Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsenastrilde kweken, gaat dat goed zo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

De snelheid van de vogel + de snelheid van het net geeft nog een aardige 'frontale botsing' welke bepaald niet zonder risico is!
    (zeker in geval van een 'sportieve tennis gerelateerde beweging' is bij kleine en vooral jonge vogels het nekje uiteraard zo gebroken!)

een en ander heb ik in de loop der jaren helaas meer dan eens fout zien gaan en daarom raad ik deze werkwijze dan ook sterk af!

Bij het uitvangen van vliegende vogels met behulp van een vangnet altijd achter de vogel aan 'slaan', nooit tegen de vliegrichting in!
    (wanneer de te vangen vogel tegen het gaas zitten en net opvliegen speelt dit probleem overigens niet.)

Voor wat betreft het natspuiten zie ik toch enkele nadelen:

In de eerste plaats duurt het (mijns inziens te) lang voordat er merkbare vertraging optreed bij de bewegingscapaciteiten van vogels.

In de tweede plaats ben ik, hoewel zeker enigszins soortafhankelijk, geen voorstander van het hanteren van natte vogels.
    Dit met het oog op verlies c.q. beschadiging van bevedering.

N.B. we raken wel een beetje Off Topic!
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Tegen de vliegrichting in lijkt mij ook geen goed idee, maar dit bedoelde kevin geloof ik ook niet.

Maar we raken inderdaad een beetje off topic, dus vandaar een vraag aan marx: hoe gaat het op het moment met je binsenastrildes?

Opmerking

ondanks dat we afgeweken zijn wil ik toch iedereen bedanken voor de tips
        groetjes
        Loodje
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Hallo MaartenF. Marx is tijdelijk verhinderd naar ik heb vernomen. kijk maar even naar zijn profiel. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
          X