Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jaaaaaa

Opmerking

• Eindelijk

Hoi

Vandaag 4 jongen uitgekomen. de ouders voeren goed en tot nu toe alles naar wens.

Ps: Reden afwezigheid voor Winterkoning, Henk3 en Kees en Tori. Ik zit bijzonder slecht in mijn vel op het moment
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Slecht vel.

Hee Gerard6 zorg dat je wat beter vel krijgt en kijk eens om je heen. Het zonnetje is aan het schijnen (tenminste hier, ha, ha,) Maak er wat van jonge. O ja, natuurlijk succes met de uitkomst.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Super dat alles goed gaat met de 4 jongen, gefeliciteerd!!

Je krijgt binnenkort mail

Opmerking

• hoi

nu weet ik waar al dat nestmateriaal wordt nar toe gesleept
            gisteren zag ik 2 afgewerkte nesten in de thujas,(zie fotos ) eieren nog steeds niet net zoals bij marc maar het kan toch niet dat alle mannen eiervreters zijn (ik denk dat wij alle 2 gewoon met een te jonge pop zitten)
            Kan iemand vertellen waarom mijn pop dit doet ,ze heeft aan beide kanten haar vleugelpennen afgepikt tot aan de rode band

ik heb 2 weken geleden een koppel mutatiezanglijsters in de voliere gedaan
            leven perfect in harmonie met de nachtegalen maar die laten er wel geen gras over groeien ,na 4 dagen afgewerkt nest dan elke dag een ei en nu vast broeden uitkomst verwacht op 31 juli
            De man is split voor wit dus ik hoop dat er een witte tussen zit zie ook foto

mvg
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Hoi Wiewie, bij mij zit de pop vandaag dik en is het nest echt af. Dus wie weet. Ik heb morgen alleen geen tijd om de hele dat op de camera te kijken omdat ik ergens moet werken. Maar ik sta vroeg op, 06:00 uur en kijk meteen in het nest. Ik hoop op het eerste ei morgen want de pop lijkt echt op een balletje en schreeuwt de hele dag door. Ik geef al 2-3 weken vrijwel geen meelwormen meer en heb erg geminderd in insecten om de man rustig te krijgen ivm evt eierpikken.

Opmerking

• Gefeliciteerd Gerard. Hier wordt meegeduimt dat alles goed blijft gaan

Opmerking

• Hallo Gerard. Dacht ik : Is ie dan toch, tegen beter weten in, op vakantie? Goed zo en proficiat. Blijf voor je duimen. Mijn opa adviseerde altijd dat ik de moestuin zou moeten gaan omspitten als ik me niet lekker voelde. Mischien helpt dat. Groetjes en succes Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• Ringen

Hoi
                    Een goede morgen allemaal.

Ik heb misschien een vreemde vraag.
                    Vandaag moet ik de jonge jappen ringen.
                    Als ik mijn vogels ring, doe ik de jongen altijd in een schoon bakje met een stukje keukenrol. Altijd zonder problemen.

Kan ik ook op deze manier de Jappen doen?? Of moet ik met de jappen voorzichtiger te werk gaan en ze 1 voor 1 uit het nest pakken en dan ringen.??

Ps: Winterkoning het zat tussen de oren (achter grond he) Maar nu voel ik me alweer stukken beter. Jezelf eens een schop onder de kont geven (auww) wil nog wel eens helpen. Pa en ma doen het voortreffelijk trouwens
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• Hee Dokter Gerard,

Mooi dat je jezelf ff genezen hebt van die vervelende kwaal. Ga lekker door jongen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• gelukkig wel

Hahahahahaha Henk3

Dat mag ook wel he, na 6 jaar therapie hahahahaha. De ene keer moet je gewoon iets harder schoppen dan de andere keer. Deze keer moest het aardig hard. auw auw. Ik moest mezelf gewoon even van de buiten wereld afsluiten en mezelf weer even oprapen.

Ohja petje af voor de ijsvogel serie heel mooi.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Ze zijn geringd

Hallo

Ik heb nog 3 hele mooie jonge jappen over. 1 is er verdwenen.
                          Maar hier ben ik ook heel blij mee. Ze zijn nu 5 dagen en ze zijn wel erg groot al moet ik zeggen. Dit terwijl ik hun dieet best simpel vind. Ik zie de ouders eigenlijk alleen maar voeren met Buffalo's en krekels nr 3 en 4. Dit terwijl er keuze in overvloed is. Het ringen ging dus ook maar net. 1 was al niet meer mogelijk en ik wou niet doorzetten. Helaas het is niet anders had ik toch maar gisteren moeten kijken.

sorry voor kwaliteit foto's wou er niet te lang over doen.

1ste geringd hevig trillend. Zal wel het idee wezen omdat het jappen zijn.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Heeeel irritant zelfs

Hoi Winterkoning

Jaaaa gaaf he, hoe het hier nu gaat.
                            Bij mijn zwager's is er nu 1 op stok en daar blijft het bij want de ouders zijn in de rui gegaan nu.

Wat de voeding betrefd, alle voedseldieren worden eerst bepoederd voor ik ze geef. Rupsen heb ik maar uit het menu gehaald eerst die worden werkelijk compleet genegeerd. Ben vandaag ook begonnen met krekels nr5 en dat lijken ze wel oke te vinden. Ik voer om de 2 uur bij van wat er op is. Zo hebben ze doorlopend voldoende aanbod. Vandaag zag ik ook de man voor het eerst met eivoer naar het nest gaan. Het lijkt er dus ook op dat ze daar nu ook mee beginnen te voeren. Ook daarin zitten vitamines en mineralen. Dus Winterkoning het dieet bestaat hier op het moment uit veeeel krekels en buffalo's en nu dus ook het eivoer. Ohja ook het weideplankton laten ze nu nog redelijk links liggen en eten ze alleen zelf, voor zover ik het kan zien.
                            En ik zie veel want ik zit bijna de gehele dag voor de voliere te genieten.

Wanneer mag ik eens een wasmotje geven trouwens??

Ps: Twitterfanaat, denk het niet erger me rot eraan. Maar wat ik ook doe het lukt maar niet. Ja is het gelukt kloppen de foto's (ineens naast elkaar of kleiner of helemaal geen foto) niet meer om gek van te worden.
                            Maar we blijven positief hahahahahahhaa tjonge ik ben zelf ook blij dat het weer oke is hahahahaha. Er weer vol tegenaan.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Japanse nachtegalen

Gerard6,

Van harte gefeliciteerd met je resultaten tot nu toe. Geweldig.
                              M.vr.gr.
                              Wim van der Linden
                              http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Van harte,

Sluit ik mij graag ff bij aan.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X