Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overjarig, of niet overjarig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Overjarig, of niet overjarig?

Hey,

Elke keer komt de vraag in mij op: 'Wanneer is iets nu overjarig en wanneer niet?' Ik zag namelijk op vogelmarktplaats dat er een rode kardinaal man van 2006 al overjarig was. Dat verbaasde mij wel een beetje.
    Kan iemand mij dit vertellen?

Groetjes Martijn

overjarig

Tja lees bovenstaande even goed.

Uitleg poging:

Het is nu 2008 - een vogel uit voorgaande jaren is dus een overjarige vogel.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Als de vogel op een TT zit en niet van dat zelfde kweekjaar is,is het een overjarige vogel.Dus nu is een vogel van 2007 al een overjarige vogel,deze zijn over het algemeen al meer op kleur dan de vogels van dit jaar en zouden dus eigenlijk oneerlijke concurenten zijn daarom word het zo aangegeven.

Opmerking

Aah

Heel erg bedankt
        ik dacht altijd dat als ze overjarig waren, dat ze dan minder vruchtbaar waren.

Heel erg bedankt

Groetjes Martijn

Opmerking

Overjarig

Het is zo dat op Tentoonstellingen diverse vogels mogen worden ingezonden die 2 of soms 3 jaar oud zijn.
          Dus het oneerlijke concurrentie zie ik niet zo ook een vogel van kweek begin januari zal beter op kleur zijn en uitgegroeid dan een uit b.v juni.

Opmerking

Hey,

ik dacht altijd dat overjarig een bejaard koppel was. Dat bied een andere blik op sommige advertenties ;-)

Gr.
            Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Working...
            X