Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buuls bij kardinalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• buuls bij kardinalen?

hallo ik ben nieuw hier en ik heb een vraag die wellicht al eerder gesteld is maar ik kom er niet uit ik heb een voliere van ongeveer 7m bij 2,5m daar wil ik graag een koppel rode kardinalen en een koppel roodoorbuuls samen zetten heeft iemand hier ervaring mee of moeten ze apart in de kweekperiode ik heb wel ervaring met nachtegalen die zitten samen met bourkesparkieten en die kweken wel dus als iemand het weet hoor ik het graag bedankt
    Gr Ton

Buiten het broedseioen zijn kardinalen goed samen te houden met buulbuuls in zo'n grote voliere. Echter wanneer ze gaan broeden, worden kardinalen erg fel en dulden geen andere vogels in hun territorium.
    Dus kan je het beste in een aparte ruimte met de kardinalen broeden.

Opmerking

buuls bij kardinalen

bedankt voor de reactie daar kan ik iets mee ik ga de kardinalen apart plaatsen in een vlucht van 2,5 bij 2,5 m en kan dan bij de buul buuls misschien nog iets bijzetten of is dat niet verstandig?
      Gr Ton

Opmerking

Wanneer de roodoren broeds worden, is het verstandig om ze ook apart te huisvesten, daar deze vogels zeer onverdraagzaam worden. Verder moet je goed opletten, wanneer de roodoorpop een volgend nest begint, de man de oudere jongen niet meer duldt en ze zelfs kan doden. Het is helaas niet anders Ton, maar dit komt voort uit het instinct van de vogels en in de vrije natuur kunnen ze zelf hun territorium bepalen. Ik wens je veel succes toe met je vogels, waar ik in het verleden veel plezier aan heb beleefd. De hoge prijzen weerhouden mij ervan om nog eens een paar koppeltjes kardinalen en buulbuuls aan te schaffen, maar wie weet...

Opmerking

buuls bij kardinalen

oke alles apart dus nou dat gaan we doen dan trouwens ik had vorig jaar toevallig geluk met mijn nachtegalen waar ik een pop bij had gekocht waar ik 2 nestjes van heb gehad daar heb ik toen deze vogels van kunnen kopen anders had ik ze ook niet gehad.

Opmerking

Ik heb hier vorig jaar een koppel grijskaplijsters en een koppel roodoren bij elkaar gehad.Bij de lijsters heb ik jongen gehad,bij de roodoren wel eieren maar geen jongen.Maar de verstandhouding tussen beide soorten ging prima,geen ruzies of zo.En jou voliere is nog wat groter dan die van mij(4,5*2m).Veel plezier met de mooie vogels die je hebt.

Opmerking

Dat het tussen de lijsters en de buulbuuls goed is gegaan is fijn, maar met het uitbroeden van de eieren niet. En daar zit em nou net de kneep. Buulbuuls broeden zonder andere vogels in dezelfde ruimte hun eieren beter uit en de kans op jongen is daarom groter. Vandaar mijn advies.

Opmerking

ik heb toch maar besloten om ze apart te plaatsen met een iets grotere kans op resultaat want ik heb er nu nog een koppeltje mozambiquesijs bij zitten waar ik twee nestjes van gekweekt heb zonder problemen maar het derde nestje is vorige week compleet gesloopt met jongen en al dus ik denk dat de buuls dat gedaan hebben er zit niks anders bij en ze zijn behoorlijk fel het kost wel veel ruimte en ik heb maar 3 volieres dus maar verder met 4 koppels
                bedankt voor reacties

Opmerking

Working...
                X