Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zieke Amethistspreeuw pop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tropic
    Tuurlijk, ze hebben de medicijnkast van J-T nog niet volledig binnen, en nu nog maar wat bij. Ontwormen dus.
    Jongens, ik twijfel soms of sommigen de naam "liefhebber" waardig zijn.

Ik ben benieuwd wat jij doet met een vogel zoals omschreven?

Opmerking

op de goede weg

Ik kan zeggen dat het beter voelt als we wat kunnen doen. Heb het idee dat ik de vogel er anders maar mee laat zitten. Vandaar dat we gaan bekijken welke mogelijkheden er toe te passen zijn. We zullen de vogel insprayen met ons middel tegen luis. Hopelijk helpt het. Met de zwarte poep wachten we nog even. Kan zijn dat het door de bessen komt. Omdat ze dit nog niet had voor de besjes. Anders hebben we ook een ontwormingsmiddel in huis en zullen dat toepassen. We geven ook foniopaddy om het darmstelsel te helpen. De vogel leeft nog steeds en blijft ook eten. Bedankt al voor de reacties en eventuele behandelingen.
      http://www.vogelhof.nl/

Opmerking

We zullen de vogel insprayen met ons middel tegen luis. Hopelijk helpt het.
        Lijkt mij erg stug dat zo'n grote vogel zo snel uit conditie raakt door bloedluis. Als het al komt door de bloedluis dan moet je er wel heel erg veel hebben. Misschien is het dan mogelijk om het licht ook snacht af en toe aan te laten gaan, als je dan tegelijk een wekker zet zodat de vogel wakker wordt kan hij gelijk de bloedluizen die overal lopen opeten!

We geven ook foniopaddy om het darmstelsel te helpen.
        Foniopaddy is geen medicijn.

Het gaat alleen niet goed met haar. Het uiteinde van haar staart is gerafeld en heeft witte puntjes. Haar ontlasting is zwart en dun en ze zit continu ineengedoken op een stok. Ze beweegt erg weinig en loopt meer door de kooi dan dat ze vliegt.
        Waarschijnlijk moeten we snel handelen, dus alle reacties en diagnoses zijn welkom.
        Waarom ga je er niet mee naar een DA? Het komt mij erg dom over om een vogel die ineengedoken op een stok zit en meer loopt dan vliegt (en in mijn ogen dus sterk verzwakt is) te behandelen tegen bloedluis en foniopaddy te geven. Volgens mij zit je dan op een verkeerde weg.

Opmerking

J-t

Moet je niet benieuwd naar zijn J-T.
          Onmiddellijk, in dit geval eergisteren al naar de vogelarts, zonder eerst zelf allerlei middelen uit te proberen, om dan (indien het niet te laat is) toch naar de vogelarts te gaan om dan nadien rond te vertellen dat die vogelarts toch niets aan je vogels kan doen.
          Iedereen is daar vrij in natuurlijk, maar als jijzelf of je kinderen ziek zijn, ga toch ook niet eerst met allerlei middeltjes proberen, om dan uiteindelijk naar de huisarts te gaan.
          Of zie ik het nu zo verkeerd?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropic
            Moet je niet benieuwd naar zijn J-T.
            Onmiddellijk, in dit geval eergisteren al naar de vogelarts, zonder eerst zelf allerlei middelen uit te proberen, om dan (indien het niet te laat is) toch naar de vogelarts te gaan om dan nadien rond te vertellen dat die vogelarts toch niets aan je vogels kan doen.
            Iedereen is daar vrij in natuurlijk, maar als jijzelf of je kinderen ziek zijn, ga toch ook niet eerst met allerlei middeltjes proberen, om dan uiteindelijk naar de huisarts te gaan.
            Of zie ik het nu zo verkeerd?
            Zoals ik in mijn eerste bericht al gezegd heb:
            "Heb je zelf geen ervaring met behandelen van ziektes dan kun je beter gelijk naar een da gaan."
            En ik snap ook niet dat ze dat niet gedaan hebben zoals je zegt (dus eergisteren al).

Om eerlijk te zijn:
            De eerste paar keer dat mijn zoontje en dochtertje hoge koorts had hebben we gelijk naar de huisarts/huisartsenpost gebeld.
            Als ze het nu hebben zijn we daar heel wat rustiger onder en weten we wat we moeten/mogen geven voordat we weer gaan bellen.
            Op een gegeven moment heb je ergens wat ervaring mee en vraag je niet meer zo snel om hulp (zowel op het gebied van vogels als van kinderen).

Opmerking

sorry, ik liet me even gaan!
              Wat ik in een gesprek ook zou zeggen komt hier misschien wat vreemd over. Het is al door 4 personen 1 of meerdere keren geadviseerd om naar een DA te gaan, als ik dan lees wat er gedaan wordt dan zakt mijn broek daar van af.
              Heb het verwijderd.

Opmerking

Opmerking

quarantaine

Nieuwe vogels komen bij mij altijd in quarantaine zodat, als er iets met hun mocht zijn, ze dit niet aan mijn andere vogels over kunnen brengen.
                  Standaard krijgen ze een paar dotjes zalf op hun pootjes en een druppel anti-luchtpijpmijt in hun nek, zo probeer ik insleep van een hoop ellende te voorkomen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                    Zoals ik in mijn eerste bericht al gezegd heb:
                    "Heb je zelf geen ervaring met behandelen van ziektes dan kun je beter gelijk naar een da gaan."
                    En ik snap ook niet dat ze dat niet gedaan hebben zoals je zegt (dus eergisteren al).

Om eerlijk te zijn:
                    De eerste paar keer dat mijn zoontje en dochtertje hoge koorts had hebben we gelijk naar de huisarts/huisartsenpost gebeld.
                    Als ze het nu hebben zijn we daar heel wat rustiger onder en weten we wat we moeten/mogen geven voordat we weer gaan bellen.
                    Op een gegeven moment heb je ergens wat ervaring mee en vraag je niet meer zo snel om hulp (zowel op het gebied van vogels als van kinderen).
                    jaa daar ben ik het wel met je eens..

vind het voor de rest moeilijk om vast te stellen wat de vogel heeft.
                    er zijn niet echt veel duidelijke symptomen. als de vogel wormen heeft zou ze ook sterk moeten vermageren terwijl ze heel erg veel eet.. weet niet of dat zo is?? misschien kan de buikkleur iets meer duidelijkheid geven?

ik denk niet dat het helpt als je alleen maar roept dat ze naar de dierenarts moet gaan, dat kon ze zelf ook wel verzinnen.

Opmerking

Dierenarts

We zijn ook wel naar de dierenarts geweest. Niet met de vogel zelf, maar met het mest van de vogel. De dierenarts kon dit gemakkelijk onderzoeken, wij zitten nu alleen nog te wachten op antwoord. Wanneer we om tips vragen zullen we er natuurlijk ook wel iets mee doen. We hebben ook contact gehad met een plaatselijke dierenwinkel. De eigenaar heeft behoorlijk wat verstand van vogels en raadde ons dit ook aan om te doen.
                      De vogel zit nu nog steeds erg rustig en met zijn kop ingedoken in de kooi. Gaat er niet slechter uitzien, maar ook niet heel erg veel beter. We wachten nu de uitslag van het mest af.

Bedankt iig voor de reacties, we hebben meer aan tips dan aan mensen die vertellen dat ze dingen beter weten. Iedereen doet alles op zijn eigen manier, het is handig om te lezen wat voor manieren iedereen heeft. Wij hebben daar uitgehaald wat ons nuttig leek.
                      http://www.vogelhof.nl/

Opmerking

Working...
                      X