Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pop van 2008 komend kweekseizoen?
Collapse
X
-
Kweek met de nachtegaal
Mijn beplanting bestaat uit coniferen en riet.
Maar wat is een thuja brabantia?
Ik had altijd legsels genoeg. Maar het begon meestal met 4 jongen en er bleven er soms maar 1 of soms 2 over. Het leek later in het seizoen beter te gaan.M.vr.gr.
Wim van der Linden
http://www.vvvogelvreugd.nl/
Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.
Opmerking
-
@molineti
Een vraag die ik al eerder gesteld heb, loont het de moeite, en daarmee bedoel ik, is de opbrengts groot genoeg om zulk een lamp van conrad aan te schaffen??
Ik heb proberen het systeem zelf na te maken, maar dan veel groter. Tot hiertoe is dit geen groot succes
Ben benieuwd naar je reaktie
Opmerking
-
voeding jonge nachtegalen
Beste wvdLlinden ,
Jammer dat je maar weinig jongen grootkrijgt.
Ik heb nog wat vragen voor je en misschien kan ik je met wat tips verder helpen.
Kun je nog wat vertellen over de voeding als er jongen zijn?
Hoe oud zijn de jongen als ze doodgaan?
Kunnen de jongen last hebben van de regen of is het nest beschut?
Ik heb zelf de afgelopen 3 jaar met 1 koppel 27 jongen op stok en door de rui gekregen.
Groeten,
Cees
Opmerking
-
M.vr.gr.
Wim van der Linden
Opmerking
-
japanse nachtegalen
ik heb deze week mijn 2,e man ek 2008 opgehaald schitterend in conditie en fluiten in de broedkooi waar hij nu nog inzit.
hij komt bij iemand vandaan die had er 10 gekweekt,in hoofdzaak met buffallo wormen levende in een grote schaal.
bij mij krijgen ze universeel voer van quiko volgens mij het heet gold met weinig ijzer,veel rozijnen en dergelijke.
het belangrijkste is ze eten het perfect.
daarnaast krijgen ze af en toe een meelworm en buffalo,s,wasmotlarven,en diepvries voer rode muggelarven,pinky,s enz.
ook eigen gemaakte kwark krijgen ze recept staat ook op deze site met volle melk gemaakt.
25 jaar geleden heb ik ze ook gekweekt ha toen kosten ze net zoveel als het levend voer wat er in ging.
ik heb alle vogels binnen zitten in vluchten en vluchtjes samen met een paar vredesduiven bijv.
vorig jaar had mijn pop een nest gebouwd in een klein kunstkerstboompje
verde niks geworden.
vroeger kweekte ik nog met vogels van ruim 10 jaar oud en geen probleem.
nog even over het seksen ik luister altijd naar het geluid wat ze maken,de pop roept de man zingt .
heb eens met een keuring 8 nachtegalen op tafel gehad en door een pop na te fluiten ze in 1 klap gesekst.
ik kweek met vogels die minimaal een jaar oud zijn en overjarig keer bijv een jaarling dit is in mijn ogen de beste combi.
ik heb al veel discussies gevoerd over wel of niet 1 jaar oud zijn.
in mijn ogen loop je op een gegeven moment spaak wat de broedtijd betreft
bijv in maart geboren in maart broeden april april enz dus je zal een keer een jaar over moeten slaan.
ik vind als je met vogels kweekt die nog geen jaar zijn vooral poppen dan ben je niet echt goed bezig.
ook al lukt het wel je verspeelt je pop eerder dan dat je kweekt.
nog een tip wat kalk betreft,je neemt een aantal sepia schelpen stopt ze in een plastic zak en slaat ze plat met een vuist dan krijg je brokjes en fijn poeder dit poeder doe je een klein beetje door het universeel voer en ze eten kalk zonder dat ze het weten.
dit doe ik nu een aantal jaren zo ik kweek o,a ook zilverbekken die hadden wel een last van een raar snaveltje en nu ik het zo doet geen last meer.
groet wim en veel jonge nachtegalen toegewenst.
ps mijn nachtegalen hebben bijna niks gekost heb ze alle geruild met ek diverse duiven en tropen.
Opmerking
-
Nachtegalen
Er zijn toch veel liefhebbers van deze schitterende vogels.
Ik hoop dat jullie vanaf maart of wanneer vogels kan broeden al jullie ervaringen in dit topic komen te staan.M.vr.gr.
Wim van der Linden
Opmerking
-
soms zit het mee
ik heb dit jaar 1-1 onverwante eigen nakweek japanse nachtegalen bij mijn ouders in een kleine voliere van 4 m lang bij 2 hoog bij 1 diep geplaatst samen met een paar zwartkopsijzen.
beplanting;2 thuja brabantia van nog geen meter hoog(ik dacht dat ze toch nog niet zouden kweken) en 3 rode wingert tegen de achterwand(die nog niet groeien)
resultaat ;3 eieren,2 jongen en 1 ei onbevrucht.
nu sinds een week ook 2 jonge uitgevlogen,dus de moeilijkste tijd voorbij
Hoe goed kan het gaan;het ouderpaar is nog geen jaar oud
Mijn ouders zo trots als een aap met 7 ......,want ze hebben de afgelopen 60 jaar nog geen zebravink/kanarie op stok kunnen krijgen(reden veelal te veel kijken/handen in het nest)
Leuk dat ze dit nu lukt,ook voor mij
Hopelijk kwekden ze ook nog met mijn zwartkopsijzen en gaan ze dan niet naast hun schoenen lopen
groeten rene
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking