Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten in de voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• planten in de voliere

Hallo,

Weet iemand mij te vertellen welke planten ik in een pot in mijn binnenvoliere kan zetten. Nu heb ik vlier en klimop erin staan. Ook flink wat grassoorten en riet. Maar mijn kapoetsensijzen maken alles kapot. Zelf het scherpe gras is niet veilig. Elk jaar zorg ik voor een verse vlier en grassoorten maar niets blijft ongeroerd. Om de keuze voor de sijsjes zo groot mogelijk te maken wil ik er nog meer potten in zetten, zodat het aanbod aan planten te veel wordt om te vernielen, maar ik weet niet welke planten giftig zijn. Ik heb al wat opgezocht op het net, maar de meest planten doen het binnen niet.

groetjes
    Loodje
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Binnen lukte het mij ook nauwelijks planten heel te houden, alleen de ficus, de yuca en een conifeer overleefden het. Ik ben toen overgegaan op kunstplanten. Dat zag er ook erg fraai uit.

Nu zit bij mij alles weer buiten, daar groeit en bloeit alles wel prima.
    Ik heb nog een flinke bak kunstplanten over, als je interesse hebt kan ik ze wel opsturen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo Ton

Heel erg fijn aangeboden, maar laat ik dit nu nog niet doen, ik wil het toch nog eens proberen met echte planten.
      Ik heb nu ook kuntplanten erbij, die hangen over de nestkastjes, daar blijven ze idd redelijk goed vanaf. Echten planten moet ik water geven en besproeien en dat komt dan weer het vochtgehalte in de voliere ten goede.
      Maar wel erg bedankt voor het aanbod.
      Ik ga er een conifeer bij zetten. Kijken of ze daar vanaf blijven.

groetjes
      Loodje
      groetjes
      Heidi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Binnen lukte het mij ook nauwelijks planten heel te houden, alleen de ficus, de yuca en een conifeer overleefden het. Ik ben toen overgegaan op kunstplanten. Dat zag er ook erg fraai uit.

Nu zit bij mij alles weer buiten, daar groeit en bloeit alles wel prima.
        Ik heb nog een flinke bak kunstplanten over, als je interesse hebt kan ik ze wel opsturen.
        ik zie dat loodje er geen belangsteling voor heeft ik ben net opnieuw een kweek ruimte aan het maken de andere is te klein geworden wat moet het kosten dan heb ik wel belangsteling

Opmerking

groenvoer?

Hallo Loodje,

Is het niet een idee om vervangende dingen in de voliere te doen waar de kapoets sijsjes op duiken om de planten iets te sparen? groenvoer bijvoorbeeld. Muur of los gras ophangen.
          Ik zou het in die richting ook eens proberen.

groeten Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Hallo Ben,

Dat dacht ik ook, ik kweek zelf mijn vogelmuur, dat voer ik elke dag 2x in grote bossen. Ook hangen er 2 busseltjes vers lang gras, die ik regelmatig vervang. Ze zijn er dol op. Nu heb ik er een hele grote pot met uitgeschoten zaad ingezet met van alles wat erin, een mooie grote dichte bos. Daar doken ze meteen in, het slopen begon. Ik heb op dit moment het ouderpaar en 7 jonge in mijn voliere zitten. Over twee weken kunnen de jonge eruit, dan zal het wel minder worden. Maar ook de binzen, loodbekjes en tijgervinken doen af en toe vrolijk mee. Ik denk als ik er nog meer planten in zet, dat ze het dan niet meer bij kunnen houden, vandaar dat ik wilde weten welke planten niet giftig zijn, zodat ik er veel verschillende in kan zetten.

groetjes
            Loodje
            groetjes
            Heidi

Opmerking

De kunstplanten zijn reeds vergeven, ze komen goed terecht.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

vogelmuur

Hoi Loodje,

Jij geeft aan in jou advertentie dat jij zelf het vogelmuurt kweekt, kan en wil jij mij uitleggen hoe je dat doet?
                Nog bedankt voor het advies betreffende beplanting in de voliere.

Met vriendelijke groet,

Jan.

Opmerking

Hallo Jan,

Midden in de zomer, het was toen behoorlijk warm, heb ik enkel bosjes met wortel en al ergens uit de grond getrokken. Het was fink wat. Deze heb ik uitelkaar gescheurd en in potten verdeeld. Ook heb ik enkele bosjes in mijn tuin gezet. Flink water gegeven. 's morgens stonden ze in de zon, 's middags in de schaduw. Muur is een schaduwplant.
                  Het groeide als kool. In de potten moet je het in de winter wel binnen zetten. Dan sterft het enkele weken, soms maanden af, in het voorjaar komt het dan weer op. In de tuin is het blijven groeien. Er staat nu ontzettend veel muur in mijn tuin. Het verspreid zich overal. Zelfs in de winter staat het er. Alleen afgelopen winter heb ik ongeveer 2 maanden niets kunnen plukken. Nu staat het weer vol. Als mensen mijn tuin zien, dan vinden ze dat ik er veel "onkruid" heb staan. Ik geef daar niet veel om, mijn vogels kan ik elke dag van vers muur voorzien. Heerlijk hoe ze daar van smullen.
                  Wel moet ik er bij vertellen dat het in de potten na 2 jaar behoorlijk minder wordt. Maar dan haal ik weer plantjes uit mijn tuin en.. ik heb na enkele weken weer volop.

groetjes
                  Loodje
                  groetjes
                  Heidi

Opmerking

Working...
                  X