Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Ja knap he

Hoi Henk3 een goede morgen.

Muizen kunnen hier niet in de voliere komen (tenminste dat hoop ik dan maar) want ik heb fijnmazig gaas ingegraven rond om tijdens het bouwen. Maar je weet maar nooit.Tot nu toe nog nooit een gatje of een ingang van muizen of ratten kunnen vinden. Een kat tja dat zou best kunnen alleen heb ik die niet gezien. Dan hoop ik maar dat die een beste klap heeft gehad van het schrikdraad .

En zoals je zegt ik had de schrik inderdaad goed in de benen. en ook aardig gestrest tot ik ze weer zag voeren.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• 1ste eruit gesprongen.

Een goede middag.

Ik zie net bij het bijvoeren dat het eerste jong is uitgevlogen. Het jong ziet er mooi groot en strak uit. Ik vind het persoonlijk wel erg vroeg maar ja hij heeft er zelf voor gekozen schijnbaar. Wat kan ik nu doen voor dit jong??

Of zal dit van vanmorgen komen?? Maar toen is mij het niet opgevallen dat er een jong is uitgesprongen. Ga nu weer kijken of de ouders het wel voeren.

Winterkoning schreef:

Ja ik vind het geweldig. Werkelijk waar. Hier doe ik het allemaal voor de spanning en misschien ook wel een resultaat(tje) met de jappen. Dat zou de ultieme kick zijn voor dit jaar. De zwartkoppen wordt niks meer maar dat is niet anders. Verder toch weer een medicijn vrije kweek dit jaar met de groenlingen (1 koppel) 11 op stok in drie rondes (kon toch niet). Ik ben weer een tevreden mens. Nu die jappen nog op stok zien te krijgen

Het jong kruipt nu door de coniferen ik kan hem niet zien maar zie wel de takken bewegen en pa en ma zitten erboven met een krekel in de bek. Zodra ze erheen gaan kan ik horen dat er in ieder geval gevoerd wordt door de ouders. Ik wil niet verder storen dus ik heb nog niet op een afstandje het nest bekeken.
        mvg Gerard 6

Opmerking

• Plaatje

Let niet op de kwaliteit zijn door het gaas genomen.
          Ik ben best wel trots op het resultaat tot nu toe. Pa en ma vliegen werkelijk van hoek naar hoek. Want ze zijn alle 3 uitgevlogen. :-)

Best wel klein eigenlijk.

beetje honger.
          mvg Gerard 6

Opmerking

• En daar is papa dan met een hapje. Buffalo's
            mvg Gerard 6

Opmerking

• prachtig gerard! erg mooi

ik vind japanse nachtegalen zelf ook fantastische vogels, en ik geniet dan ook met volle teugen van zulke foto's!

veel succes met de kweek verder. jammer van de zwartkoppen, maar ja volgend jaar beter
              Groet'n uut Drenthe

Opmerking

• Of zal dit van vanmorgen komen??

Misschien toch andersom geweest;en was het dus de reactie van de ouders op het uitvliegen van het jong

Netjes hoor

Je zult versteld staan hoe snel de jongen zich ontwikkelen de eerste week na uitvliegen.

MVG Rene

Opmerking

• maar ik ben er nog niet

Allemaal bedankt ik ben ook erg trots

Maar ik ben er nog niet, maar tot nu toe ben ik erg trots op deze ouders.
                  Ze doen het werkelijk geweldig echt hoor. Wat hebben die het druk zeg op dit moment .
                  Winterkoning ik voer nu om het uur a 1,5 uur van alles wat bij en het wordt ook direct gepakt en geprepareerd om te geven. Het voer is niet aan te slepen. hahahahahaha. Geweldig Wat een gave hobby.

Rene dat zou natuurlijk ook best kunnen daar heb ik zelf nog niet aan gedacht. Ik raakte direct in paniek natuurlijk en het denken ging even niet meer hahahahahaha. Ze slaan nooit alarm dus dat was schrikken.

Winterkoning ik hoop je snel op de chat te treffen.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• mooi succes

een mooi succes Gerard, mijn complimenten, is niet de makkelijkste vogel om mee te kweken. hoop dat het zo goed blijft gaan. ik vind het ook leuk om vanaf het begin mee te lezen, en dat dit er van komt....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Kan ik toch niet achter blijven. Proficiat Gerard, mooi gedaan. Enne, als de voliere to vol zit met Jappen weet je waar ik woon. Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• Een prachtig resultaat, Gerard6. Mijn complimenten. Het blijven toch fascinerende vogels die Jappen.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

• Alles nog goed.

Bedankt heren.

Wim hoe gaat het daar bij jou?? Lang niets gelezen van je al zag ik wel dat je trouw mee leest.

Kees. Ik stap straks op de fiets dan ben ik ongeveer 10 uur bij je .
                          Ik zal zeker aan je denken als alles goed komt hier.
                          Ps kees ik zal skype gaan installeren.

Ben net aan het voeren geweest en zag in ieder geval 2 jongen klauteren in de takken. Wat is dat een apart gezicht zeg. Ook werd er weer gewoon gevoerd en kan ik de jongen heel goed horen. Maar het zien van de jongen (op net na dan) gaat wel moeilijk. Zij zijn klein en de voliere groot en wild beplant . Maar zolang ik ze gewoon hoor is alles goed. Ik hoop ze vandaag nog even te kunnen zien.

Ps medaar: De spinnen zijn op het moment favoriet (en de krekels)
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                            Bedankt heren.

Wim hoe gaat het daar bij jou?? Lang niets gelezen van je al zag ik wel dat je trouw mee leest.

[/I]
                            Ha die Gerard6,

Wat een geweldig resultaat tot nu toe. Dit geeft toch wel hoop dat het goed gaat komen.

Bij mij is het helaas helaas niets geworden dit jaar. Zoals al aangegeven lagen bij mij steeds de eieren op de grond. Pop omgeruild ook die ging weer netjes eieren leggen. Na twee dagen lagen echter de eieren opnieuw op de grond. Ik had geen reserve man thuis om de man om te ruilen.

Dus wat zou ik nu met deze man moeten doen? Misschien moet ik in september een nieuwe man gaan zoeken?

Ik heb voor dit jaar de moed opgegeven. Ik heb er nu maar wat jonge eleganten bij los gelaten. Kunnen die ook wat lekker uitvliegen.

Jouw resultaat tot nu toe had ik ook graag in mijn voliere gezien.
                            Volgend jaar hopelijk beter.

Maar de japanse nachtegalen blijven toch echt mijn grote favorieten. Op dit moment zingt de japanse nachtegaal het hoogste lied. Super.
                            M.vr.gr.
                            Wim van der Linden
                            http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Bij mij is het niet zoveel dit seizoen. Waarschijnlijk te veel gewild. Heb een koppel nachtegalen en een koppel roodkuifkardinalen bij elkaar zitten in een goed begroeide voliere van 3x2x2. Ging op zich redelijk goed (weinig ruzie) maar ook geen resultaat. Mijn popje nachtegaal was ook nog erg jong.
                              Heb inmiddels mijn nachtegalen verkocht. Ik ga alleen verder met de roodkuifkardinalen. Nachtegalen zijn ook prachtig maar soms moet je kiezen.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

• Volgend seizoen beter

Wim en Wim.

Heel jammer dat het bij jullie niets meer is geworden. Maar volgend jaar beter hopen we dan maar.
                                En inderdaad soms moet je keuzes maken. Hier gaan de Zwartkoppen eruit en maken plaats voor een ander koppel. Jammer maar het is een soortje (de zwartkop) die ik pas weer ga proberen als de kinderen de deur uit zijn. .

Ik zag trouwens net dat de pop hier weer is begonnen met nestelen.
                                Is dat wat jij bedoeld Winterkoning met de pop in de gaten houden??
                                Moet ik hier iets aan doen of ze weer gewoon hun gang laten gaan??
                                Eigenlijk ben ik nu wel tevreden hoor.

Ik ga weer druk aan het bouwen hier achter. Nu de temperatuur nog verdraagbaar is. Het wordt mij te warm hoor.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X