Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedrijp japanse nachtegaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• broedrijp japanse nachtegaal

Hallo vogelliefhebbers,

Ik heb een koppel nachtegalen alleen in een grote volbeplante voliere zitten.
    De vogels zitten elkaar constant in de veren te kriebelen en kunnen het erg goed vinden. De man fluit harder dan voorheen, net als de pop.
    Ik geef volop levend voer, maar het lijkt of ze nog niet tot broeden willen overgaan. Ik hoor de pop ook constant roepen.
    Mijn zwager heeft net zijn eerste jongen zien uitvliegen en ik vraag me af waarom hij al zover is en bij mij nog niks.

Doe ik wat verkeerd, moet ik meer geduld hebben ....?
    Graag jullie tips.

Japanse nachtegalen

Hey,

Bij mijn is precies het zelfde aan de hand!
    Ik heb op verschillende plaatsen in de struiken waar ik ze heb zien zitten
    korfjes opgehangen maar doen geen aanstalten om daar gebruik van te maken!! Wat moet ik doen??

Gr Joost

Opmerking

Ik weet dat moet mei en juni de topmaanden zijn, dus misschien moeten wij nog ff geduld hebben.

Opmerking

Ik heb een vlucht voor mijn nachtegalen, bij mij doen ze ook niks, ze fluiten wel, en de pop is van 2010 en man van 2011, dit dit zou moeten lukken, maar ze hebben nog nooit samen jongen gehad of een nest gemaakt
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Nieuw koppeltje aangeschaft

Opmerking

Momenteel zijn de nachtegalen begonnen aan een nest!!
              Ik heb trekwatten in een zelfgemaakt korfje gebracht en ze trekken dit er gulzig uit. Ze maken van die watten de fundering en daarna zijn ze verder gegaan met cocosvezel. Ook heb ik er paardenhaar ingelegd, wat ik heb gehaald bij de plaatselijke manege, en ik ben benieuwd of ze hier gebruik van maken.

De pop had vorige week al 3 eieren op de grond gelegd, dus ik hoop dat de volgende in het nest belanden....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dodo
                Momenteel zijn de nachtegalen begonnen aan een nest!!
                Ik heb trekwatten in een zelfgemaakt korfje gebracht en ze trekken dit er gulzig uit. Ze maken van die watten de fundering en daarna zijn ze verder gegaan met cocosvezel. Ook heb ik er paardenhaar ingelegd, wat ik heb gehaald bij de plaatselijke manege, en ik ben benieuwd of ze hier gebruik van maken.

De pop had vorige week al 3 eieren op de grond gelegd, dus ik hoop dat de volgende in het nest belanden....
                Hoe is het nu met de nachtegalen?
                Zitten ze al te broeden?

Groetjes,
                Betsie

Opmerking

Working...
                X