Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel rode kardinalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel rode kardinalen

Ik heb een vluchtje van 2m lang 2m hoog en 1m breed en hierin zit nu een koppel roden kardinalen. Kan ik hier nog een koppel vogels bij houden en zoja welke? Maakt me niet echt uit of het europeese tropen of vruchen en insecteneters zijn.

Groeten Willem
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Ik zou het lekker zo laten..... dat koppel heeft die ruimte echt wel nodig. Vogels erbij plaatsen zou weleens voor moeilijkheden kunnen zorgen.

gr
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Helemaal mee eens, zo groot is het al niet.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor jullie advies. Ik laat het koppel gewoon alleen in de voliere. Ik wilde eerst nog een paartje kwarteltje op de bodem van de kooi maar dit leek mij achteraf niet zo verstandig in verband met uitvliegende jongen in de toekomst . Heeft er iemand nog tips over de kweek met deze soort?

Groeten Willem

Opmerking

Kweekverslagen

In het forum "kweekverslagen" staat een uitgebreid verslag over de kweek van de roodkuifkardinaal. Het lijkt me sterk als je daar niet wat aanknopingspunten kunt vinden.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              In het forum "kweekverslagen" staat een uitgebreid verslag over de kweek van de roodkuifkardinaal. Het lijkt me sterk als je daar niet wat aanknopingspunten kunt vinden.

Groet,

Rob.
              En als je nog meer info wil hebben, kijk dan eens op www.rodekardinaal.nl
              Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door willem
                Bedankt voor jullie advies. Ik laat het koppel gewoon alleen in de voliere. Ik wilde eerst nog een paartje kwarteltje op de bodem van de kooi maar dit leek mij achteraf niet zo verstandig in verband met uitvliegende jongen in de toekomst . Heeft er iemand nog tips over de kweek met deze soort?

Groeten Willem
                willem ,
                rode kardinaal jongen gaan erg vroeg het nest verlaten, met als gevolg dat het verenpakje nog niet 100% op orde is. de eerste dagen na het "uitvliegen"zitten de jongen maar al te vaak op de grond/bodem van voliere.

hierin zie ik ook ( net als jij) al mogelijke problemen ontstaan als je kwarteltjes bv erbij neemt.

misschien tipje ,zorg voor lage takken/zitstokken zodat de jongen zich naar boven kunnen klauteren , want een jong wat lang op de grond verblijft valt uit de gratie van de ouders en het gebeurt dan wel eens dat de jongen niet meer gevoerd worden.

andere tip , ik weet niet of je hem al heb maar schaf het boek kweken amerikaanse zangvogels aan.
                daarin staat 1 mooie methode waarop het kan en word je dus "begeleid"door alle facetten van de kweek met de rode.

ik zou zeggen hou ze lekker apart van andere vogels ( het kan wel/soms maar dan worden meestal toch andere afmetingen genoemd van de kooi) en geniet van de vogels, ik hoop dat je net zoals ik er veel plezier aan mag beleven.

mvg van een kweker die een periode lang o.a. ,arizona,rode, groene,roodkuif, mantel,roodkopkardinaal kweekte.

Opmerking

[QUOTE=winterkoning;118257]andere tip , ik weet niet of je hem al heb maar schaf het boek kweken amerikaanse zangvogels aan.
                  daarin staat 1 mooie methode waarop het kan en word je dus "begeleid"door alle facetten van de kweek met de rode.[QUOTE=winterkoning;118257]

Prachtboek. Heb het ook gekocht en heb alleen maar kapoetsensijzen, dit zijn de enige die aan de beschrijving amerikaanse sijzen voldoen .

Het boek staat vol handige tips die voor de hele vogelhobby van toepassing kunnen zijn. Als je wilt kweken met rode kardinalen is dit boek een echte aanrader.

Gr Kornelis

Opmerking

Zang kardinalen

Welke van de diverse kardinaalsoorten heeft de mooiste/meest gevarieerde zang?
                    Groeten,

-J.J.-

Opmerking

[QUOTE=Kornelis;118339][QUOTE=winterkoning;118257]andere tip , ik weet niet of je hem al heb maar schaf het boek kweken amerikaanse zangvogels aan.
                      daarin staat 1 mooie methode waarop het kan en word je dus "begeleid"door alle facetten van de kweek met de rode.
                      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

Prachtboek. Heb het ook gekocht en heb alleen maar kapoetsensijzen, dit zijn de enige die aan de beschrijving amerikaanse sijzen voldoen .

Het boek staat vol handige tips die voor de hele vogelhobby van toepassing kunnen zijn. Als je wilt kweken met rode kardinalen is dit boek een echte aanrader.

Gr Kornelis
                      Beste vogelkwekers,

Ik ben blij dat het boek helpt bij het kweken van kardinalen en andere vogels. Deel twee is in de maak.

Bedankt voor de positieve reacties

Rob van der Hulst
                      Kweken met Amerikaanse zangvogels 2 is nu te koop! Ruim 350 prachtige foto’s van Amerikaanse vogels in broedkooien, volières en de natuur!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.J.
                        Welke van de diverse kardinaalsoorten heeft de mooiste/meest gevarieerde zang?
                        Altijd de rode kardinaal nemen. Gemakkelijk, sterk en mooi om te zien. Als je een losse man neemt zingt hij de hele zomer maar ook samen met een pop hoor je hem vaak genoeg.

rob

Opmerking

eigenwijs is ook wijs

Ze zijn wel lekker eigenwijs die rode kardinalen. Ik had een mooi kappeletje aangekleed met bremtakken zodat de pop mooi beschut kon gaan broeden. Maar ze probeerde op het dakje van dit kappeltje een nest te maken wat er natuurlijk steeds afglijd. Ik heb op deze plaats een nestkorfje aan de gaas gehangen tussen de klimop en binnen een half uur werd er aan het nest begonnen nu 2 dagen verder lijkt het nest ver af en verwacht ik morgen het eerste ei. De man fluit super!

Groeten Willem

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hij fluit net zo hard als een merel en ook niet continu. Mijn kooi staat tussen de huizen maar mijn buren klagen er niet over. Soms hoor ik hem zelfs nog wel eens als het al lang donker is .

Groeten Willem

Opmerking

Working...
                              X