Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Spitsstaartamadines: wel eieren, geen resultaat
Collapse
X
-
Hallo,
Over het algemeen broedden spitsstaarten vrij gemakkelijk. Ik heb ze ook gehad en heb een paar grote nestjes van ze gehad.
Ze voelen zich waarschijnlijk prettiger in de voliere.
De reden van het niet uitbroedden kan van alles zijn. Van voeding die niet goed is, bijvoorbeeld te veel dierlijke eiwitten zodat ze teveel broeddrift hebben, tot niet helemaal in de broedstemming.
Als je wat meer info omtrend voeding, temperatuur,omgeving, huisvesting etc. kunnen we misschien een antwoord geven.
Gr Kornelis
-
Ik heb dit jaar zelfde probleem in broedkooi en in de voliere ze hebben nu al 3 nestjes met eieren gehad, geen uitgebroed, en daarnaast nog 2 nesten gebouwd en weer verlaten. iemand idee wat er fout is? Ze zitten in gemende voliere krijgen elke dag vers water en badderwater op warme dag vaker ververst. om de dag beetje eivoer door het eten. trosgierst. De rest van me vogeltjes is ook niet heel veel soeps iemand tips???Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
-
Ik geef mijn vogels een exotenmengeling, trosgierst, eivoer en elke dag vers bad- en drinkwater.
Verder zitten mijn spitsstaartamadines nu in een kooi van ca 1,20m hoog, 1,20m lang en 1m diep. Ze zitten nu wel op een veel rustigere plaats. Voordien zaten ze in een broedkooi waar ik telkens voorbij moest om bij de andere vogels te geraken. Ook keek ik vaak hun nestje na.
Nu staan de vogels op een rustig plekje in de tuin en is het moeilijker om hun nestje na te kijken, dus doe ik dat bijna niet meer.
Voorlopig broedt het koppeltje nog goed en als er jongen uitkomen, weet ik dus waarschijnlijk de oorzaak van het slechte broedgedrag in het begin.
Maar tips zijn nog altijd welkom!
JelleTom
Opmerking
-
En weer zijn ze gestopt met nestbouw en geen intresse meer in het nest Ik had ergens gelezen dat om het eierenleggen te invloeden en nepeitje in nest moest leggen dat ze dan vaak vanzelf begonnen met eieren erbij te leggen klopt dit??Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking