Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meerdere paren japanse nachtegalen naast mekaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• meerdere paren japanse nachtegalen naast mekaar

alleerst prettige feestdagen en beste wensen voor 2011

heeft iemand hier ervaring met het houden van nachtegalen ?
    ik heb namelijk 10 volieres van 2m bij 3 m en 2m30 hoog deze
    zijn allemaal volledig aangeplant en wil hier japanse nachtegalen
    in gaan houden maar tussen de volieres is het gwn gaas dus ze
    kunnen mekaar zien geeft dit problemen met de kweek als je
    meerdere paren naast een zet?
    weet ook iemand vanaf welk jaar japanse nachtegalen kunnen kweken
    kunnen bv jonge vogels van 2010 in 2011 al jongen grootbrengen?

alvast bedankt

bij een kennis van mij ging het houden van meerdere koppels op hetzelfde adres niet goed samen. ze reageerden namelijk onderling al op elkaars roep zodat de beide koppels niet kweekten.terwijl beide koppels alleen wel goed kweekten. Dit heb ik tevens van meerdere liefhebbers begrepen.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

en vanaf welk jaar kweken ze ?
      weet iemand dit

alvast bedankt

Opmerking

ze kunnen kweken vanaf het eerste jaar maar vaak gaat het beter met poppen die al een jaar ouder zijn.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

ik heb 2 koppels en ik heb er geen last van maar ze zitten niet bij elkaar in de buurt zit ongeveer 30 meter tussen de ene hok staat op zij van het huis en de andere achter huis had dit jaar van alle 2 koppels jongen in totaal 5 op stok gekregen maar mijn buurman heeft er ook een koppel zitten kreeg elk jaar jongen ik heb ze vorig jaar aangeschaft en hij heeft zins die tijd nog geen ei weer gezien en daar is ook geen nest gemaakt

Opmerking

japanse nachtegalen

ik denk dat ik het zelf wat moet ondervinden als ik het zo op verschillende plaatsen hoor gaat het bij de ene goed en bij de andere minder
            ik heb nu 4 koppels en 2 losse poppen zitten heb zelf 10 volieres naast mekander en heb ze overant elke voliere zitten .we zullen zien wat het word
            zijn allemaal geringde jonge vogels van dit jaar , moest iemand nog 2 geringde mannen van dit of vorig jaar op overschot hebben mag die altijd iets laten weten

Opmerking

Anders probeer je bij 2 volieres het met gaas er tussen en bij andere volieres met bv een rieten mat er tussen zodat ze elkaar niet zien.

Of misschien een ander soort vogel tussen 2 nachtegaal hokken in...als je daar tenminste mee wilt kweken..

Ben benieuwd!

Opmerking

zoekfunctie

er is al veel over geschreven, over dit onderwerp. je kan het wel vinden denk ik, via de zoek functie.

wat ik er van heb gelezen, is dat het niet aan te raden is. ze zijn meer tijd bezig, met naar elkaar te loeren, als met nestbouw.

maar, bij iedereen zal het anders zijn, denk ik.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Great minds...

Hoi Ton. Great minds think alike. Vind zelf dat de zoek functie niet genoeg word gebruikt. Er staat ontzettend veel goede informatie op dit forum. Zoekt en gij zult vinden.
                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

nieuwe leden

vaak zijn het nieuwe leden, die ergens mee zitten, al neuzend op deze site komen, en dan een vraag stellen. en dan zijn wij er voor, met zijn allen, om een nieuw lid, thuis te doen voelen, nietwaar ? en je geeft ze een zetje in de goede richting.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zoeken.........

en dan nog....ik zoek ook wel eens maar er staat dan ZOVEEL op dat je door de bomen het bos dan niet meer ziet. Dus met de zoekfunctie is het niet altijd prijs, tenzij je het halve forum wil lezen van al wat er ooit geschreven is.......het is dus TE kort door de bocht want dan kun je bijna bij alle nieuwe topics zeggen van gebruik de zoekfunctie maar ;-) .........we dwalen af...
                      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

zoekfunctie

ik moet toch toegeven dat ik vrij veel en gericht zoek , maar kan over de gestelde vragen niets vinden op internet , nergens stond vanaf welk jaar ze
                        kunnen kweken , kwa huisvesting gaat het altijd over een enkel paar en kon zo direct ook geen negatieve of positieve ervaringen vinden van het houden van meerdere paren naast mekaar.
                        wel staat er veel informatie van voeding , aanplanting , grootbrengen van jongen , ziektes , enz.
                        dus niet direct zeggen dat ze zoekfunctie niet gebruikt word

Opmerking

Ik heb al eens een groot stuk in onze vogels ( november 2008 ) geschreven over de kweek van de japanse nachtegaal. Misschien staan hier nog wat bruikbare tips voor je in.

Opmerking

Working...
                          X