Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 3 bevrucht

Goede morgen

Vandaag of morgen moet er hier 3 bevruchte eieren uitkomen.
    Nu maar hopen dat alles goed gaat. Ik las dat ze bij jou weer zijn gestopt Marc. Gewoon blijven volhouden "You never now".

Hoe is het bij jullie gegaan met het noodweer?? Hier helaas weer geen regen gehad misschien net 1mm.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• Japanse nachtegalen

Toch weer een beetje hoop. Vandaag het eerste ei van de nachtegalen. De nieuwe pop dus. Maar ik hoop dat er morgenochtend geen ei op de grond ligt want dan is waarschijnlijk de man dol op eieren.
      M.vr.gr.
      Wim van der Linden
      http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Ik heb niks

Opmerking

• rapen ?

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
          Toch weer een beetje hoop. Vandaag het eerste ei van de nachtegalen. De nieuwe pop dus. Maar ik hoop dat er morgenochtend geen ei op de grond ligt want dan is waarschijnlijk de man dol op eieren.
          kan je de eieren niet rapen dan, of de man apart zetten ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Japanse nachtegalen

WK Ik ga ook helemaal niets doen. Ik wacht gewoon af. Maar ik vond het alleen even het vermelden waard. Het grote nadeel is echter dat ik bijna op vakantie gaat.
            M.vr.gr.
            Wim van der Linden
            http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Bedoel Jij hiermee..

ps: je hebt i.i.g die moeilijke stap genomen om de pop te wisselen en zie het resultaat,ik help mee met hopen op een goede afloop wj.
              Bedoel je hiermee te zeggen dat Je het anders gedaan zou hebben(niet de pop maar de man wisselen)
              Dit zou ik namelijk gedaan hebben(de man wisselen),daar ik uit ervaring met nachtegalen maar ook met andere teretoriumgerichtte vogels de ervaring heb dat de mannen vaak het ,,probleem,, zijn .

Of bedoel je gewoon im het algemeen;het uitelkaar trekken van een paar tijdens het kweekseizoen?

MVG Rene

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                ps: men gaat 9 van de 10 x uit dat de man de rotzak is maar is dit altijd wel zo?
                Nee, de kweker

9 van de 10 keer heeft hij/zij wat verkeerd gedaan qua voeding, samenstelling koppel, omgeving etc.

Heb overigens op Springwatch gezien dat een man kneu (meen ik) een jong verwijderde. Waarschijnlijk omdat hij het niet gewend was om wat te zien wriemelen in het nest.

Opmerking

• Om wat te weten te komen/uit tesluiten zal men indedaad wat moeten proberen.

Ik hoop voor WJ dat het goed uitpakt en dat hij jongen op stok gaat krijgen,en natuurlijk voor de andere uit deze topic ook

mvg rene

Opmerking

• @ WK, ik reageerde op je vraag, niet op dit specifiek geval.

Opmerking

• Spannende tijd.

Hallo

Hier is het eerste jong net geboren. Moest de pop wel van het nest tillen om wat te zien. Reden dat ik haar eraf tilde is dat ik mij 2 dagen had vertelt wat betrefd het uitkomen. Ik wou toch nog maar een keertje kijken waarom ze nog niet uit waren. En daar lag dan het 1ste jong voor 2009 nog een beetje nat . Nog 2 eitjes te gaan.
                      Ik heb inmiddels het selffeeding system in volle werking gezet en volop huis/veld krekels NR.2 en 3 gegeven. Ook buffalo's en witte meelwormen en wat rupsen.

Spannend al weet ik dat ik nu niet meer kan doen dan men best. Ga nu weer lekker voor de voliere zitten kijken hoe dit verder gaat.

Heb ik trouwens weer een jappen pop die blijft zitten en haar eraf moet pakken. Gelukkig zonder alarm dus vol vertrouwen van de jappen gekregen en dat doet het baasje goed.
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• Goed nieuws Gerard. Nu die andere twee eitjes nog. Houd me op de hoogte. Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                          HalloHier is het eerste jong net geboren. Moest de pop wel van het nest tillen om wat te zien. Reden dat ik haar eraf tilde is dat ik mij 2 dagen had vertelt wat betrefd het uitkomen. Ik wou toch nog maar een keertje kijken waarom ze nog niet uit waren. En daar lag dan het 1ste jong voor 2009 nog een beetje nat .
                          Waarom doe je dat??? Lijkt me toch een risico dat te vermijden is. Nu liep/loop je de kans dat je jonge verspeelt!
                          Gewoon wachten tot er een wisseling is en die kun je eventueel bewerkstelligen door voer te geven, badwater te geven of te sproeien. In grotere volieres ook richting het nest lopen, niet recht er naar toe. Veelal gaan de vogels dan uit voorzorg er af en kun je vlug kijken. Dan meteen ook (levend)voer geven, zodat de prikkel van nestgevaar overheerst door de prikkel van het voer.
                          Ik zal nooit vogels van het nest tillen(behalve kanaries ed), weet ik niet wat er onder zit, nou jammer dan. Zie het vanzelf!!
                          Als nergens anders geld in vogelkweek - geduld is een schone zaak -

Opmerking

• Hoi Gerard, dat zou ik ook nooit gedaan hebben en dat moet je ook niet meer doen hoor. Ik heb dat ooit gedaan bij een kakeriki en mooi dat die avond geen van de vogels meer op het nest ging en ik na 40 uur het laatst levende jong heb moeten handopfokken.

Dus hou ze inderdaad maar in de gaten nu. Straks als de pop er af is geweest is het van belang dat ze er weer op gaat. Daar zit nl nu even het gevaar. Bij mijn Mozambiquesijzen gaat de pop er ook hoe dan ook niet vanaf. Dus die heb ik een keer aan de kant geduwd met mijn vinger. Dat ging prima maar na 5 minuten vloog ze eraf en ze is er de hele nacht niet meer opgegaan en gestressed gebleven. Gelukkig heeft ze het de volgende morgen weer opgepakt en heb ik enorme mazzel met het warme weer gehad vorige week.

Hier doe ik dat dus nooit meer

Opmerking

• Geduld oooooo moeilijk

Hoi Zwartkopje en Marc

Normaal zou ik dat ook niet doen. Ik heb heel lang in de tuin zitten wachten op de wisselling van de wacht die kwam maar niet. (ik weet het geduld hebben ) Daarna heel voorzichtig richting het nest gegaan maar wederom hadden ze zo iets van "bekijk het maar ik blijf zitten".
                              Ik had me 2 dagen vertelt . Waarschijnlijk zat de pop dus nog niet echt vast toen ik dacht dat het wel zo was. Dus ik kreeg het gevoel dat het weer mis was en heb de toch maar gekeken. Heel voorzichtig wellis waar.

Maar nu laat ik ze lekker met rust en zie wel weer tegen de tijd om te ringen of als de gelegenheid zich voor doet.

Kees ik houdt je uiterdaad op de hoogte.

Winterkoning bedankt op het mopment even geen vragen nu maar die komen vast zoals je weet.
                              mvg Gerard 6

Opmerking

• jongen geringd

Gerard,

Mooi dat je nu jong(en) hebt. Alleen zou ik de eerste dagen oppassen met het voeren van de witte meelwormen. En als je ze al geeft dan de eerste dagen in beperkte mate en altijd bepoederen. In het juni nummer van het blad 'Onze Vogels' staat een artikel over eivoer, hierin behandelt de auteur de voedingswaarde van verschillende voedseldieren. Hierin kun je lezen waarom je beter buf.wormen en krekels kunt voeren dan meelwormen. Deze laatste bevatten relatief veel vet en zeker de eerste dagen zijn de jongen snel verzadigd door de meelwormen en komen ze uiteindelijk voedingsstoffen tekort.

Als ik mijn vogels laat kiezen dan pakken ze de witte meelwormen, echter door deze de eerste 5 dagen nauwelijks (en dan ook nog goed bepoederd) te geven pakken ze het voedsel dat beter geschikt is, voornamelijk levende buf. wormen.

Ik heb vanmiddag 3 jongen geringd op de 5e dag, een volgende keer doe ik dit aan het begin van de dag want ik kon ze met moeite ringen. Al met al goed gelukt gelukkig. Het 4e jong is de 2e dag al uit de nest gegooid door de ouders, heeft het zoals vaker niet gehaald.

Groeten,

Cees

Opmerking

Working...
                                X