Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gedrag/ houding japanse nachtegalen
Collapse
X
-
putters er uit
wil je je kansen verhogen met het broeden van de nachtegalen, zal je de putters er uit moeten halen. het mooiste is als ze een box voor zich zelf hebben, en ze geen afleiding van een ander koppel hebben. wel een mooie box trouwens, lekker ruim en licht.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
ok Ton de putters gaan eruit,ik weet niet of je het opmerkte maar het zijn 2 boxen tegen elkaar en het eerste deel van het tussenschot bestaat uit gaas
met een koppel links eneen koppel rechts , is het nefast dat ze elkaar kunnen zien
in een vorige reactie kreeg ik de raad enkele dagen te stoppen met meelwormen omdat ze heel weinig buffalos en pinkies eten maar ze blijven onaangeroerd
ook de krekels in de bak blijven zitten
zodra ik de levende meelwormen terugplaats gaan ze er onmiddellijk eten
de patee van orlux eten ze nog steeds heel goed
gisteren kon ik zo een langpootmug(hooiwagen) vangen die op de muur zat,deze door het gaas gefoefeld waar ze bleef zitten en dan stapje achteruit
een oogpink later zat de man met het beest onder zijn poot op stok ,even de vleugeltjes bewerken en dan hele beest naar binnen
als er een vlieg de voiliere binnenkomt gaan ze er als een straaljager op af
ongelooflijk hoe snel ze alles opmerken
ik raak er niet op uitgekeken ,de mannen zingen en de poppen roepen dat het een lieve lust is
nu alleen nog dat nestje
mvg
Opmerking
-
Hoi Wiewie, je moet wel een beetje geduld hebben. Bij de ene gaan ze al in april broeden maar normaler is gewoon mei. Ik heb ze al sinds de winter samen en ik geef dus veel en constant levend voer. Omdat ik midden in de natuur woon vanavond bv weer eens met het net op pad. Hele net vol muggen, vliegen en ander gespuis leeggegooid in de voliere. Elke dag die sappige dikke groene rupsen. Ik heb allerlei planten tot 4 meter hoge bamboe aan toe. De juiste coniferen, cocosvezels etc etc. Ik heb gezonde goed gekoppelde vogels die zingen doen en niet eens een nestje nu. Nada. Geen paringen niks! Het kan duren en ik denk dat als jij zo door gaat je vanzelf over een paar weken wel broedstemming krijgt onder die vogels. Mijn eravring is dat als de omstandigheden goed zijn, de vogels gezond en het voer goed ze vanzelf volledig geobsedeerd raken door voortplanting en dan gaan ze ook
Ik maak me dus over mijn vogels totaal geen zorgen ondanks dat ze niks doen op slepen na. Ze slepen wat af maar nergens een nest.
Opmerking
-
paardebloem
je zou de broed drift wat kunnen stimuleren door paardebloem te geven, ik weet niet of vruchteneters dat eten, maar anders zou je er thee van kunnen zetten.groeten Ton
Opmerking
-
elkaar zien ?
Wiewie, als ik je goed begrijp heb je 2 koppels japanse naast elkaar zitten, en ze kunnen elkaar ook zien. als ik het goed heb begrepen hier op het forum, zal er dan veel onrust tussen de 2 koppels zijn. het zal beter zijn als je tussen de 2 boxen een niet doorzichtig paneel plaatstgroeten Ton
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking