Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kardinalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kardinalen

Hallo
    ik heb een grote 12 x 2,5 x 2 meter voliere met behoorlijk dichte begroeiing
    zeg maar gerust een stukje oerwoud in mijn achtertuin !! er groeit bamboe, vlier, buxus, vlinderstruiken en nog een aantal andere bloeiende struiken waarvan ik de naam niet ken , ook heb ik er een moerasgedeelte in met oa riet .en van die bruine pluimen, weet de nederlandse naam niet, sorry, mijn bruinborstrietvinken weten dit zeeeer te waarderen
    op het moment heb ik er nog een aantal tropen in maar ik wil eigenlijk
    overschakelen naar vruchten/insekteneters.
    mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om hier verschillende soorten kardinalen in te houden, ik zit te denken aan rode, groene en/of misschien roodkuifkardinalen, ook wil ik er graag een koppel japansenachtegalen bij in en misschien nog 1 lijstersoort ( grijskap ) is dat mogelijk ? of wil ik teveel ??

Groet,

Harm

persoonlijk denk ik dat dit iets is dat je moet aftasten.
    Ik zou eerst de groene en rode kardinalen erin plaatsen en die observeren hoe deze tegen over elkaar reageren in deze ruimte.

Als dit goed gaat kan je er die roodkuif kardinalen bijzetten.
    Gaat dit nog altijd goed, nog een soort.

En dit zo verder. Dat zou ik doen.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

hmm , ja, dat is zeer zeker een optie, maar u heeft er dus geen ervaring mee om deze vogels bij elkaar in een voliere te hebben?
      overigens dank voor uw reactie
      M.vr.gr. Harm

Opmerking

Eerdere tread

Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Hartelijk dank voor je reactie Henk ! ik ben even wezen kijken op de site's en heb het verslag gelezen alleen is het mij niet duidelijk geworden of de rode en groene kardinalen in een en dezelfde vlucht zaten.
          dat is namelijk mijn doel, proberen uit te vinden of het mogelijk is om een gezelschap voliere te hebben gevult met, in plaats van tropen, vruchten en insekten eters

Opmerking

Reaktie

Ik kan je daar ook geen goed antwoord op geven vandaar die paar linkjes.
            Er zijn ook wel speciaal kardinalen site's te vinden maar ik heb nog nergens gelezen dat er meerdere koppels samen gehuisvest waren. Waarschijnlijk een risico wat ik niet zou nemen.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik zou dan twee of drie tussenwanden plaatsen met deuren.In eerste instantie de deuren openlaten.Vliegen de vogels wel om heen en weer.
              Is ook makkelijker als je eens wat moet uitvangen.
              Als je ziet dat het mis gaat tussen koppels kun je ze apart doen.Ook tijdens broeden zou je zo afdelingen kunnen maken en apart voeren.
              Is jammer als vogels die niet broeden zich volvreten aan voer wat voor jongen is bedoeld.

mvg eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm57
                hmm , ja, dat is zeer zeker een optie, maar u heeft er dus geen ervaring mee om deze vogels bij elkaar in een voliere te hebben?
                overigens dank voor uw reactie
                M.vr.gr. Harm
                voor zover ik weet plaatsen de meeste mensen ze apart per koppel in een kweekvlucht
                http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                  Ik zou dan twee of drie tussenwanden plaatsen met deuren.In eerste instantie de deuren openlaten.Vliegen de vogels wel om heen en weer.
                  Is ook makkelijker als je eens wat moet uitvangen.
                  Als je ziet dat het mis gaat tussen koppels kun je ze apart doen.Ook tijdens broeden zou je zo afdelingen kunnen maken en apart voeren.
                  Is jammer als vogels die niet broeden zich volvreten aan voer wat voor jongen is bedoeld.

mvg eddie
                  das een heel goed idee Eddie, dank daarvoor !!!
                  Groet, Harm

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm57
                    Hallo
                    ik heb een grote 12 x 2,5 x 2 meter voliere met behoorlijk dichte begroeiing
                    zeg maar gerust een stukje oerwoud in mijn achtertuin !! er groeit bamboe, vlier, buxus, vlinderstruiken en nog een aantal andere bloeiende struiken waarvan ik de naam niet ken , ook heb ik er een moerasgedeelte in met oa riet .en van die bruine pluimen, weet de nederlandse naam niet, sorry, mijn bruinborstrietvinken weten dit zeeeer te waarderen
                    op het moment heb ik er nog een aantal tropen in maar ik wil eigenlijk
                    overschakelen naar vruchten/insekteneters.
                    mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om hier verschillende soorten kardinalen in te houden, ik zit te denken aan rode, groene en/of misschien roodkuifkardinalen, ook wil ik er graag een koppel japansenachtegalen bij in en misschien nog 1 lijstersoort ( grijskap ) is dat mogelijk ? of wil ik teveel ??

Groet,

Harm

Opmerking

dank voor je reactie Rob !!

Jij ook succes gewenst

Groet,

Harm

Opmerking

Working...
                      X