Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegaal, twijfels geslacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Japanse nachtegaal, twijfels geslacht

Hallo,

Vorig weekend heb ik twee japanse nachtegalen in mijn bezit gekregen, waarvan gezegd werd dat het een koppel is.
    Ik twijfel nu al de gehele week aan het geslacht omdat beide vogels alleen het pie-pie-pie geluid maken en geen van beide echt melodieus zingt. Wel zijn ze constant bij elkaar in de buurt en zitten ze een beetje te vlooien.

Wanneer ik naar de staarten kijk zie ik wel een verschilletje (ik heb hier foto's van).

Ik heb een vogel nu apart gezet en nog steeds is het enige dat klinkt het pie-pie-pie geluid.

Kan het zijn dat de eventuele man momenteel helemaal nog niet op zang is?

Graag jullie deskundige mening.

ik heb er nog niet zoveel verstand van.

maar wat je wel kan doen, is een mp3 van het gezang downloaden op je mobiel, en dat afspelen bij de nachtegalen.

kijken of er dan op gereageerd word.

bij mijn koppel kan ik overigens het verschil tussen man en pop duidelijk zien.

groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Bijna altijd hebben mannetjes een bredere staart, aan het eindstuk. ook zit er een bredere zwarte band op de staart dan bij poppen.
      Maar... meestal... is niet altijd, er zijn ook erg mooi gekleurde poppen.
      DNA biedt zekerheid.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Met een MP3 heb ik het al geprobeerd en dan krijg ik dus ook alleen het pie-pie-pie geluid.

Zal eens kijken om foto's te uploaden.

Opmerking

Hierbij twee foto's van in elk geval de staarten
          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Je ziet wel enig verschil op de rechter foto is het uiteinde van de staart iets meer gevorkt.
            Boven op de staart herken je ook een witte streep op uiteinde van dek veren van de stuit. Dit wil niet zeggen dat de pop deze niet heeft bij mijn vogels wel maar bij de man is deze breder. Dat ze beide het zelfde geluid maken lijkt mij vreemd als er een van de twee een man moet zijn. Wat al hier al eerder geadviseerd is DNA geeft de zekerheid.

Succes, Groet, Jan verschil
            Oorspronkelijk geplaatst door BrabantseLijster Bekijk Bericht
            Hierbij twee foto's van in elk geval de staarten

Opmerking

Hoi ik heb sinds kort ook een koppeltje
              Maar man fluit al vanaf het begin en pop piept een beetje
              Helemaal in het begin heb ik ook een ipad ernaast gehad met de zang van de nachtegalen ,mannetje reageerde gelijk Ik weet dat je er waarschijnlijk niets aan heb Maar dit zijn mijn bevindingen

Opmerking

Dat dacht ik dus ook, maar juist omdat die persoon zei dat het een koppel is, de staarten zo verschillend zijn en inderdaad de witte randjes op de stuit inderdaad ook verschillend zijn (vogel op rechter foto heeft veel dunnere witte streepjes dan de andere)?

In mijn opinie zou de vogel op de linker foto dus de man zijn..

Het kan dus aan uiterlijke kenmerken best een koppel zijn, maar de evt. man zingt dus niet; daarom was mijn vraag ook of de man niet het gehele jaar door zingt.

Ik weet dat seksen de absolute manier is, ik heb echter net al mijn vogels gesekst en vind het zonde om ze te laten seksen als de man wellicht over een tijdje wel gaat zingen omdat het dan meer het seizoen is.

Opmerking

Mijn man komt wel uit 2013 misschien die van jou wel uit 2014 Weet niet of dat nog verschil mag uit maken Maar echt mijn man fluit eigenlijk al vanaf de eerste dag

Opmerking

Ik ben bang dat je 2 poppen hebt. Toen wij een koppel Japanse Nachtegalen haalden, maakten ze steeds hetzelfde geluid, zoals jij al aangaf. Later is een pop verongelukt, en toen wij naar de vogelmarkt in Zwolle gingen, zagen we bij een kweker een hok vol met JP poppen zitten, zij maakte steeds hetzelfde geluid als de 2 JP's die wij hadden/hebben. Toen wisten we dus dat we toen der tijd 2 poppen hadden, toen hebben we een man aangeschaft, hij was van dat jaar na het kweekseizoen, en je merkte direct dat de man anders zong dan de pop.
                    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                    Vergeet niet te kijken op mijn site!
                    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

hier zong de man ook vanaf de eerste week.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Ok, bedankt voor jullie deskundige meningen, dan ben ik dus toch voor de gek gehouden.., verkoper reageert ook niet meer terug op mijn mail waarin ik het vraag, zegt eigenlijk al genoeg..

Nu kan ik dus op zoek naar iemand die een pop wil ruilen tegen een man..

Nogmaals dank.

Opmerking

Als ik de foto's bekijk, lijken het ook 2 poppen. Zwarte rand aan uiteinde staart is bij een man meestal nog breder.
                            Heb je bij een handelaar gekocht ?
                            Dan kan je er toch altijd terecht en kan je evt. bij de politie terecht.
                            Bij een particulier is dat natuurlijk moeilijker.

Opmerking

Working...
                            X