Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik denk niet dat dit mogelijk is en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Zelfs in een grote goed beplante voliere is het al een flinke uitdaging om ze aan het broeden te krijgen en dan ook nog eens jongen op stok te krijgen.
Daar kunnen aardig wat mensen van meepraten op dit forum.
Vroeger werden er wel veel japanse nachtegalen in kooien gehouden maar dat waren dan mannen, puur voor de zang.
Kweken in een broedkooi lijkt mij niet mogelijk.
Wil je deze vogels dus aanschaffen, doe ze dan in een grote beplante voliere, want om eerlijk te zijn komen ze daar ook pas echt goed tot hun recht.
Ik denk niet dat dit mogelijk is en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Zelfs in een grote goed beplante voliere is het al een flinke uitdaging om ze aan het broeden te krijgen en dan ook nog eens jongen op stok te krijgen.
Daar kunnen aardig wat mensen van meepraten op dit forum.
Vroeger werden er wel veel japanse nachtegalen in kooien gehouden maar dat waren dan mannen, puur voor de zang.
Kweken in een broedkooi lijkt mij niet mogelijk.
Wil je deze vogels dus aanschaffen, doe ze dan in een grote beplante voliere, want om eerlijk te zijn komen ze daar ook pas echt goed tot hun recht.
Helaas ze hebben hier nog niks geleerd volgens mij is ALLES MOGELIJK
het is eerder gebleken dat vogels waar wij van dachten dat lukt nooit in een broedkooi toch wel kan
Dus probeer het en als het lukt is het mooi meegenomen
Het kan wel misschien, maar zoiets wil je toch niet?
waarom niet ton als er goudvinken en putters gekweekt worden in broedkooien en als het mogelijk is waarom niet
ik vindt wel als het even kan na de broedperiode wel in een grote vlucht
gr klaas
ps er zijn ook mensen met weinig ruimte
Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
Het zal misschien kunnen bij sommige is het gelukt maar of je het ook wilt.
Nachtegalen met putters en goudvinken vergelijken slaat nergens op.
Insekteneters hebben nou eenmaal graag de ruimte zijn vaak allemaal hele
beweeglijke vogels. Wildzang is over het algemeen veel rustiger en
makkelijker in broedkooien te houden omdat de meeste ook in broedkooien
zijn groot geworden.
ps er zijn ook mensen met weinig ruimte
Dan koop je ze toch niet. Er zijn genoeg andere vogels die het beter
doen in broedkooien waarom dan risico nemen met nachtegalen?
[QUOTE=monique73;100961]Het zal misschien kunnen bij sommige is het gelukt maar of je het ook wilt.
Nachtegalen met putters en goudvinken vergelijken slaat nergens op.
Insekteneters hebben nou eenmaal graag de ruimte zijn vaak allemaal hele
beweeglijke vogels. Wildzang is over het algemeen veel rustiger en
makkelijker in broedkooien te houden omdat de meeste ook in broedkooien
zijn groot geworden.
Dan koop je ze toch niet. Er zijn genoeg andere vogels die het beter
doen in broedkooien waarom dan risico nemen met nachtegalen
ieder zijn mening maar ik kweek zelf ook insecteneters dus ik weet echt wel waar ik over praat
heb alleen maar gezegd dat het mogelijk is als je dat niet eens meer mag zeggen op dit forum dan is het inderdaad waar wat sommige mensen zeggen...........
volgens mij worden het hier langzamerhand alleen maar mensen die vogels houden voor een plezier en wij als kwekers doelgericht dan en dan niet de brood kwekers worden ...........vreemd aangekeken
wij zijn ook liefhebbers alleen gaan wij nog een stapje verder
op de positieve manier
zoals al meerdere zeiden
trouwens en er zijn zat mensen die vogels houden ook de bijzonder en duurdere soorten in broedkooien en daarna in vluchten
zoals al meerdere cafegangers zeiden
ik hou me maar stil in deze topic want owh wat zal ik nu weer verkeerd zeggen
gr klaas
ps de zaad eters kwa ec vogels zijn rustig de insecteneters nog niet en wij maar proberen ..........
Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
Volgens mij zeg je niets verkeerd, ik ben het alleen niet met je eens, dat mag toch?
Ik vind nachtegalen ongeschikt om in een kleine ruimte te houden, jij vindt dat het wel kan, geen probleem toch verder?
Wat de een wel verantwoord vind hoeft niet te rijmen met wat een ander ook verantwoord vind. Zolang iedereen z'n vogels goed verzorgd en regelt dat de beestjes kunnen vliegen mogen we niet mopperen.
Opmerking