Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zere poot schamalijster

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

een gestressde vogel eet niet of niet goed (mijn mening)

ach,
    mede daarom schrijf ik eigenlijk ook geen artikelen meer, want zoals altijd zijn er zoveel wegen die naar rome leiden. ( de hoop om derde aangaande vogeltjes en randzaken betreft wat bijleren heb ik al enige tijd geleden opgegeven hoor).

hier en daar schrijf ik nog wel eens een ervaring op (bv. vogelcafe) en zie ik altijd gelijk de tegenovergestelde berichten komen, tja dat kan allemaal natuurlijk, ook hiervoor geldt weer dat er vele wegen lopen, en vaak denk ik dan waarom nog reageren. ( want ik deel een eigen ervaring mede, meer niet).

zoals ik al schreef heb ik wel 100% goede resultaat gehad met het naar de v.a. gaan met gebroken poot en die paar mensen die ik doorgestuurd had ook, dus ja????? moet ik dan niks schrijven? onder het mom van een ander heeft mogelijk een andere ervaring aangaande een bepaald onderwerp dus de eigen ervaring telt niet? ook goed. ( wederom de bevestiging waarom ik nooit meer echt inhoudelijk op zaken ingaat hier op cafe).

wij zitten vaak op dezelfde golflengte en soms ook totaal niet,geeft niks dat is normaal. ieder heeft zijn maniertjes.

mvg

Opmerking

dat is nou verrekte jammer W.K.

grt hans

Opmerking

Moet ook eerlijk zeggen dat ik verbaast was dat we zo verschillend over dit onderwerp denken WK, maar waarschijnlijk heb jij het gewoon nog nooit geprobeerd om een vogel met een gebroken poot juist niet te behandelen...

Natuurlijk moet jij je eigen ervaringen blijven doorgeven. Mijn reactie was ook niet zozeer tegen jou gericht maar meer een uiting van mijn frustratie dat er niet naar mij geluisterd wordt en dat er m.i. dan een vogel nodeloos sterft.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
          Moet ook eerlijk zeggen dat ik verbaast was dat we zo verschillend over dit onderwerp denken WK, maar waarschijnlijk heb jij het gewoon nog nooit geprobeerd om een vogel met een gebroken poot juist niet te behandelen...

Natuurlijk moet jij je eigen ervaringen blijven doorgeven. Mijn reactie was ook niet zozeer tegen jou gericht maar meer een uiting van mijn frustratie dat er niet naar mij geluisterd wordt en dat er m.i. dan een vogel nodeloos sterft.

robin, hier is dus het dilemma waar elke vraagsteller voor komt te staan, en men moet een keuze maken.
          mocht dodo bv ooit weer een vogel krijgen die een gebroken poot heeft zal hij niet zo snel denk ik naar v.a. gaan,omdat dit

Opmerking

We kunnen er lang en breed over praten, WK. Als ik zo teruglees kwam iedereen met allerlei adviezen en onnodige behandelingen en uiteindelijk is het beest dood.
            Ik weet zeker dat de vogel gewoon in leven was gebleven als men er van af was gebleven. Gezonde en tamme vogels gaan echt niet dood van een wondje of een gebroken pootje.
            Te hopen is dat mensen lering trekken uit dit soort gebeurtenissen(dan is het allemaal niet voor niets geweest) en dat de volgende keer bij een vergelijkbaar geval voor de verandering mijn advies eens een keer wordt opgevolgd.
            Maar ik heb er een hard hoofd in

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
              "Zie je wel" zou wel erg makkelijk zijn. Wat mij meer stoort is het feit dat het eigenlijk zinloos is om je ervaringen met vogels kweken en houden(in mijn geval zo'n 35 jaar) aan dit forum door te geven, want er wordt toch niet naar geluisterd. En voor de allerlaatste keer: een vogel met een gebroken poot moet je in zijn vertrouwde omgeving laten zitten en met rust laten. Binnen 6 weken is hij genezen.
              Beste Robin,

Als je ziet dat het steeds slechter gaat met de vogel dan grijp je in. Als ze eerst op een stok kon zitten met een weliswaar ingetrokken poot, maar daarna alleen nog maar op de grond zat en bij het voortbewegen steeds omviel van de pijn in haar poot, dan laat je zo'n beestje niet in de voliere zitten. Zeker niet met de sneeuw die is gevallen.

Binnen 6 weken is hij genezen gaat totaal niet op en ik snap ook niet dat je voor elke vogel een grens van 6 weken kan instellen..

Ik ben blij met alle reacties van mensen die het beste met de vogels voor hebben, maar helaas heeft het niet mogen baten.

Heb jij wel eens pech met je vogels Robin?

Opmerking

Beste Dodo,

Ik heb heel vaak pech gehad met vogels (maar ik heb dan ook wel veel vogels) en ik zou er een boek over kunnen schrijven (misschien doe ik dat nog wel eens ). Maar gek genoeg niet veel pech als het om de genezing van vogels met gebroken poten gaat...

Die 6 weken is de termijn die staat voor aangroei van bot. En idd. is mijn ervaring dat vogels met gebroken poten(ook inwendig) binnen 6 weken hun poot weer normaal gebruiken. Natuurlijk wordt dit natuurlijke genezingsproces verstoord als een vogel gedurende deze periode meermalen wordt uitgevangen of als er middelen op de poot worden gesmeerd die niet bedoeld zijn om botbreuken te genezen...

Ik begrijp ook goed dat je boos en teleurgesteld bent dat je vogel ondanks je goede zorgen dood is gegaan. Ik kan je vertellen dat ik weken of soms nog veel langer uit mijn doen ben als een van mijn vogels ter ziele is gegaan.

MVG

Opmerking

denk

Ik denk dat we met de vervelende constatering dat de vogel overleden is, dit topic als gedaan kunnen beschouwen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
                  X