Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• muizen

Hallo,

Sinds een poosje heb ik last van muizen.Zowel in als buiten de voliere.
    Ik heb het voer in emmers zitten maar raak ze niet kwijt.
    Heeft iemand een middel om van deze knaagdiertjes af te komen?

Alvast dank voor de reacties

moeilijk, moeilijk....
    Maak de grond van je voliere grondig schoon, alle zaadjes weg.
    Hang dan je voer zo hoog mogelijk. Kijk daar bij uit dat de muizen niet vanaf de bovenkant zich naar benden kunnen laten vallen in de voerbakken. Je moet de voerbakken afdekken. Zorg dat ze honger krijgen.
    Zoek dan uit waar ze vandaan komen. Als je dit kunt achterhalen, kun je in de ingang van de holletjes gif zetten. Liefst niet in de voliere natuurlijk. Maar meestal komen ze van buiten de voliere.
    Mijn ervaring is dat muizen een complex probleem is, maar op deze manier heb ik zo ooit kunnen weren uit mijn voliere.
    Succes
    groetjes Loodje
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

zoekfunctie

via de zoekfunctie kan je ook een hoop informatie vinden.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Een van mijn volieres staat tegen t huis, en ik had ook een hoop last van muizen, heb ik de gaatjes van t ventileren van de spouw heb ik met gaas dichtgemaakt. En nou komen ze nooit meer. En als er dan ook nog ooit 1 tegen kom, dan pakt onze hond de muis. Die heeft er al veel achter de kieze

Groetjes Rik

Muizenklemmen met pindakaas, buiten bereik van de vogels. Werkt Perfect!

Opmerking

Heb inmiddels op de zoekfunctie gekeken en een hoop waardevolle tips gekregen.
          Ik heb in volere een spar in een pot staan en heb het idee dat er daar een aantal inzitten.In de spar zitten er een paar vogels te broeden maar hoe krijg ik die beestjes eruit zonder de vogels te storen?

Opmerking

Katten aanschaffen, succes verzekerd
            Groetjes, Marian

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
              Katten aanschaffen, succes verzekerd
              Of muis etende vogels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door keesspek
                Heb inmiddels op de zoekfunctie gekeken en een hoop waardevolle tips gekregen.
                Ik heb in volere een spar in een pot staan en heb het idee dat er daar een aantal inzitten.In de spar zitten er een paar vogels te broeden maar hoe krijg ik die beestjes eruit zonder de vogels te storen?
                de emmer vol water laten lopen, ben je er een tijdje vanaf ( in de emmer),
                www.fretteren.eu

Opmerking

Via deze link op het linkje 'wildvallen per diersoort' en dan op 'huismuis' klikken, dan kun je kiezen voor het muizenvangblok
                  Het muizenvangblok is is val, waar muizen zichzelf ophangen door een touwtje door te knagen. 100% score!
                  Ik weet niet of vogels zich ook op kunnen hangen, dus voorzichtig om deze vallen onbeschermd in de voliere te zetten.
                  Gif, wat ook wordt voorgesteld, ben ik persoonlijk geen voorstander van.
                  Sowieso lijkt het mij het beste om het probleem bij de bron aan te pakken, dus: bekijken hoe ze de voliere binnenkomen en op daar iets proberen aan te doen.
                  Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Ik heb ook een vaag vermoeden dat ik muizen in de voliere heb
                    ik vraag me alleen af , hoe ze in de voliere komen
                    ik heb alles gecontoleerd , maar ik kan geen gaatjes vinden , waar door ze naar binnen kunnen. is het mogelijk dat zedoor het gaas een kunnen?
                    mijn gaas is vande normale standaard gaas maaswijdte.
                    (groen geplastificeerd)

Opmerking

Opmerking

Wat ik wel zie is dat ze het plastic van het gaas knagen.
                        ik denk dat ik aan de onderkant van het gaas plexyglas, plaats van 50 cm hoog , dat heb ik ook mij de andere voliere,en dat werkt wel.
                        dat de muizen op een andere manier binnkomen lijkt me onwaarschijnlijk.

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

ikzelf kweek met de kapoetsensijs. Heb op dit moment 12 jonge van een koppel in mijn voliere. Maar niet buiten. De poppen van deze sijzen gaan, als de jonge ongeveer 3 dagen oud zijn, van het nest af. Ook 's nachts en is het dan te koud, krijgen de jonge het erg moeilijk. Dan praat ik over een temperatuur van 15 graden celsius of minder.
                            Pas ook erg op met tocht, daar kunnen ze absoluut niet tegen. Maar ja daar kunnen de meeste vogels niet tegen. ook badwater niet meer geven als het kouder is dan 15 graden, daar heb ik hele slechte ervaring mee.
                            Verder is deze sijs en ontzettend sociaal en speels vogeltje. Geef ze daarom ook de ruimte met heel veel groen. De jonge niet eerder dan 6 weken bij de ouders vandaan halen. Wel bestaat de kans dan, dat er al weer nieuwe jonge rond vliegen van een later nestje. Dan wordt het moeilijk te zien welke de oude en welke de nieuwe jonge zijn.
                            Als je kapoetsensijsjes aan gaat schaffen zul je daar heel veel plezier aan beleven. Ze zingen nog heel erg mooi ook.

groetjes
                            Loodje
                            groetjes
                            Heidi

Opmerking

ikzelf kweek met de kapoetsensijs. Heb op dit moment 12 jonge van een koppel in mijn voliere. Maar niet buiten. De poppen van deze sijzen gaan, als de jonge ongeveer 3 dagen oud zijn, van het nest af. Ook 's nachts en is het dan te koud, krijgen de jonge het erg moeilijk. Dan praat ik over een temperatuur van 15 graden celsius of minder.
                              Pas ook erg op met tocht, daar kunnen ze absoluut niet tegen. Maar ja daar kunnen de meeste vogels niet tegen. ook badwater niet meer geven als het kouder is dan 15 graden, daar heb ik hele slechte ervaring mee.
                              Verder is deze sijs en ontzettend sociaal en speels vogeltje. Geef ze daarom ook de ruimte met heel veel groen. De jonge niet eerder dan 6 weken bij de ouders vandaan halen. Wel bestaat de kans dan, dat er al weer nieuwe jonge rond vliegen van een later nestje. Dan wordt het moeilijker te zien welke de oude en welke de nieuwe jonge zijn.
                              Als je kapoetsensijsjes aan gaat schaffen zul je daar heel veel plezier aan beleven. Ze zingen nog heel erg mooi ook.

groetjes
                              Loodje
                              groetjes
                              Heidi

Opmerking

Working...
                              X