Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Verstoring. De ene vogel kan zoiets prima verdragen maar een andere niet. Ik heb afgelopen week gekeken bij mijn binsenatrildes en die zijn meteen gestopt met voeren zodat de jongen dood zijn gegaan. Ik heb nu goulds op eieren maar de ene keer dat ik keek is de pop er ook niet meer op gegaan. Nu zit ze er weer op en heeft ze de man alleen 2 dagen alles laten doen. Hij deed dat gelukkig wel en nu kijk en ring ik maar even helemaal niet meer. Jammer maar het zij zo. Ik ga niet de eerste 2 nesten van mijn vogels verspelen om er een ring om te krijgen. 2e nest wil ik wel ringen maar dan ga ik vanaf dag 1 elke dag kijken zodat ze dat gewend raakt. Stoppen ze dan dan zijn het nog alleen maar de eieren en niet direct de jongen die het loodje leggen.
De tijd zal het leren. Hier lieten ze de jongen gewoon dood gaan helaas. Je moet ze in de gaten houden en anders snel even kijken of iemand meeuwen heeft die de jongen willen overnemen. Als er vanavond nog geen vogel op het nest is geweest kan je het vergeten. Ik zou ze tot een uur of 17:00 geven en dan moeten de jongen echt eten hebben.
Ik heb geen ervaring met Japanse Meeuwen als pleegouders, maar ik denk niet dat als je nu een koppel JP's bij de jongen zal zetten dat ze verder gevoerd gaan worden, de JP's moeten toch teminste zelf eieren hebben om een impuls te krijgen om opeens die bekkies te gaan vullen.
Heb je JP's zitten? dan kan je het toch proberen, als de ouders niet meer voeren gaan ze toch dood.
Ik geloof dat 2 mannen ook wel willlen broeden/voeren.
Het in de steek laten van de jongen is jammer, maar het is niet anders.
Ik heb mijn goulds destijd niet geringd, maar mijn jongen werden in de steek gelaten om dat ik geen pinky's en buffalowormen had vestrekt, bij andere hoor ik dat sommige helemaal geen levend voer verstrekken. Iedereen doet het op zijn eigen manier maar ook het in de steek laten van de jongen kan dus verschillende oorzaken hebben.
Succes en anders sterkte met het verlies en volgende keer beter.
Opmerking