Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nachtegaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nachtegaal

is een nachtegaal pop
    altijd in het begin heel fel
    tegen over een man
    ik begin net met deze soort vogels en weet er nog niet zoo veel van
    met vriendelijke groet patrick

Hallo Patrick. Even gaan bijlezen dus. Er staat op dit forum al heel wat geschreven over de Jappen. De zoekmachine gebruiken en mischien met uw volgende soort eerst bijlezen en dan pas de vogels aanschaffen?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

nachtegaal ? huppeldepup?

Oorspronkelijk geplaatst door patrick passon
      is een nachtegaal pop
      altijd in het begin heel fel
      tegen over een man
      ik begin net met deze soort vogels en weet er nog niet zoo veel van

als er staat nachtegaal dan gaat mijn gedachte gelijk uit naar de nachtegaal of te wel de luscinia megarhynchos.

er zijn zoveel soorten die onterecht alszijnde alleen "nachtegaal" benoemd worden binnen onze hobby.
      neem maar als simpelste voorbeeld de Noordse nachtegaal / luscinia luscinia, maargoed dit is dan weer eigenlijk vanuit "onkunde".( je moet de verschillen maar net weten).

als het dus om de echte nachtegaal gaat dan is dit zeker niet ongebruikelijk, want het is een vrij solitaire vogel.

en ja ik word betweter genoemd vind ik ook niet erg want ...................
      en ja ik snap dat we het hier over de leiotrix lutea hebben, wilde alleen maar een punt maken, want ik heb toevallig wel je andere posting gelezen dus ik kan die "link"wel leggen,echter andere misschien niet...................dus ik zou willen zeggen wees zo duidelijk als mogelijk als je een vraag hebt, zodat er misschien vele kunnen zijn die je willen/kunnen helpen.

ergens kan ik me wel vinden in het antwoord van kees ,maar kees weet ook dat er 95% van de forum gebruikers de zoekfunctie schijnbaar niet kunnen vinden en als ze hem wel kunnen vinden en ze lezen over het aangaande onderwerp dan is dit vaak "net"wat anders in hun eigen situatie en........................"we"zijn vrij gemakkelijk natuurlijk want wat is er makkelijker dan een vraag te stellen en daar een kant en klaar en meteen verhelpend/toepasbaar antwoord te verwachten ?

aan de ander kant het is een forum, en daar komen mensen bij en er verdwijnen mensen, die zullen 9 van de 10 keer vragen stellen over vogeltjes en dat gaat dan 9 van de 10 keer over vogels die vrij veel aanwezig zijn in de voliere's. ( kees als "we "alle dubbele vragen/thema's etc. zouden schrappen dan zouden er op zeker de helft minder topics zijn).

ik vind dit soort vragen dus niet zo heel erg, ik vind het erger en je kan me er op vastpinnen , de vragen die we straks weer gaan krijgen : ik vind een baby vogeltje , wat moet ik doen? , ik heb hem henkie genoemd en ik vind hem zo zielig......................dat zijn de vragen die ze zouden moeten bannen op dit forum maargoed daar ga ik niet over.
      in mijn ogen is daar dit forum niet voor , het forum is er wel voor de beginners van vogelsoorten die we ( in de algemene zin) houden in de voliere's.

nou ja ................

de vraag: of een pop dit altijd in het begin doet........................
      humm wat is het begin? begin van wat?
      leg eens uit? jij bedoelt net aangeschaft en nu doet "ze" dit?
      is het wel een "ze"?
      dat een pop dit in het begin kan doen is zeer goed mogelijk ( maar het altijd is zeker niet zo, het gaat ook wel eens anders zeg maar),want net nieuw in de voliere is het een kwestie van : "wie"krijgt het beste roestplekje van de kooi, "wie"krijgt de "eerste rechten"bij de voertafel etc etc.
      mischien is het wel zo dat de man avanches maakt naar de pop maar dat de pop totaal daar nog geen zin in heeft en bij wijze van spreken zegt : blijf van me lijf.
      misschien is het wel gewoon een "kenua" een dominante pop?
      misschien is ze de man wel aan het uit testen, zien wat voor vlees ze in de kuip heeft ( is hij goed/sterk/conditioneel/agressief etc. genoeg om er mee jongen groot te krijgen en om haar en de jongen te "beschermen", waar tegen ? tja vaak tegen niks maar dat zijn nu eenmaal "oerdriften"die in de vogels zitten), het is vaak zo dat niet alleen een man "moeite"moet doen hoor om een partner te testen/verleiden.

waar het om gaat patrick is gewoon dat als je een vraag heb je dit zo goed en omvangrijk als mogelijk probeert te stellen, want "wij"zitten met zijn allen naar een monitor te staren en vandaar uit moet "we"dan met een antwoord komen, en het is nu eenmaal vrij moeilijk als men de situatie niet zelf kan zien om zo te zien/ in te schatten waar het eventueel aan ligt.

mvg

Opmerking

Reactie

Hpelijk zit je straf er snel op Winterkoning.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

hahaha ,ik hoop met je mee Henk.
          hoef ik ook iedereen niet meer te vervelen hier.

ga ik weer lekker met mijn kadaver op de grond/in een boom/op de basaltkeien/op het strand etc etc aanwezig zijn.( heb ik dit jaar echt de tijd voor, want geen vogelkweek dit jaar, yep de kogel is door de kerk, beslissing is genomen).
          mocht het fotograferen gaan dan heb ik mazzel, mocht het niet gaan ................... tja wat dan?
          waarschijnlijk heb ik dan mooie cameraspullen te koop, want dat materiaal in de kast laten liggen is ook zonde. ( ga ik wel modelboten bouwen of zo ) hahahahaha kan ik mijn geduld gaan oefenen.
          zie je het al gebeuren ?

come si come sa ( of zo iets).

mvg

Opmerking

reactie

Valt wel mee hoor. ff aanpassen want dat doe jij ook stekum.

Ik hoop dat je nog vaak in een boompie zal klimmen etc, strand of waar dan ook in.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Valt wel mee hoor. ff aanpassen want dat doe jij ook stekum.
              niks stiekum je ben gewoon te snel.
              ik heb nu eenmaal tijd nodig om een bericht te maken/cq over proberen te komen met wat ik denk of doe en dit dan zo te vertalen op schrijft/in bericht dat een ander het ook begrijpt ( en dat valt niet mee, want ik begrijp mezelf ook niet altijd hahahahahaha).

groetjes

Opmerking

Voc

Ja Wk als je er over denkt dat soort bootjes te gaan bouwen heb ik hier nog wel een dingetje staan dat er in past. Dus een wat grotere schaal gaan bouwen dan op het plaatje want deze weegt 2963 kg en is in 1638 gegoten.

Hoop trouwens dat je jouw kadaver allereerst wat beweging geeft, natuurlijk met de camera in de hand. Dat bootjes bouwen doe je maar op je ouwe dag.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

ik zal er rekening mee houde

ik zal in het vervolg als ik een
                  onderwerp er op zet zal ik hen wel helemaal uit ligte
                  in ieders geval bedankt voor u antwoorden

Opmerking

geweldig kees, is dat het kanon wat er bij jouw huis staat? ( als die foto in die ander topic wel een foto is van jouw tuintje natuurlijk)
                    yep, kan ik wel waarderen zoiets,( maar ik ben eigenlijk meer van de Russiche geschiedenis) maarja eigenlijk ( en daar ben ik de hoofdschuldige van) wijken we wel erg af van de topicstart .

en wat die beweging betreft : het gaat de goede kant op ,ik haal de koffiepot alweer en zelfs terug met een kopje koffie in de hand, dus..................we gaan de goede kant weer op hahahahahaha.

maargoed en dus nog ook , bij deze (stop ik weer met onzin uitkramen) vraag ik mensen die jongen te helpen met goed adviezen, want het gaat hier over een soort waarmee iedereen ( beginner of gevorderde) plezier mee kan beleven en mee kan kweken ( op een normale manier).
                    misschien dat hij de smaak te pakken krijgt en zich na deze soort zich verder door gaat ontwikkelen in de v.i. wereld. ik zie in elke "beginner"de volgende "Top" kweker geboren worden, echter door antwoorden van mensen kan dat proces afgekapt worden , of door eigen gebrek aan passie en inzicht, vaak redden de meeste het niet , maar met een beetje "steun/begeleiding" kunnen ze ver komen.

You never know.( op zijn goed Hollands gezegd).

mvg

tjonge wat ben ik "mild" de laatste tijd.

Opmerking

Working...
                    X