Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
    Neen hij ziet er inderdaad niet goed uit. Ik zelf dacht aan vitamine tekort. Dit omdat hij zoveel jaagt op de grond, zelfs al zit nog genoeg eten in het voederbakje. Het popje ziet er overigens prachtig uit, perfect verenkleed actief en reactief.. Ik doe sowieso Beaphar multivit en Extra calcium, ook van beaphar bij het eten, 2 a 3 keer per week, en voor de rest geef ik hetzelfde als jou, marx. Ben eigenlijk wat bezorgd om hem.. Eigenlijk geloof ik niet echt in vitamine preparaten, zolang je maar genoeg varieerd, maar ik ben toch vanplan om wat poeder te gaan kopen, dit zijn namelijk druppels, en kunnen mogenlijk niet goed opgenomen worden.
    groetjes,Ben
    Als ik zo naar die foto kijk denk ik dat de vogel een beetje ziek is of last heeft van parasieten(wormen). Vooral die uitstaande vleugels laten zien dat hij bepaald niet fit is...
    Denk ook dat het niet verstandig is om almaar vitaminepreparaten aan je voer toe te voegen. Een goed universeelvoer bevat in principe alle vitaminen, bouwstoffen, mineralen etc. in de juiste verhoudingen. Als je dan op zijn tijd wat fruit en levend voer geeft hoef je echt geen extra vitamines te geven. Dit kan op den duur zelfs schadelijk zijn.
    Heb je al eens naar de ontlasting van de vogel gekeken?
    Misschien goed om hem eens in de hand te nemen en te voelen of het borstbeen scherp is. Meteen ook even de buik controleren. Als de vogel bijv. een wormenbesmetting heeft kun je hem met de juiste behandeling binnen korte tijd weer topfit hebben...

Opmerking

• opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats wij hebben ongeloofelijke

Haast.
      Goede morgen

Even een kleine update van hoe het hier nu gaat.

Ik kom net uit de voliere (ja ben gek geef elke dag om 6 uur eten) en er wordt enorm gesleept met nestmatriaal. Ook al kom ik de voliere in hij gaat gewoon verder .
      Het oude nest wordt zo te zien niet weer gebruikt. Nu wordt al het nestmatriaal gebracht naar een coco's nestje wat ik in het begin toen heb opgehangen ( advies Winterkoning). Maar wel weer in een thunja. Ik laat ze nu maar lekker hun gang gaan. Ik had wel verwacht dat ze weer opnieuw gingen beginnen maar zo snel nee dat had ik niet verwacht. Ze lijken behoorlijke haast te hebben hier.

Marc is er al wat inmiddels?? Hoe gedraagt de pop zich bij jou op het moment??

Ben
      Teveel vitamine's is natuurlijk niet goed maar je insecten bepoederen met insectenpoeder is zeker niet verkeerd.

Wiewie dat je man niet meer zingt snap ik ook niet. Wie heeftdaar een antwoord op ben ik eigenlijk wel benieuwd naar??
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Ik was vandaag ook om 06:30 uur gaan kijken en voeren. Nu doen ze bij mij vandaag wel iets heel vreemds. Ze gaan door de bovenkant van de kooi. Dus ze vliegen/zoeven heen en weer op 3 meter van de grond. Pop echt heel erg hard roepend, man zoevend en achter haar aan. Wat dat is weet ik niet maar het zou weer baltst kunnen zijn. Ik zie nog steeds dat de pop een dikkere achterkant heeft en ze zet als ze ergens land altijd haar kopje in de nek en de staart horizontaal. Het lijkt alsof ze de man uitnodigt te paren maar die reageert niet.

Bij mij zingt de man ook nog maar hoogst zelden. Hij zingt alleen in de late avond een uurtje. Vanmorgen nog niks gehoord. Hier is het eigenlijk heel veel contactroepen en vooral de pop lijkt wel een vastgelopen pc de laatste weken. Tuuutuut, Tuuutut, Tuuutut, de hele dag door.

Opmerking

• Japanse nachtegalen

Hier even een kleine update van mijn vogels.

Mijn man zingt heel de dag uit volle borst. Geweldig maar verder nog niets. Mogelijk heb ik misschien super dom gedaan door mijn omruil. Maar de vorige pop zit nu in een ruim binnenhok. Gisteren heb ik hopelijk eindelijk mijn schoonvader zover gekregen om hem los te laten in de voliere. Daar zit nl nog een man in.

Vooral afwachten hier dus.

Gerard6 jammer van die onbevruchte eiren maar ze blijven het nog wel een poosje proberen als ze goed op dreef zijn.

Ik blijf deze topic goed volgen.
          M.vr.gr.
          Wim van der Linden
          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Hahahaha en PC

Hoi Marc

Ik ben eigenlijk echt wel benieuwd wat dat toch is bij jullie (wiewie) dat de mannen niet meer zingen??. Winterkoning misschien???
            Hier en bij Wim ook zag ik, zingt de man de man werkelijk zijn longen uit het kleine lijf (ook Jappen kunnen schreeuwen zeg). Ook toen de pop op het nest zat. Als de man op het nest zat was het uiterdaad stil. Maar zodra er wisseling van de wacht was, zocht ie direct eigenlijk zijn zing plekje op. Hij heeft echt 2 plaatsen waar ie zingt.

Weer apart dat ze bij jou nu de hoogte opzoeken. De houding van de pop is inderdaad volgens mij een uitnodiging. We wachten af Marc. Dit is wel een heel apart kweekseizoen hier maar wel heeeel gaaf allemaal.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Net maar weer even een foto gemaakt van het nest omdat ik er zelf niet in kan kijken. Ziet er brandschoon en heel mooi afgewerkt uit maar geen ei. Ik heb mazzel dat er bamboe op de bodem ligt want zodra de man of pop een ei zou opeten moet er zeker eigeel of wit op die bamboe zitten. Als ze de eieren eruit halen in zijn geheel zal ik ze niet meer vinden gezien het aantal potten en de grote planten. Maar voorlopig ga ik daar niet vanuit.

Geef jij kalk Gerard? Hier eten ze geen eierschalen en ik zou dus nog tropengrit kunnen proberen. Ik heb een zak gemalen oesterschelp. Iets dat veel andere vogels wel op willen nemen als ze kalk nodig hebben.

Opmerking

• Ik denk erover een webcam op het nest te zetten. Dat is heel makkelijk te regelen hier. Misschien moet ik dat maar eens doen. Even een webcammetje kopen met een lang snoer en het is geregeld Ze zullen er geen last van hebben want ze zijn sowieso niet erg van hun stuk te brengen verder.

Opmerking

• De voliere waar de Jappen het mogen doen.

[URL=http://g.imageshack.us/img523/100922400.jpg/1/

De jappen zijn nu druk in de weer met schapenwol.
                  Ze pikten het tussen het gaas weg bij de zwartkoppen dus heb ik ze maar wat gegeven en met succes. Het gaas staat er mooi scherp op he hahahahaha. Ik wou de voliere niet in.

Hoe krijg ik dat stomme Twitter gedoe weg want nu wordt het wel heel breed.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Japanse nachtegalen

Gerard6,

Mooie inrichting van je hok zeg.

Dus nu weten wij de inrichting van alle japanse nachtegaal hokken.

Wat doe jij in die emmers en plastic bakken?
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Vind persoonlijk schapewol een gevaarlijk goedje het gaat gauw om de poten zitten tijdens draaien in het nest.Heb er in het verleden al problemen mee gehad en gebruik het sindsdien niet meer.
                      groeten eddie

Opmerking

• [QUOTE=Marx;59348]

Opmerking

• Selffeeding system

Hallo Wim

Wat doe jij in die emmers en plastic bakken?

Dat is het selffeeding system en dat werkt heel erg goed en het is erg gemakkelijk.
                          Ik heb daarin de krekels, meelwormen, buffalo's en al het andere weideplankton.
                          Het is erg handig omdat de vogels zelf kunnen bepalen wat ze willen.
                          En het grootste voordeel is dat de voedseldiertjes niet weg kunnen lopen.
                          Dus je weet ook wat er per dag wel wordt opgenomen en wat niet.
                          Ik zweer bij dit systeem en de vogels ook.
                          Het is ook handig als je bijv. naar je werk moet (ik niet) hebben ze de gehele dag beschikking over voldoende voedsel.
                          Toen de jappen op het nest zaten heb ik in de bak bijna niets meer gevoerd maar op dit moment wel weer wat extra rupsen en krekels. Zelf sprinkhanen komen er niet uit. Komen ze er wel uit is die pret maar van korte duur .

Eddie
                          dat is iets wat ik ook goed in de gaten hou. Maar alsnog bedankt voor de waarschuwing. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt gelukkig en gebruik het voor het 3de jaar. Liever schapewol dan hondenhaar. Meer natuurlijk
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• [QUOTE=Robin;59392]Hoi Robin, ik mag toch hopen dat dat hier niet het geval is. Welke remedies zijn er? Puur om evt gewoon meteen in te zetten. Ik begin het nu ik er over nadenk ook wel vaag te vinden dat hier een kant en klaar nest is waar ook de pop regelmatig op zit en ik geen ei heb gezien maar wel een dikke achterkant van de pop Het verbaast me zo dat ze helemaal klaar lijken maar niks meer doen.

Ik zal zo een foto van in het nest maken, nog eens goed kijken.

De man die ik heb heeft jaren en jaren in een gezelschapsvoliere gezeten. Hij heeft kans genoeg gehad om eierpikken aan te leren tussen de kanaries.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              een man die al jaren de kans hebt gehad om eieren te roven.............zal geen gemakkelijke klus worden.
                              al zou je hem van het eten afhelpen(d.m.v de diverse truukjes) beschadigen blijft tie 9 van de 10 maal doen,als dit zo is dan is er nog maar 1 remedie apart zetten van de pop zodra je vermoed dat er gelegd moet worden,maarja het kan ook de pop zijn natuurlijk.

maar vertel nu eens heb je al eens 1 maal een paring gezien?
                              en sinds wanneer heeft de pop de bolle achterkant?
                              Ik heb meer dan een maand geleden al een paring gezien De bolle achterkant heeft ze af en aan sinds een paar dagen. Vanmorgen was het weg maar nu zie ik weer wat. Ik krijg zo een donkerbruin vermoeden dat ik helemaal geen jonge gaaltjes ga krijgen omdat pa of ma ze in de kiem smoort

Opmerking

• Kan ik eens zien wat ze doen met een eitje? Dat ik even een klein eitje regel van een kwartel oid. Eens kijken hoe ze daar op reageren? Dan blaas ik het wel uit en vul ik het met mosterd voordat ik ze eieren leer vreten

Opmerking

Working...
                                X