Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wel of geen wildkleur europese spreeuw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wel of geen wildkleur europese spreeuw

Hallo,

Ik heb laatst een koppel europese spreeuwen (wildkleur) gekocht. Echter begin ik nu twijfelen of
    deze wel of niet wildkleur zijn. Op internet zien ze er anders uit (winterkleed) dan die ik heb. Bij mij zijn ze meer bruin ipv zwarter.
    Ik heb op internet een bestand gevonden waar alle soorten mutaties op staat maar kon ik heb niet vinden.
    Vandaar mijn twijfel of dit wildkleur is op een split.

Dus mijn vraag is of iemand me kan vertellen of ze wel of geen wildkleur zijn?

Ik hoor het graag, gr Dave

ik denk dat de vogels nog jong zijn
    europese spreeuwen hebben namelijk een bruinachtig jeugdkleed en worden na dat kleed zwart
    wanneer ze ouder zijn dan 2011 of misschien wel 2010 dan zou ik het niet weten.
    ik denk dat ze nog te jong zijn voor het zwarte kleed

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor de reacties.

@van Tuijl: deze spreeuwen zijn van 2008.

@Gaai: Bedoel je het afsluiten van het winterkleed naar zomerkleed? of algemeen verslijten naar het zwart? Op foto en hier in de tuin zien de spreeuwen er in de winter anders uit? Althans zo lijkt het. Ze lijken veel bruin te hebben op de staartpennen.

Opmerking

Opmerking

Mooie foto Dave en een prachtige spreeuw.

Opmerking

Je was me weer voor Drum. Inderdaad een prachtige foto van een hele mooie vogel. Als je ze dagelijks in de tuin ziet waardeer je het mischien niet meer zo, totdat je zo'n mooie foto als deze voor je snuffert krijgt.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hierbij een foto van een bruine mutatie;

Opmerking

in dat geval sluit ik me volledig aan bij Gaai, het lijkt me wel dat die er iets vanaf weet .
                  ik heb eens spreeuwen die gewoon buiten zaten aangezien voor mutaties maar bleken na onderzoek gewoon jongen te zijn. dus vandaar mijn reactie

Opmerking

Opmerking

Working...
                    X