Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodborsttapuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
    vriendelijk en knap dat jij ergens kan lezen dat hij ze nog moet aanschaffen, bij deze een vriendelijk antwoord terug.
    Ik ga uit van het goede in de mens . ik kan namelijk nergens lezen dat hij ze al had. Daar ging jij al van uit (dus duidelijk geval van de pot verwijt de ketel....)

Wat betreft positief / vriendelijk. Ach dus toch maar even eerst je eigen berichtje lezen.
    Ik had hem al via de mail bericht en gewoon antwoord gegeven en hem naar een goede website van een andere ervaren kweker verwezen.

Opmerking

"Hoeveel moet ik ze blijven voeren en kunnen ze dan niet broeds worden?"

als je dit leest kan ik alleen maar constateren dat hij ze heeft.........maar goed, goed dat jij hem hebt geholpen...en dat bedoel ik vriendelijk :-)
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
        "Hoeveel moet ik ze blijven voeren en kunnen ze dan niet broeds worden?"

als je dit leest kan ik alleen maar constateren dat hij ze heeft
        Ja dat klopt!, echter bij het begin van het topic(waar jij dus naar verwijst) had hij ze nog niet. PLUS het gaat over wintervoer en bij mijn weten is die nog niet begonnen in Nederland.

Opmerking

roodborsttapuiten

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
          Je kon vroeger ook japanse nachtegalen kopen die door de winkelier al op zaad waren gebracht.Deze verkocht ook goudvisjes en waterschildpadjes die zich aanpasten aan de viskom en niet groeiden.Zijn meelwormen zaten op kranten waarvan ze vraten.
          Op marktplaats werden zwartkoppen aangeboden die zaad eten.Vraag me af waarom ze dan net als de roodborsttapuit onder de insecteneters vallen.
          Roodborsttapuiten trekken inderdaad niet zo ver.Zuideuropa en noordafrika , sommige overwinteren hier om als eerste in hun broedgebied te komen.Van deze laatsten zullen er bij een strenge winter behoorlijk wat uitvallen.
          Zorg dat het aantal lichturen in de winter net onder de 12 blijft, is in het zuiden ook dan zullen ze niet zo gauw in broedstemming komen.

mvg eddie
          Hoi eddie,

bedankt voor je antwoord, het is helder dat je deze soort ook in de winter maanden insecten moet blijven geven, maar ik kweek al verschillende jaren baardmannetjes en die schakkelen ook over naar zaad en die blijven ze toch ook insecteeters noemen?

Toch erg bedankt voor je reactie.

Groeten Haiko

PS: zwartkopje bedankt voor de info.
          Met vriendelijke groeten,

J.J. Schevers

Opmerking

Flauw en merkwaardig, maar goed.

Opmerking

Hoi Haiko,kijk evt eens op de site van de spec.club van v/i eters.
              Gr.Dennis

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis69
                Hoi Haiko,kijk evt eens op de site van de spec.club van v/i eters.Daar staat weleen pdf bestandje van de kweek met een witkruin roodborsttapuit.Misschien dat je daar wat meekunt.
                Gr.Dennis
                Uhh, dat is een totaal andere vogel hoor!

Opmerking

Working...
                X