Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Nou, daar gaat ie dan. Klik hier voor het verslag van de kweek met de Rode kroonvink 2016
ik ga hier door met verslag over mijn kweekervaringen met de kroonvinkjes, ik zie dat de
pop voorzichtig begint te pluizen in het nestmateriaal dus wellicht de eerste aanstalten voor
een nieuw kweekseizoen.
ik ga hier door met verslag over mijn kweekervaringen met de kroonvinkjes, ik zie dat de
pop voorzichtig begint te pluizen in het nestmateriaal dus wellicht de eerste aanstalten voor
een nieuw kweekseizoen.
Gistermiddag was de pop even van het nest, dus snel even controle met een spiegeltje boven het nest en jawel
3 eitjes en ze lijken bevrucht dus nu maar afwachten wanneer de jongen zich melden.
En nu liggen er 3 plukjes donkerbruindons in het nest en de ouders vliegen zenuwachtig af en aan vanaf het
voederplateau, ik heb er levende bufallows op staan en geknipte wasmotlarven en pinkys deze beide uit diepvries. En bepoederd met Avian nutriboost, we zullen zien of de eerst ronde zo groot komt.
Gisteren de 3 jongen geringd, zijn mooi alle 3 gelijk qua grootte, dus nu maar afwachten of ze groot komen.
Het was de 4e dag dus ze groeien nu goed op een menu van bufallows, gekweekte pinkys en geknipte wasmot larven beide uit diepvries en die bepoeder ik met Avian nutriboost dat maakt wel dat het er erg onsmakelijk uitziet, maar blijkbaar vinden de vogels dat niet. Heb maandag middag van beide maar weer een doosje opgehaald bij de kwekerij en een liter bufallows. Tis ff rijden maar dan heb ik het wel vers en een stuk goedkoper.
Gisteren nog even gecontroleerd alle 3 de jongen hebben de ring nog om en zijn gelijk van grootte. Jammer dat het nu zo'n stuk kouder is, ze springen relatief snel het nest uit.
Opmerking