Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge goulds.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge goulds.

Hoorde laatst van iemand, die heeft ook een voiliere
    en als die jonge goulds heeft, laat hij ze nog een paar weken rond vliegen
    en doet ze dan in een andere voiliere, zonder de ouders alleen wat oudere mannen. dat is ook een voiliere buiten hoor.

wat is jullie mening hierover en doen jullie dat ook.

Groetjes Petra.

Opmerking

ik zelf laat ze 14 dagen bij de ouders dan worden ze apprt gezet dan krijgenz e ook pas de nieuwe nestkast terug maar ja in voliere is het anders
      ik zou ze dus ook zon 2 weken tot 2 en halve week erbij laten en dan de jongen in een andere kooi plaatsen of voliere

Opmerking

ik laat ze 2 tot 3 week bij de ouders dan gaan ze in een ruime vlieg kooi en blijven daar in totdat ze op kleur zijn verplaats je ze te vaak van kooi of plek duurt het heel lang voor dat ze op kleur zijn

Opmerking

Hallo,

Ik heb dit jaar voor de eerste keer jonge gouldjes.
          Ze zijn in een vlucht geboren. Nu 8 weken geleden en ze zitten nog steeds in deze vlucht, bij hun ouders en andere tropen. Als ze helemaal op kleur zijn haal ik ze van de ouders af en verhuizen ze naar een grotere vlucht. Ik heb mij laten vertellen dat jonge gould erg kwetsbaar zijn als ze verhuisd worden voor de eerste jeugdrui. Ze zien er nu goed uit, mooi en sterk en bijna op kleur, klaar om te verhuizen.
          Ik weet helaas niet hoe het gaat als ze in kweekkooien zijn geboren. Dat zou ik graag willen weten. Ik heb namelijk een koppeltje blauwe gouldjes. Deze zijn in een kweekkooi geboren en kunnen heel moeilijk vliegen. Toen ik ze kocht heb ik ze ook een een broedkooi gezet. Enkele weken daarna heb ik ze verhuisd naar een klein vluchtje. Nog eens enkele weken daarna heb ik ze in een grote vlucht gezet. Daar hebben ze het erg moeilijk mee gehad. Omdat ze moeilijk konden vliegen en constant de takken misten, zaten ze erg veel op de grond. Met de man gaat het inmiddels wat beter, maar de pop is er nog niet al te best aan toe. Als het goed met haar komt, zou ik graag willen kijken of ze aan kweken toe zijn. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? weer in een broedkooi zetten. Ik dacht zelf om dat inderdaad te doen en als er jonge zouden komen, om dan de broedkooi open te zetten zodat de jonge meteen rond kunnen vliegen.
          Wie heeft hier ervaring mee?
          Ik hoor wel iemand (hoop ik)
          groet Loodje
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Hallo Loodje,

Wat is de reden dat die blauwe goulds niet goed kunnen vliegen, zaten die zo klein behuisd bij de vorige eigenaar?

Of wat het meer met de gezondheid te maken?

Ik denk als je hier mee wilt kweken je idd, het weer in de broedkooi moet proberen.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ja sluit me aan bij populier heb idee dat die blauwe gouldjes of heel erg klein gezeten hebben of wel iets onder de leden hebben .
                een broedkooi is niks mis mee al zitten ze daar in best een ruime broedekooien heb nooit last van als die de voliere ingaan vliegen kunnen ze hoor

Opmerking

Hallo,

Mijn blauwe gouldjes hebben idd onzettend klein behuisd gezeten. De kweker waar ik ze heb gehaald, had van een broedkooi, twee kooitjes gemaakt. In elk deel zat een koppel. Vliegen was er dus niet bij. Op deze manier had hij ontzettend veel koppels zitten. De jonge mochten uitvliegen in een iets grotere kooi. Niet goed dus.
                  Ik ga jullie advies opvolgen. Als mijn pop is hersteld, zet ik beide in een normale broedkooi en dan zie ik wel wat er van komt. En.... de jonge mogen bij mij lekker uitvliegen in een grote ruimte van 4x3x3.

bedankt voor jullie advies
                  groetjes Loodje
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                  X