Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegaal, twijfels geslacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriD Bekijk Bericht
    Heb je bij een handelaar gekocht ?
    Dan kan je er toch altijd terecht en kan je evt. bij de politie terecht.
    Er zijn helaas handelaren, die dan niet meer reageren.
    En wat zou de politie er aan kunnen doen?
    Niets in dit geval.
    Last edited by Drum; 22-02-2015, 19:05.

Opmerking

Nee, de dieren komen van een particulier vandaan die na veel zeuren de dieren bij mij in heeft kunnen ruilen, maar gedaan om de beste man tegemoet te komen...

Ik merk vandaag wel veel verschil in het volume van het pie-pie-pie geluid tussen de twee vogels. De vogel met de bredere staartrand doet dit krachtiger.

Vandaag ook een collegakweker in het hok gehad die denkt dat de vogel met de bredere staartrand een man is, deze heeft de staart echter helemaal niet gezien maar gebaseerd op de overgang tussen het geel en het bruin op de borst.

Ik ga ze dat toch maar laten seksen, dan heb ik zekerheid.

Bedankt voor jullie hulp.

Opmerking

ik ben benieuwd, we horen wel van je als ze gesekst zijn.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
          ik ben benieuwd, we horen wel van je als ze gesekst zijn.
          Ben ook heel benieuwd, het volume van het pie pie geluid zegt nog niet dat het een man is in mijn ogen.
          Laat het idd iig ff weten

Opmerking

Heb nu voor de 3e keer een koppel nachtegalen, ieder koppel wat ik via mn foon de zang liet horen van de JP's reageerden
            daar op man begint meteen 'tegen' te zingen en de pop te roepen en ze gaan meteen op zoek waar het geluid vandaan komt.
            Dus als het bij jou bij het roepen blijft heb je denk ik 2 poppen.

Opmerking

Inderdaad, het zijn twee poppen, de veren waren al geplukt toen er iemand bij mij langskwam met veel vogelkennis en het bevestigde. Ook de borstkleur, hoewel de nuance tussen de dieren wel ietsje verschilt, zou tussen de man en de pop meer verschillend moeten zijn. Dit is mede door beeldmateriaal van zijn koppels aangetoond. Ik ben er dus inmiddels van overtuigd en ben dus ook op zoek na iemand die wil ruilen, met kleine bijbetaling mijnerzijds.

Bedankt voor jullie hulp!

Opmerking

Working...
              X