Mededeling

Collapse
No announcement yet.

senegal brilvogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik heb een aantal jaren terug ook een koppel gehad, en die hebben overwinterd in de buitenvoliere. wel was er in de schuur een nachthok, dus ze zaten uit de wind en droog, maar niet verwarmd. ik weet echter niet meer of het een koude winter was, of niet. ik vind het nog steeds prachtige vogels, en zou ze graag weer hebben, maar ik vind ze te duur, plus dat ze met dna moeten zijn, het verschil is niet te zien.

[IMG][/IMG]
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

brilvogels

hallo met importen zou ik oppassen kwa winterperiode,ze zijn dan nog niet voldoende gehard.
      als u ze langer heeft en het jaar erop zouden ze vrij koel overwinteren dan gaat het meestal goed.
      ik heb zelf een stuk of 6 van deze vogels in een grote kooi op mijn kamer gehouden in de flat waar ik toen alleen woonde en vind het nog steeds schitterende vogels ze vlogen in en uit als ik thuis was gewoon door het gat van de voerbak en weer terug erin door het gat van de waterbak en tussendoor vlogen ze tussen de kamerplanten in het voor raam en ruimde gelijk de plaag insecten van de kamerplanten op ik had toen ongeveer 45 kamerplanten op mijn kamer van klein tot groot.
      als het kweekseizoen aanbreekt moet je er zeker voor zorgen dat je of een grote voliere hebt of de paren apart zetten anders word het oorlog.
      ik gaf ze fijner gemalen universeelvoer appels en een klein beetje citrus vruchten
      mvg wim

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Ik hoorde vandaag dat na een jaar de importvogels hun mooie gele kleur verliezen en er grijsachtig groen uit beginnen te zien (een beetje denk ik zoals op de foto van Ton).

Waarschijnlijk missen ze dan iets in de voeding. Iemand een idee wat precies en hoe we de vogels toch de (bijna) perfecte voeding kunnen verschaffen?
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Iemand een idee wat precies en hoe we de vogels toch de (bijna) perfecte voeding kunnen verschaffen?
            Was dat maar waar!
            de problematiek is inderdaad -zo goed als zeker- voedselgerelateerd, maar de echte oplossing heeft (ondanks alle potjes en preparaatjes op beurzen/shows) blijkbaar niemand noch daadwerkelijk in handen.

Er zijn overigens veel meer soorten die in avicultuur matter van kleur worden.

De meest voor de hand liggende en meest effectieve methode is een zo breed mogelijk aanbod aan voedselcomponenten.

Bij Zosterops valt daarbij te denken aan diverse soorten fruit, nectar, pollen, bloesem, lorifood, noem maar op.
            Naast allerlei insekten vormen een goede kwaliteit fruitvliegjes ook een mooie aanvulling op de menukaart.
            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

dat na een jaar de importvogels hun mooie gele kleur verliezen
              maar de echte oplossing heeft (ondanks alle potjes en preparaatjes op beurzen/shows) blijkbaar niemand noch daadwerkelijk in handen.
              Daar heeft u overschot van gelijk in. Al die potjes en preparaatjes is eigenlijk voor zaadeters en is dus kwakzalverij in de kontext van brilvogels. Helaas is een brilvogel nog steeds geen echte zaadeter.

Als ik hier brilvogels zou hebben, zou ik daar wel eens durven aan beginnen om die overjaarse vogels terug mooi geel te krijgen. Zou best boeiend kunnen zijn.

Opmerking

Als ik hier brilvogels zou hebben, zou ik daar wel eens durven aan beginnen om die overjaarse vogels terug mooi geel te krijgen. Zou best boeiend kunnen zijn.
                Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Het is overigens heel goed mogelijk dat de oplossing niet in een specifiek voedselcomponent ligt, maar juist in de combinatie van een breed aanbod.
                  In dat breed aanbod kan ik me heel goed in vinden.

Opmerking

de meeste tuinen hebben meer verschillende planten dan de gemiddelde voliere. omdat het ook een tuin is zal er ongetwijfeld een aardig scala gestaan hebben aan... bloemen.

naar mijn weten is dit zo'n beetje het belangrijkste voedingsmiddel van the white-eyes op de plaatsen die zij hun thuis noemen

zal het daarin zitten?

Opmerking

een aardig scala gestaan hebben aan... bloemen.
                      zal het daarin zitten?
                      Daar zou u wel eens overschot van gelijk in kunnen hebben. Ik ben ook in die richting aan het denken.

Opmerking

dan kan ik jouw wijze van redeneren aardig volgen Alfons.
                        ik weet niet of ze in jouw bezit zijn Alfons (wellicht overheen gelezen)
                        maar een voliere beplanten met groot-nectar-producerende-planten kan wellicht lonend zijn. kamperfoelie, buddleja, zonnehoed etc. op de site van de vlinderstichting staan veel planten die veel nectar produceren

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                            Voor de soorten planten die je vermeld : ja, best interessant om over die nectar na te denken, maar nu denk ik ook aan de stuifmeelkorrelprodukten, die je in de handel kan verkrijgen.
                            ik weet welke producten je bedoelt. het zouden bijna wondermiddelen moeten zijn (voor zaadeters, goulds) maar voor dergelijk vogels ken ik niet de werking. het is uiteraard het proberen waard. maar dan nog, je kan pellets geven of fruit... en in dit geval, stuifmeelkorrels of echte bloemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                            Moet ik me dan toch een koppel brilvogels gaan aanschaffen ?
                            ik zal je niet tegenhouden

Opmerking

Working...
                            X