Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nachtegaal verplicht ringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nachtegaal verplicht ringen?

Hallo,

Ik kan een mooi koppel japanse nachtegalen kopen. Die heb ik vroeger ook gehad. Echter, ik ben er al een tijdje uit....vandaar mijn vraag:
    - ze zijn niet geringd, is dat verplicht eigenlijk?
    - mochten ze ooit jongen krijgen, kan ik die dan wel ringen?
    mvg
    Jeroen

ringen

Hi Jeroen,

Da's niet verplicht voor de japanse nachtegaal. Wel beter, voor je zelf en als je verkoopt natuurlijk. Ringmaat is 3,2 mm.

Hier ; http://www.nbvv.nl/ringen ; vind je alles.

Suc6,

Peer

Opmerking

Ik heb ze inmiddels gekocht. Wat een leuke, nieuwsgierige vogels. Nu eens kijken welk koppel van ander soort ik erbij ga plaatsen. Baardman of kneu wellicht.

Opmerking

Opmerking

beide
          je praat over 1/10 van een mm ,m.a.w. maakt niks uit.( op zo'n vogelsoort)
          je kan van 2,9 mm tot echt max 3,5 mm ringen.

ik ringde de nachtegalen altijd zo ,als ik een nestje ging ringen had ik grote en kleine en de "juiste"maat ringen bij me.
          was er een achterblijvertje tussen dan kreeg tie een ring waarvan ik zeker wist dat hij hem niet zou verliezen, aan de andere kant had ik een extreem grote in het nest liggen en ik zou in theorie "te laat"zijn met ringen dan kreeg deze een wat groter maatje. ( voordeel: maar 1 keer verstoring van nest en dus geen problemen met "continue" nestverstoring).

dan het eigenlijke onderwerp aansnijden over het "verplicht ringen" tja daar heb je het weer: wat wil je en wat is de bedoeling, ze moeten eigenlijk gewoon geringd worden natuurlijk. ( en verplicht geringd worden als je bepaalde dingen er mee doet).
          zie de verordeningen en bepalingen er op na .

en het antwoord op het andere:

en ja jongen kan je gewoon ringen natuurlijk,waarom niet?

mvg

Opmerking

Working...
          X