Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Maskeramadine
Collapse
X
-
Waarom geef je geen levend voer, zoals bijvoorbeeld; diepvriespinky's, Insectenpate? Fruitvliegjes, buffalo's.
Ik ben geen amadine kweker, maar ik zou dit allang geprobeerd hebben.
Of dat gedrag ligt aan dat het wellicht geen natuurbroed is weet ik niet. Maar ik zou ze vooral wel levend voer geven.
-
Oorspronkelijk geplaatst door TommieWaarom geef je geen levend voer, zoals bijvoorbeeld; diepvriespinky's, Insectenpate? Fruitvliegjes, buffalo's.
Ik ben geen amadine kweker, maar ik zou dit allang geprobeerd hebben.
Of dat gedrag ligt aan dat het wellicht geen natuurbroed is weet ik niet. Maar ik zou ze vooral wel levend voer geven.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joslyhallo Wim,
ik denk dat de huisvesting en voeding de oorzaak zijn,
http://members.home.nl/jonkman.e/M/maskeramadine.html
Opmerking
-
pleegouders ?
kan je het nog vragen van wie je de vogels kocht, zijn ze bijvoorbeeld wel geringd. dan zou je met een beetje speurwerk, kunnen nagaan wie de kweker is. veel soorten die wat moeilijker kweken, of moeilijk de jongen groot brengen, daarvan worden de eieren onder meeuwen of andere pleegouders gelegd. met het gevolg dat de jonge vogels, niet goed weten wat ze zelf met de jongen moeten doen. er zijn wel "kwekers" die alle eieren onder de ouders vandaan halen, en onder pleegouders leggen, teneinde zoveel mogelijk te scoren. maar dat gaat wel ten koste van de originaliteit van de vogel, helaas.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tonkan je het nog vragen van wie je de vogels kocht, zijn ze bijvoorbeeld wel geringd. dan zou je met een beetje speurwerk, kunnen nagaan wie de kweker is. veel soorten die wat moeilijker kweken, of moeilijk de jongen groot brengen, daarvan worden de eieren onder meeuwen of andere pleegouders gelegd. met het gevolg dat de jonge vogels, niet goed weten wat ze zelf met de jongen moeten doen. er zijn wel "kwekers" die alle eieren onder de ouders vandaan halen, en onder pleegouders leggen, teneinde zoveel mogelijk te scoren. maar dat gaat wel ten koste van de originaliteit van de vogel, helaas.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb dit koppel bij een handelaar gekocht en ze zijn niet geringt, dus moeilijk te achterhalen waar ze vandaan zijn gekomen.
Ik ben inderdaad bang dat het probleem veroorzaakt wordt doordat de vogels waarschijnlijk geen natuur broed zijn.Ik probeer vogels voor mijn plezier te kweken en niet om er zoveel mogelijk aan te verdienen.
Vermoedelijk zal ik dus naar een natuurbroed koppel op zoek moeten om wel jongen van deze mooie amadine op stok te krijgen.
Opmerking
-
Als je nou 2 natuurbroed vogels haalt en twee koppels samenstelt met je eigen maskers zou het dan kunnen dat de natuurbroed vogels het de andere vogels nog kunnen leren? het voeren etc.
Dan heb je twee koppels en misschien lukt het dan wel.
Gr Kornelis
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door KornelisAls je nou 2 natuurbroed vogels haalt en twee koppels samenstelt met je eigen maskers zou het dan kunnen dat de natuurbroed vogels het de andere vogels nog kunnen leren? het voeren etc.
Dan heb je twee koppels en misschien lukt het dan wel.
Gr Kornelis
Bedankt voor je reactie.
Toen ik vanmiddag de side door zat te spitten kwam ik voor een bijna vergelijkbaar probleem, van enige tijd geleden,ook deze oplossing tegen.
Ik ga dit zeker in overweging nemen,maar moet dan wel een kweker vinden die voor 100% natuurbroed heeft.
m vr gr
Wim
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking