Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere beplanting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voliere beplanting

Hoi,

Ik ben bezig om de buiten voliere te bouwen en wil daar ook beplanting in planten.
    Nu heb ik een paar varens staan die heel mooi zijn, kunnen deze in een voliere met tropische vogels?

Ik heb ook nog een mooie struik staan genaamd Spiraea met witte bloemen erin, kan deze ook in de voliere?

En wat betreft de boswil oftewel treurwilg?

Ik hoop van de ervaren kwekers onder ons graag iets te vernemen?

Met vriendelijke groet,

Jan.

Alle drie: ja, die kunnen prima.
    Verder kun je ook o.a. buxus, klimop, bamboe, yuca, allerlei grassen, conifeer, spar, den of vlier er in zetten. Verder nog heel veel kruiden, ook erg gezond als ze er wat van eten.

Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

voliere beplanting

Beste,

Bedankt voor uw anwoordt, ik dacht dat de varen giftig waren voor de vogels?

Met vriendelijke groet,

Jan

Opmerking

Beste,

Ik zou er geen varen in zetten, deze is giftig voor vogels. Je hebt natuurlijk een heleboel ondersoorten en ze zijn niet allemaal even giftig, maar ik zou het risico niet nemen.

groet
        Loodje
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Ton ik vind heel fijn te horen dat jij al jarenlang varens hebt in je voliere. Mij is ooit met klem afgeraden om varens bij mijn vogels te zetten, daarom heb ik ze toen uit mijn voliere verwijderd. Als jij een goede ervaring hebt, dan ga ik overwegen ze toch weer aan te schaffen. Een varen is groenblijvend en ontzettend mooi om te zien. Leuk hoe je schrijft dat jouw ervaring anders is. Dat had ik al eerder opgemerkt. Best wel humoristisch.(lach)

groetjes
            Loodje
            groetjes
            Heidi

Opmerking

Join the club Ton, ik heb ook al 7 jaar varens in de voliere, wel alleen de koningsvaren, ik weet dat de adelaars varen giftig is voor vee.

Ook wordt er altijd van klimop gezegd dat het zeer giftig is, mijn mozambiqueen knabbelen ook al jaren aan de klimop, niks aan de hand.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Join the club Ton, ik heb ook al 7 jaar varens in de voliere, wel alleen de koningsvaren, ik weet dat de adelaars varen giftig is voor vee.

Ook wordt er altijd van klimop gezegd dat het zeer giftig is, mijn mozambiqueen knabbelen ook al jaren aan de klimop, niks aan de hand.
                ach mag ik ook bij de club please , waar moet ik inschrijven.( is er ook een "ontgroenings" ritueel? hahaha woordgrapje )
                ik doe ook altijd van die vele giftige planten erin zetten en dan doe ik er ook nog de giftige insekten ( zoals spinnen etc.) er boven op gooien.
                wat ik ook doe ik krijg de vogels maar niet kapot en ik doe nog wel zo mijn best ervoor ,eerst de bijzondere zeldzamere vogelsoorten zien te verkrijgen en dan proberen of ze er wel tegen kunnen .
                hahahahaha weten waar je mee bezig ben ,daar draait het om.

sorry hoor moest er ff uit.
                mvg

Opmerking

groetjes
                  Heidi

Opmerking

Zo bestaan er veel meningen en helaas, soms ook weleens meningen die niet helemaal kloppen.
                    Als beginnende liefhebber is het inderdaad een hele kunst daar je eigen manier uit te ontwikkelen.
                    Dit onderwerp is al vaker besproken hier en dan reageren we allemaal wel eens op een manier die door een ander voor meerdere uitleg vatbaar is. Geloof me, er zit geen kwaad in.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                      Zo bestaan er veel meningen en helaas, soms ook weleens meningen die niet helemaal kloppen.
                      Als beginnende liefhebber is het inderdaad een hele kunst daar je eigen manier uit te ontwikkelen.
                      Dit onderwerp is al vaker besproken hier en dan reageren we allemaal wel eens op een manier die door een ander voor meerdere uitleg vatbaar is. Geloof me, er zit geen kwaad in.
                      yep Ton K. jij snapt het.
                      sorry hoor loodje, heb ik wel vaker last van dat men mijn berichten niet helemaal door heeft.

was een grapje ,let op de quote's die erin staan, ( wilde alleen maar bij de club ) is dus totaal niet gericht op jouw persoontje ( ik denk dat ik anders jouw berichtje wel ge-quote had,wat denk jij?) ,maar goed eigenlijk heb ik helemaal geen zin om het te moeten uit leggen.

mvg

Opmerking

Hoi allemaal.

Nu we het toch over beplanting hebben ik loop net langs mijn klimrozen en zie dat deze vol met bladluis zitten.
                        Zijn de rozen giftig of kun je deze gewoon in de volliere planten zodat je een mooi voorraadje levend voer voor de tropen hebt.

Mvg Theo.................

Opmerking

Rozen zijn naar mijn weten niet giftig, eerder gevaarlijk voor de vogels qua dornen misschien.

Als je de rozen in je voliere plant, ben je in een keer van je luizen af en kan je het niet echt een vooraadje meer noemen.

Beter is steeds een paar takjes met luis van je roos afknippen en die in de voliere leggen.

Dan hou je een vooraadje
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dat is ook een goed idee, hoef ik ze niet te verplanten.
                            Heb net een paar takjes in de broedkooi bij de cubavinkjes gedaan en die zijn er gek op.

Mvg Theo...............

Opmerking

Oke jongens, ik snap het. Ik kan me voorstellen dat jullie simpel worden als dit onderwerp al vaker is besproken en dan komt er weer een nieuwe op het forum en die haalt deze een oude discussie weer naar boven.
                              Maar ik ben wel blij dat ik met een gerust hart varens in mij voliere kan zetten.

Enne voor de andere, ik zet vaak planten in mijn voliere met luizen erin. Ze smikkelen hier heerlijk van.

groetjes
                              Loodje
                              groetjes
                              Heidi

Opmerking

Working...
                              X