat je er mee gekweekt hebt
        Hopelijk heb je er ook wat van geleerd

Ben wel blij met dergelijke verslagen. Sommige mensen denken zo eenvoudig over het kweken van vogels. Door dergelijke verslagen ziet men dat het veel vallen en opstaan is en dat geduld een schone zaak is.

Opmerking

• Dacht het al wel maar wou het even zeker weten

Hoi Winterkoning

Ik wist het wel van jou over het fruit.
          Maar ik was eigenlijk wel benieuwd of het al zou kunnen. Maar ik wacht dan mooi nog maar even.
          Heb net het dak wat nat laten sijpelen voor de verkoeling.(dus niet in de voliere gedaan)
          mvg Gerard 6

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
            Mooi dat je er mee gekweekt hebt
            Hopelijk heb je er ook wat van geleerd

Ben wel blij met dergelijke verslagen. Sommige mensen denken zo eenvoudig over het kweken van vogels. Door dergelijke verslagen ziet men dat het veel vallen en opstaan is en dat geduld een schone zaak is.
            Ik heb HEEEEL veel geleerd dit jaar hahahahahahaha (dat weet je inmiddels ook wel hahahahaha ). Inderdaad is het hard vallen en opstaan geweest. Maar nogmaals ik ben er nog niet helemaal al is elke dag weer een kans om verder te komen.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Yes

Hoi

Ik heb net gevoerd en alle drie zijn ze nog steeds in leven.
              2 zaten lekker tegen elkaar aan op een takje en nr3 zat een takje lager.
              Er wordt nog steeds fanatiek gevoerd. Dus voor als nog gaat alles geheel naar wens.

Ps: wat zijn die kleintjes snel trouwens. Ik ga naar binnen voor de camera en ik kom terug en weg zijn ze achter pa en ma aan onder de coniferen. hahahahaha volgende voerbeurt camera maar meenemen dus.
              mvg Gerard 6

Opmerking

• Kan je het weer ff mee doen, ha, ha.

Maar Wk heeft zeker wel een punt.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Pas op de plaats dus.

Oke die steek ik in men zak. hahahaha
                  Ik zal luisteren en eerst weer rustig aan doen.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Haal maar weg ik ben op de chat
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• Niet weghalen jongens

Dit is toch een heel goed bericht, ook voor anderen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• In ieder geval nog 2

Een goede morgen

Net gevoerd (zonder camera en er direct weer uit ) ben daarna even een poosje in de tuin gaan zitten. Ik heb 1 jonkie gezien en op een andere plek horen voeren. Dus er zijn in ieder geval nog 2 in leven. Natuurlijk hoop ik alle 3.
                        De pop heb ik vanochtend nog niet gezien dus in vermoed dat die op het oude nest zit haar 1ste ei weer te leggen.
                        Gisteravond laat toen we in de tuin zaten hebben we de man zien treden in de schemering. Ik vond het een opvallend laat tijdstip omdat het al bijna donker was. Maar mooi om te zien dat ze dan nog zo actief zijn. Of kiezen ze bewust dit late tijdstip??

Ps: Winterkoning alweer krijg je gelijk he, wat de pop en het nest betrefd. Ze is weer aanwezig met voeren dus het 1ste ei is gelegd
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Hee, wat gaaf! Dus misschien zelfs nog een 2e ronde!
                          Maar zo niet dan zijn deze 3 ook al super natuurlijk.

Opmerking

• In de Rui

Hallo Allemaal,

Mijn nachtegalen zijn in de rui! Is dit te vroeg of is dit de normale gang van zaken?

Gijs

Opmerking

• nachtegalen in de rui

Gijs,

Begin augustus is een normaal tijdstip volgens mij om in de rui te schieten. Mijn ervaring is dat bij een broeds koppel het begin van de rui kan doorschuiven naar zelfs begin oktober Mijn kweekkoppel heeft de laatste 3 jaar pas geruid vanaf begin oktober, in september hadden ze telkens nog een laatste nestronde. Ze zijn altijd snel en goed door de rui gekomen en ook de jongen van het laatste nest zijn altijd goed en snel uitgeruid. De 4 jongen van het 2e nest staan nu op punt van uitvliegen en ik verwacht als alles meezit nog 1 ronde. Net als bij Gerard heeft mijn koppel er volop zin in, ondanks een late start (1e nest begin juli, 3 jongen nu al weer een tijdje zelfstandig).

Mijn ander koppel heeft niet doorgezet met kweken en is sinds vorige week in de rui geschoten.

Groeten,

Cees

Opmerking

• Stand van zaken

Hoi Winterkoning

Stand van zaken nu is dat er op zeker nog 2 leven. Nr3 kan ik niet zien en hoor ik ook niet bij het voeren (maar toch ben ik nog steeds heeellll blij ). De 2 die er zijn, zijn mooi groot (inderdaad Rene ongeloofelijk hoe snel ze groeien) en staan lekker hoog op de poten en zitten niet bol ofzo. Ook vlogen ze al achter de man en pop aan gisteravond. De pop komt tot nu toe elke dag pas tegen 9 uur van het nest af dus die is druk aan het leggen . Dus er komt nog een ronde aan.

Ik zal vanavond ook op de chat zijn kunnen we het er even uitgebreid over hebben. Ohja de jongen kijken ook mooi helder uit hun ogen en slapen elke nacht op dezelfde plek had ik ontdekt (verder stoor ik ze niet meer in de voliere behalve met voeren dus ook geen foto's hahahahaha)
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X