Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sammenstelling Koppels !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Sammenstelling Koppels !

Hallo ik heb een voliere in 4 gedeeld elk stuk is 4m op 2 m
    ik weet niet echt goed of ik sommige soorten bij elkaar zou kunnen steken

dus ik heb :
    - 1 koppel emeraldspreeuwen
    - 1 koppel rode kardinalen
    - 1 koppel groene kardinalen
    - 1 koppel boomklevers
    - 1 koppel tuinfluiters
    - 1 koppel europese goudvinken

mijn idee was
    het koppel emeraldspr. appart
    het koppel rode kard. appart
    de boomklevers met de tuinfluiters
    en de groene kardinalen met de goudvinken

Ik weet dit echt NIET zeker of dit goed is ik zou graag jullie mening hebben

alvast bedankt (voor iedereen prettige feestdagen )

Brian

Wat ik begrepen is, is dat juist de groene kardinalen niet bij anderen kunnen tijdens de kweek.
    Voor de rest lijkt het me wel goed, tuinfluiters lijken me echter ook het best zo rustig mogelijk gehuisvest te kunnen worden.

Opmerking

goudvinken en tuinfluiter bij elkaar kan de rest ben ik niet zo zeker van

Opmerking

bedankt

winterkoning ,
        je bent bedankt voor de info
        nu zitten de groene kardinalen , tuinfl. , boomklevers
        samen en kunnen ze het goed met elkaar vinden zeker de boomklevers en de tuinfluiters ik had daarom gedacht de tuinfluiters bij de boomklevers te laten
        maar ik zal eens proberen want zoals je zegt laten de tuinfluiters zich makkelijk wegjagen dus zet ik de boomklevers eens bij de rode kardinalen en blijf ik de hele tijd kijken goe het gaat .
        ik had ook al gedacht de goudvinken niet te houden.
        Bedankt
        Brian

Opmerking

brian mischien een rare vraag...waarom tuinfluiters{silvia borin}.ik bedoel ik heb ze ook maar mij ontgaat de sjarme van deze vogel.de zwatkop is mooier om te zien is minder schuw en betere broedresultaten.bovendien zingt deze net zo mooi.er moet iets zijn waarom ik deze vogel ooit aangeschaft heb,maar ik weet niet meer waarom.....

Opmerking

lol, waarheid als een koe.

Vraagje tussendoor, kunnen jullie WK en goudhaantje me tips geven om met zwartkoppen te kweken?

Heb veel gehoord en gelezen dat ze gemakkelijk te kweken zijn maar vind nergens kweekverslagen.
            Heb wel via, via gehoord dat er een duitser zelfs zo'n 90 per jaar kweekt.

Opmerking

ik heb gehoord dat ze warm moeten overwinteren.ze ovrwinteren nl in tropisch afrika .te koud en ze gaan niet tot broeden over.bij mij zitten ze nu op 12 graden.ik heb ze vorig jaar binnen willen houden maar de man ging al snel dood. nieuwe man gekocht maar nog geen broedresultaat helaas. maar ik vroeg de vraag niet aan winterkoninkje dus dan hoef je ook geen antwoord te geven.je vraag je af waarom je niet met mensen op kan schieten ,mischien hierom wel............

Opmerking

Helaas was ik toen nog niet lid WK, als je het zelf niet wil vertellen, zou je me dan wat links kunnen geven?

Opmerking

soortgelijke vraag

Omdat het mijn inziens ontzettend belangrijk is dat er met vruchten en insecteneters gekweekt wordt ook een soortgelijke vraag van mij

Ik heb:

1-1 rode kardinalen
                  1-1 shamalijsters
                  1-1 zwartborstlijsters
                  1-1 amathistspreeuwen
                  2-2 jap. nachtegalen
                  1-1 zilveroornachtegalen
                  1-1 eu.boomklevers

Voor deze vogels heb ik 2 volieres van 4 m bij 2.4 meter met nachthok van 2.4 bij 1 m en een kleine voliere van 2.2 m bij 1 m met nachthok 1.2 bij 1 m

Omdat ik denk dat de amathisten veel rust nodig hebben om te kweken ,dacht ik om de kleine voliere alleen voor de amathisten te bestemmen.

Zijn er ideeen voor een goede of betere combinatie van deze vogelsoorten?

Mochten deze soorten niet goed in deze volieres te plaatsen zijn heb ik eventueel nog een voliere van 2.4 bij 4 m meer (maar deze is eigenlijk bestemd voor jongen van andere soort vogels)

Alvast bedankt voor suggesties

Groeten Rene

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
                    ik heb gehoord dat ze warm moeten overwinteren.ze ovrwinteren nl in tropisch afrika .te koud en ze gaan niet tot broeden over.bij mij zitten ze nu op 12 graden.ik heb ze vorig jaar binnen willen houden maar de man ging al snel dood. nieuwe man gekocht maar nog geen broedresultaat helaas. maar ik vroeg de vraag niet aan winterkoninkje dus dan hoef je ook geen antwoord te geven.je vraag je af waarom je niet met mensen op kan schieten ,mischien hierom wel............
                    Zwartkopjes hoeven niet warm te overwinteren,er blijven er namelijk steeds meer hier overwinteren.

Zie:http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_v...ricapilla.html

Opmerking

we hebben het hier over silvia borin{tuinfluiter}dat zijn weer andere vogels als zwartkopjes.die fout word vaak gemaakt.deze vogels overwinteren weldegenlijk in tropisch afrika,netals karakieten en spotvogels ed.deze vogels vragen een hogere temperatuur in de winter als bv zwartkopjes die hier in kleine getallen overwinteren.

Opmerking

@ Molineti ; mijn idee maak van de 2 voliere's van 4 x 2,4 (middels tussenschotten) 8 voliere's van 1 x 2,4.
                        Op deze manier hebben de stellen geen last van elkaar, en bij nakweek kun je de vogels welke het nodig hebben de juiste hoeveelheid levend- dan wel dood dierlijk voer geven, zonder dat de andere kweekstellen er met jouw dure of moeizaam verkregen voeding vandoor gaan.
                        Eventuele nieuwsgierige vogels zullen geen andere nesten vernielen of overnemen, of eieren en jongbroed vernielen.
                        Dan hou je je voliere voor jonge vogels achter de hand voor een goed kweekjaar. Als je de voliere voor jonge vogels tussen de beide in vieren verdeelde voliere's plaatst, kunnen de eventuele jongen nog door pa en/of ma gevoerd worden door het gaas heen zonder dat ze aangevallen of verjaagd worden door een driftige man die zo nodig zijn revier moet verdedigen.
                        Op deze manier verlaag je zelfs het risico voor eventuele uitbraak van ziekten.
                        Suc6

Greetzzz

Opmerking

Toch zou IK (en anderen) het toch graag horen.
                          We hoeven het niet eens te zijn, maar rare dingen heb ik nog nooit van jou gehoord.
                          En trouwens valt het hier op het forum ook erg mee dacht ik zo.

In deze relatieve jonge tak van sport is (zeker voor de vogels) van belang zoveel mogelijk te delen.(en wat dat betreft heb ik bij deze tak(europese insecteneters) gemerkt dat dat ook veel gebeurd.

Opmerking

Bedankt voor de reacties

Om er allemaal aparte kooien van te maken gaat me niet lukken(gebrek aan tijd en geld )

Wat zou een zo goed mogelijke combinatie kunnen zijn van deze soorten in de 2 of 3 kooien van 4 bij 2.4 en 1 kooi van 2.2 bij 1 m

of de paren verdeeld over 3 grote volieres en dat ik de kleine gebruik om eventuele jongen in te plaatsen(de kleine kooi grenst aan 2 grote kooien,dus de ouders in deze 2 grote kooien zouden de eventuele jongen door het gaas kunnen voeren)

Alvast bedankt voor de tips

Groeten Rene

Opmerking

Ik zou bij gebrek aan geld een paar vogels verkopen de grote hokken in tweeen delen en toch alles apart zetten dit komt denk ik de kweekresultaten ten goede en de vogels ook.Wat de tijd betrefd als je minder vogels hebt hoef je minder te voeren en hou je tijd en geld over om te verbouwen .Een beetje minder naar het vogelcafe en je houdt ook tijd over.Als je toch alles wilt houden en niet verbouwen zou ik de mannen links doen en de poppen rechts zorg dat ze elkaar niet zien heb je zelfs nog een hok over groeten eddie

Opmerking

Working...
                              X