Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwfazantjes vreemd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blauwfazantjes vreemd

een beetje vreemd vond ik het toen ik net in de kooi keek van mijn koppel blauwfazantjes.
    de pop zat op het nest toen ik binnenkwam maar de man zag ik niet.
    toen de pop van het nestje kwam keek ik in het nestje.
    geen eitjes maar wel een dode man waar ze op zat.
    weten jullie of dit vaker voorkomt of hoe dit komt.
    de pop is wel iets forser als de man maar dit lijkt me toch geen proleem.

Als je het mij vraagt is dit toeval. De man is verzwakt om een of andere reden en is in dat nestje gestorven. Dan is het heel normaal dat de pop daar bij gaat zitten. Ik heb dat gezien bij zebravinken en Japanse meeuwen. Niet dat dat nu meteen dezelfde soort vogels zijn maar ik denk dat dat wel zo gegaan is. De pop die de man doodmaakt op het nest en hem vervolgens gezelschap gaat houden lijkt mij erg sterk

Opmerking

de pop is wel vrij dominant maar ik heb haar inderdaad de man nog nooit lastig zien vallen.
      wel jammer is bijna niet aan blauwfazantjes te komen nu had ik een man waar dat het goed mee klikte gaat ie dood.
      maarja shit hapens zeggen ze dan he.

Opmerking

Hoi Josmo, aan mannen is goed te komen hoor. Poppen is een probleem. Ik kan je zo aan een man helpen. Ik ken een kweker die er zeker 50 heeft zitten. (wel van onder meeuwen vandaan helaas) Op mp worden nu ook wel regelmatig mannen aangeboden als je even zoekt. Dat mag denk ik geen probleem zijn. De pop, tja, die krijg je zelden los van iemand mee.

Of heb je die met rode wang? Dat is tegenwoordig wel iets lastiger omdat iedereen de blauwkop heeft.

Opmerking

ik heb inderdaad die met de rode wang ik had dus 2 koppels en een losse pop.
          maar nu dus 1 koppel en twee losse poppen.
          maar hier in de buurt is niet aan een losse man te komen dan moet ik al gauw 60 a 70 kilometer rijden en dan ook nog de vogel duur betalen.
          maarja ik ga hier morgen naar een grote vogelbeurs die is iedere tweede zondag van de maand (bij bet koolen van vv de vink ik weet niet of je dat kent)
          eens kijken of ik iets kan vinden naar mijn gading.
          ik heb ook nog een losse pop van de kleine cuba vink en van de dornastrilde dus wie weet zit er wat voor me bij.
          maar jij denkt dat het niet aan de pop ligt dus.
          aan de temperatuur ligt het ook niet volgens mijn ik kan de schuur tot nu toe best koel houden in vergelijking met buiten het is daar namelijk 21 graden.

Opmerking

Blauwfazantjes koppels zijn koppels voor het leven, en zitten altijd samen tegen elkaar aan, ze heeft gewoon de(dode) man gezelschap gehouden op het nest.

1 heb deze week 2 koppels en een losse pop verkocht, en juist op dit moment leggen de poppen massaal het loodje, hoor ik bij mensen.
            Het losse popje was zo weg, en veel gezeur of ik van de koppels de pop los wilde verkopen.
            Dus dat betekent dat er veel mannen over zijn op dit moment.

Even een advertentie zetten op MP blauwfazantman gezocht.
            En ik denk dat je heus wel een reactie krijgt.

Het lijkt mij ook geen probleem om nu een lossen man te kunnen krijgen.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Populier,
              Je zegt dat blauwfazantjes koppels voor het leven zijn. Kan dat dan een rede zijn waarom bij mij iedere keer de popjes dood zijn gegaan. Ik had een koppeltje gekocht. De man ergens anders dan de pop om er zo zeker van te zijn dat ze onverwant waren. Idd. veel geld voor betaald. Na korte tijd ging de pop al dood. Met veel moeite een andere weten te bemachtigen. 3 weken toen was ook zij dood. Dit tot 3x toe. Ik was bang dat ik iets verkeerd had gedaan maar kon eigenlijk niet ontdekken wat. Ik heb nu de man weggedaan en begin er niet meer aan vanwege de prijs. Wel jammer ik vindt bl fazantjes (roodwang) een van de mooiste Afrikaantjes.
              Ene ik heb hetzelfde gehad bij mijn loodbekjes. Ook de man dood en het popje erbij in het nestje. Heel triest vond ik dit. Zo te zien was de man al enkele dagen dood De rede? ik dacht dat ze geen afschijt kon nemen van de man maar dat zijn natuurlijk emotionele menselijke gedachten. Of niet?

groetjes Loodje
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Denk dat het steeds overlijden van je popjes puur toeval is.

Wat ik zelf heb gemerkt is dat sommige popjes gauw aan legnood lijden.
                En daaraan kunnen sterven.

Volgens de boeken staat er geschreven dat mocht een van de partners komen te overlijden dat het heel lang duurt voordat ze de nieuwe partner accepteren.
                Ik heb dit zelf nooit ondervonden, een man of pop die een tijdje alleen heeft gezeten vormde bij mij gelijk een koppel met de nieuwe vogel.

Met partner voor het leven bedoel ik dat mocht je bv. 3 koppels s'winters in een vluchtje hebben zitten het jaar erop altijd de mannen hun eigen pop opzoeken en eigenlijk de hele winter met hun eigen pop zitten te knuffelen/tortelen.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

tja dan kan het overlijden van de popjes idd puur toeval zijn geweest. Ik had er iedere keer 6 tot 8 weken tussen laten zitten alvorens de nieuwe pop bij de man te zetten. Langer kon ik er niet mee wachten als de man alleen zat reageerde hij namelijk zeer agressief naar andere vogels.
                  Jammer dat het zo gelopen is.

groetjes
                  Loodje
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ik heb al meerdere malen een advertentie geplaatst op VMP en MP maar aleen reacties van heel ver weg.
                    vandaag ook niets kunnen vinden op de beurs.

Opmerking

nu de pop na enkele dagen een beetje bol te hebben gezeten ook overleden.
                      maar nu zit de pop van mijn andere koppel ook een beetje bol deze zitten niet in dezelfde kooi maar wel in de zelfde ruimte.
                      weet iemand het probleem hiervan.
                      ze zitten tijdelijk wel in broedkooitjes van 50x50x50 ik weet niet of het daar aan kan liggen.

Opmerking

ik heb ze vitamine druppels gegeven door het water en ze zit wel iets minder bol als gisteren maar het is nog niet je van het.

Opmerking

besmetting

misschien heb je ze besmet, door het waterflesje wat eerst bij koppel 1 hing, terug te hebben gehangen bij koppel 2, enzovoort. voor je het weet is je hele bestand met iets besmet, met wat je niet weet. wil je het zeker weten, dan zet je de betreffende vogel apart. en ben je heel zorgvuldig met water verversen, en voer vernieuwen. dus niets onderling verwisselen. wat mest opvangen, opsturen naar een dierenarts, en over 2 dagen weet je wat het is. kost je 15 euro, maar je weet wel wat het is.

wil je een adres van een goede dierenarts hoor ik het wel
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

als je een adres hebt van een dierenarts in de buurt van tilburg waar ik de mest kan laten controleren graag.
                            dus jij zou zeggen appart houden van de man want de man is wel heel bezorgt lijkt me ze eet verder wel prima ze zit aleen dik en het lijkt of ze wat snel ademd.

Opmerking

Working...
                            X