Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Man binsenastrilde broed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Man binsenastrilde broed

Hoi

Ik heb sinds kort een koppeltje binsenastrildes. Ik vind het geweldige vogeltjes. Ze helpen zelfs bij het opvoeden van mijn jonge zebravinken!

Nu hebben ze ondertussen hun eigen nest met 4 eitjes, maar ik zie telkens alleen de man op het nest zitten. Ik heb de pop nog niet zien broeden.

Is het zo dat bij deze vogels vooral de man broed?

JelleTom

Bij mij lossen ze regelmatig af ,eerst de pop een half uur later de man,
    je ziet ze zelfs wel eens samen broeden. samen in een nestkast
    de oorzaak waarom de pop niet mee helpt , zou ik niet weten.

Opmerking

pop

bij mij zit meestal de pop op het nest, als zij er af gaat, gaat vaak de man er op. s`nachts zitten ze er samen op.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        bij mij zit meestal de pop op het nest, als zij er af gaat, gaat vaak de man er op. s`nachts zitten ze er samen op.
        Dit was bij mij ook het geval!

Opmerking

Dit heb ik bij de mijne ook gezien

Opmerking

Mijn binsen hebben de hele broedtijd samen in het nest gezeten. Helaas hebben ze de jongen in de steek gelaten toen ik in het nest heb gekeken.

Opmerking

Hoi iedereen

bedankt voor de reacties,

Ondertussen hebben we gemerkt dat de pop nu ook haar deel van het broedwerk doet.

Wat we wel merken is dat de pop ook pleegmoeder speelt voor andere pas uitgevlogen vogels (zebravinken)

Is dit een normaal fenomeen, het lijkt mij wel een goed teken van moederinstinct. Hopelijk is dit ook het geval voor haar eigen jongen

Opmerking

Hallo Jellytom

Zoals ik al eerder op dit forum heb verteld, mijn binzen hebben zelfs eitjes uitgebroed van de loodbekjes.
                Nu zijn ze inmiddels zelf een nest aan het maken, dus ik ben benieuwd.

groet
                Loodje
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                X