Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik heb ook nog een vraag die hier op aansluit.een collega wil met 3 koppels japanse nachtegalen kweken.....vraag is kunnen die in aangrenzenden volieres zodat ze elkaar kunnen zien en horen.hij maakt zich zorgen dat de vogels niet tot broeden overgaan.ik weet niets van die vogels.ik weet dat hij regelmatig hier kijkt dus komt het antwoord wel bij hem aan
hij schijnt hem al een keer gesteld te hebben maar er geen antwoord op te hebben gekregen .voor mij is het simpel om het nog een keer te vragen omdat ik ook hier van leer.ik heb nl twee koppels blauwborsten die elkaar kunnen zien vandaar..................andere vraag.ik heb zitten tellen met hoeveel koppels jij gaat kweken dit jaar.ik kwam er niet meer uit 40 koppels minimaal [ plus nog wat parkieten en tropen].daar gaat heel wat voer doorheen.ik heb mijn voer nu uit belgie.ipv 8 euro ben ik nu5 euro kwijt voor mijn pinkies en buffelo,s.meelwormen zijn ook goedkoper.met jouw hoeveelheden voer is het mischien nog voordeliger en word het heel rendabel om heen en weer te rijden
om nog terug te komen op het warm overwinteren.een belgise kweker is 3 spotvogels verloren en een nederlandse had dit jaar een stel verloren.ik denk toch dat er een groep vogels is waar je voorzichtig moet zijn in de winter;bonte vliegenvanger,spotvogel,snor,krekelzanger en rietzanger.er zal er nog wel een vergeten zijn,maar laten we nog geen risico nemen met deze vogels
zelf heb ik 3 rietzangers verspeeld.gelukkig kan ik er nog wat ruilen maar nu moet ik weer bij 0 beginnen
Voor goudhaantjes vriend: indien de japanners elkaar kunnen zien kan je het broeden vergeten.
Voor Molinetti: schama 's met zwartborstlijster is vragen om problemen
Japanner met zilveroren gaat niet
Zilveroren met bloomklever zal ook problemen geven ivm de agressie van de zilveroren.
De rode kardinalen met japanners of zilveroren kan ook problemen op leveren.
Dus om alle koppels in 4 vluchten te plaatsen ? Verwacht dan niet teveel van het broeden. Zoals al eerder werd opgemerkt, maak meer vluchtjes of doe een paar vogels weg.
Gezien de aanbevelingen ga ik toch maar de mogelijkheid bekijken om op een praktische manier de volieres op te delen zodat ik meer vogels apart kan huisvesten.
Shamas ga ik inieder geval apart huisvesten.
Is het wel mogelijk om de zilveroren en de amathistspreeuwen samen in 1 kooi te huisvesten.
Hallo Rene, zilveroren met de amathist zal waarschijnlijk wel goed gaan.
Wel de spreeuwen in de gaten houden. Spreeuwen kunnen behoorlijk vervelend doen, de amathist is wel een van de rustigste.
voor zwartkopje tuinfluiters zijn goed te kweken,ze kunnen deze winters goed overleven.
ik ben bij een collega wezen kijken en die had 2 nestjes.het enige maar is dat na het ringen de jongen werden verwijderd.
hij heeft ze met de hand grootgebracht
ze zaten samen met grote gele kwikstaarten zwartkopen en nachtegalen die op dit moment binnen overwinteren.
ik moet zeggen dat de afmeting van de kooi ruim is,maar ze kunnen goed samen met andere vogels.bvd
heb 2 koppels zwartkoppen.
vorig jaar van beide 2 nestjes gehad.
eindresultaat 3 mannen en een pop. voor winterkoninkje zoek ik nog een smilie met zijn middelvinger omhoog.
sorry hoor maar er is ook nog een ander forum{huize avondzon}
volgens mij zijn daar meer van jouw soort
Zijn er meerdere goudhaantjes op dit forum omdat op 28 dec.2007 er een schreef dat hij een koppel had waarmee niet gekweekt is.Nog geen twee weken later weer een die met twee koppels 4 jongen had.Wat die smilie betrefd die je zoekt die staat naast die smilie met de duim omlaag die ik voor jou zocht. Ik dacht dat het vogelcafe bedoeld was om elkaar te helpen ,niet om mensen of hun ideeen aan te vallen. groeten eddie
ze maken een vrij nest in een struik of in klimop.
telkens maken ze een ander nest dat steeds moeilijk te vinden is.
het word gemaakt door het mannetje en afgebouwd door het vrouwtje.
de nestjes zijn zeer klein en gemaakt van gedroogde grashalmen.ze leggen meestal 4 eieren.beide ouders voederen.
de vijfde dag ringen was bij mij geen probleem.
en girlits ;daar hebben we het weer de spraakverwarring tussen tuinfluiter en zwartkoptuinfluiter.
ik probeer zwartkopje te helpen en wat winterkoninkje hier doet gaat mijn pet te boven;als ik een ander een vraag stel of een antwoord geef antwoord hij{moet hij doen als hij het niet laten kan}en als ik hem en normale tip geef dan andwoord hij niet{ook zijn goed recht overigens}
maar een smilie is niet nodig.ik ken hem persoonlijk en dat is genoeg
Maar met al die kibbelarij ben ik niet veel op geschoten.
Heb je nog wat links Wk, die je laatst gaf, kende ik naderhand wel.
Zowel op wetenschappelijke naam als zwartkop vind ik niets over de kweek.
Ik zou bijv. graag willen weten of meer mensen bijv. zo'n rek gebruiken als Eddy.
zwartkopje het is waar dat het een makkelijk vogeltje is.
over voeding hoef ik je denk ik weinig te vertellen,en ze lusten echt graag bessen{vuurdoorn}
en winterkoninkje ;een goed kweekseisoen en we zien elkaar op het wellandcollege.
laten we daar de vogels spreken sukses
en ja je heb gelijk ook ik trapte in de spraakverwarring!!!
Opmerking