Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kraaien??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kraaien??

wij hebben in de buurt veel kraaien zitten,
    dus er zijn veel jongen die geregeld uit het nest vallen,
    ik zou ze allemaal wel terug willen zetten maar mijn kat brengt ze tot de deur sommige leven dan nog ik kan ze niet terugzetten want de ouders verstoten het dan nu had ik de vraag of iemand al ervaring heeft met kraaien en ze tam te maken en hoe kan ik ze ideaal zetten buiten in een voliere of ...?
    (ik weet niet of het bericht goed staat ik ben net nieuw hier,en ken niet veel van vogels dus alle info is welkom )

Officieel mag het niet, maar vroeger hadden mensen wel eens een tamme kraai. Van mensen die dat gehad hebben, heb ik gehoord dat je ze meestal maar 1 jaar kunt houden: daarna zoeken ze hun eigen weg. (in een voliere vast zetten zodat ze niet weg kunnen mag dus niet)
    Wel altijd oppassen, want ze willen nog wel eens naar ogen pikken!

Opmerking

Het begin

En daar is het begin van het seizoen "gevonden vogeltjes"
      Gewoon van afblijven of naar een vogelopvang brengen als ze gewond zijn.
      Ik denk dat het nu toch echt tijd wordt, voor een speciale topic hierover hoor.
      Aan de andere kant heeft dat waarschijnlijk ook weer geen zin, aangezien mensen de optie "zoeken" niet meer gebruiken en maar gewoon deze vragen hier op het forum zetten want dat is toch veel gemakkelijker dan zelf zoeken hoe je moet handelen.

Linkje:

mvg Gerard 6

Opmerking

tamme kraai

Als kind heb ik vroeger een kraai met de hand groot gebracht,als ik huwde een vijftien jaar later is ons greta want zo noemde ze bij ons komen wonen,ik liet ze geregeld eens uit,ze pikte altijd in de voeten van mijn vrouw die had telkens een stok bij als ze de tuin in kwam,op een morgen lag ze dood en ze was 20 jaar.(de kraai niet mijn vrouw)
        Nu mag men ze niet meer houden zonder vaste voetring,maar ze mogen wel een bom laten springen tussen de spreeuwen,en houtduiven met duizende afschieten?????????.
        De kraaien waar men hier over spreekt dat er veel jongen zijn,dat zijn waarschijnlijk roeken die wonen in groep,kraaien niet,het verschil ziet men makkelijk een roek heeft bijna een half kale kop de bek lijkt groter dan bij een kraai,een kraai heeft vedertjes tot op haar neusgaten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
          En daar is het begin van het seizoen "gevonden vogeltjes"
          Gewoon van afblijven of naar een vogelopvang brengen als ze gewond zijn.
          Ik denk dat het nu toch echt tijd wordt, voor een speciale topic hierover hoor.
          Aan de andere kant heeft dat waarschijnlijk ook weer geen zin, aangezien mensen de optie "zoeken" niet meer gebruiken en maar gewoon deze vragen hier op het forum zetten want dat is toch veel gemakkelijker dan zelf zoeken hoe je moet handelen.

Linkje:

http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...onden+vogeltje
          ik woon in belgie weet u daar soms een goede vogelopvang
          en laten liggen dan gaat de kat er mee spelen en dat kan ik niet aanzien
          ik ben nog net nieuw hier dus schiet mij niet af

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zourky
            Als kind heb ik vroeger een kraai met de hand groot gebracht,als ik huwde een vijftien jaar later is ons greta want zo noemde ze bij ons komen wonen,ik liet ze geregeld eens uit,ze pikte altijd in de voeten van mijn vrouw die had telkens een stok bij als ze de tuin in kwam,op een morgen lag ze dood en ze was 20 jaar.(de kraai niet mijn vrouw)
            Nu mag men ze niet meer houden zonder vaste voetring,maar ze mogen wel een bom laten springen tussen de spreeuwen,en houtduiven met duizende afschieten?????????.
            De kraaien waar men hier over spreekt dat er veel jongen zijn,dat zijn waarschijnlijk roeken die wonen in groep,kraaien niet,het verschil ziet men makkelijk een roek heeft bijna een half kale kop de bek lijkt groter dan bij een kraai,een kraai heeft vedertjes tot op haar neusgaten.
            bij sommige ben ik zeker dat het kraaien zijn de andere wist ik nooit welke het ware nu weet ik het.
            ik wou altijd al een kraai en volgens mijn pa mag ik er zo een houden.maar ik weet niet welke regels er allemaal zijn en sommige zeggen gewoon doen maar ik wil er zeker van zijn wij hebben een grote tuin dus ik zou makkelijk goed veel plaats kunnen geven maar ja ik wil niks illegaals doen

Opmerking

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Is niet echt aan te raden.
                jonge mannetjes kunnen namelijk agressief en territoriaal worden op een gegeven moment.
                ze kunnen inderdaad ook behoorlijk in je gezicht pikken..en ja dat doet pijn..
                (mijn vriend heeft gewerkt bij een vogelopvang waar ze dus ook kraaien verzorgde)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
                  Is niet echt aan te raden.
                  jonge mannetjes kunnen namelijk agressief en territoriaal worden op een gegeven moment.
                  ze kunnen inderdaad ook behoorlijk in je gezicht pikken..en ja dat doet pijn..
                  (mijn vriend heeft gewerkt bij een vogelopvang waar ze dus ook kraaien verzorgde)
                  ik ben nu een vogelopvang in de buurt aan het zoeken
                  dank u voor de tips

Opmerking

Working...
                  X