Mededeling
Collapse
No announcement yet.
een o zo angstige japanse nachtegaal!
Collapse
X
-
-
Marie, je zult er verbaasd van staan wat je met een beetje geduld kunt bereiken met vogels. Je mag van mij nog steeds de kast in . Doe het dan langzaam aan en maak geen snelle bewegingen.
Overigens vind ik dit geen vogel voor in een kooitje, groot of klein, tenzij er een mooie Thuja Brabantia van een metertje of twee in past.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
misschien kan je hem een beetje mak maken door hem meelwormen/buffelo wormen te geven, je geeft ze gewoon eerst in een schaaltje of in een bakje dat je aan het gaas hangt, daarna geef je hem minder meelwormen/buffelo wormen en dan houd je zo'n meelworm/buffelo worm gewoon in je hand, door het gaas heen. bij een zitstok, misschien dat hij dichterbij komt om hem uit je hand te pakken. dit neemt veel tijd in beslag hoor want wat Kees al vertelde dat je met geduld veel kan bereiken met vogels. de aanhouder wint! ik kan me overgens moeilijk voorstellen dat de Japanse nachtegaal geen wormen lust.
Opmerking
-
Jullie zijn echt hartelijk bedankt voor jullie reakties... zijn gedrag is echter zooooo ontmoedigend... Ik vergelijk hem met mijn schamalijster die ik ongeveer op hetzelfde tijdstip kocht en die eet al uit mijn hand. Wat een verschil! Ik geef hem dus wormen, maar dat is elke keer weer zoveel paniek, dat ik vrees dat hij mij nooit als een vriendin of weldoener zal beschouwen... Kan hij d elink leggen tussen die stress van dat verschrikkelijke grote mensenlichaam dat zijn kooi nadert en die hand die in zijn kooi komt en de lekkere wormen die daarna in zijn kommetje liggen?
Marie
Opmerking
-
Kermis
Hallo Marie.
Toen ik als kind de kermis rondliep in NL klonk het nog door de luidprekers:
"En de aanhouders zijn nog steeds de winnaars".
Dat zinnetje is me altijd bij gebleven en is nog steeds van toepassing.
En ja, ik heb ook Jappen gehouden en gekweekt. Soms duurt het gewoon een beetje langer dan je gehoopt had.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
dank je wel, Kees, voor je aanmoedigingen. misschien denken hjullei wel van me: waaaw, die wil alles ineens! Dit is niet waar voor mijn professionneel leven, maar in dit geval heb ik blijkbaar niet genoeg geduld... Weer een levensles...
Hoe waren je "beste" nachtegalen dan met jou? Welke relatie hadden jullie?
Marie die van het gezang van haar Schama geniet! en -8 graden Celsius buiten met een ijzige oostenwind!!! Ik denk dat je beter bent waar je woont !
Opmerking
-
Ik heb begrepen van je dat de nachtegaal in een kamervoliere zit, met aan alle zijden tralies waarschijnlijk. Daar de meeste van deze nachtegalen vrij onrustig gedrag vertonen, kan je deze vogels zeker gedurende de eerste tijd in een kistkooi van een ruim formaat houden en aan je laten wennen, wat veel geduld en rust vergt. Ook is de plek van de kooi van belang n.l. zo hoog mogelijk neerzetten of hangen. De nachtegaal voelt zich dan een stuk veiliger. Ik heb in het verleden japanse nachtegalen gehad, zowel in een ruime kooi als in een voliere en de echte zenuwlijders onder hen werden na geruime tijd vertrouwelijk en zeker rustiger.In hun nabijheid moet jij je altijd rustig bewegen en een meelwormpje doet echt wonderen en bedenk geen individu is hetzelfde net zoals bij ons mensen.
P.S. Wat ook helpt zijn een paar hangplantjes, hetzij echt of van kunststof aan de voorzijde van de kooi te plaatsen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking