Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Resultaten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Resultaten.

Ik hoor in mijn omgeving van andere vogelkwekers dat het met de kweek momenteel niet erg lekker gaat.
    Hoe is het hier met de meesten.

Bij mezelf gaat het vergeleken met vorig jaar ook wat minder.
    Ik heb tot nu toe 3 roodkop papegaaiamadines, 2 kleine cubavinken en nu net een nestje met 4 bichenows.

Ik heb bij de blauwkop blauwfazanten een nestje met 4 onbevruchte eitjes gehad, ze zijn van 2009 nog aan de jonge kant. Ik heb ook al een aantal keren bevruchte eitjes van verschillende soorten weg moeten gooien vanwege het niet uitkomen.

Persoonlijk denk ik dat het aan het weer zal liggen, daar ik in een buitenvoliere kweek.
    Ik hoor ook van andere mensen, die binnen kweken klachten. Zou dit ook met het weer te maken hebben?

Ik heb 3 dagen geleden een koppel binsen overgenomen van iemand. Vandaag twee eieren in het nest Ze hebben dus binnen een paar uur een nest gemaakt en de dag erna het ei gelegd. Maargoed, als dat goed blijft gaan vreet ik een bezem. Ze had in haar oude kooi al 3 eieren in een kaal nest gelegd

Opmerking

wat voor bezem had je in gedachten
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
        Ik hoor in mijn omgeving van andere vogelkwekers dat het met de kweek momenteel niet erg lekker gaat.
        Hoe is het hier met de meesten.

Bij mezelf gaat het vergeleken met vorig jaar ook wat minder.
        Ik heb tot nu toe 3 roodkop papegaaiamadines, 2 kleine cubavinken en nu net een nestje met 4 bichenows.

Ik heb bij de blauwkop blauwfazanten een nestje met 4 onbevruchte eitjes gehad, ze zijn van 2009 nog aan de jonge kant. Ik heb ook al een aantal keren bevruchte eitjes van verschillende soorten weg moeten gooien vanwege het niet uitkomen.

Persoonlijk denk ik dat het aan het weer zal liggen, daar ik in een buitenvoliere kweek.
        Ik hoor ook van andere mensen, die binnen kweken klachten. Zou dit ook met het weer te maken hebben?
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Ik ben het met je eens Kingfisher.
          Voor mij maakt het ook niet uit hoeveel ik kweek, het is voor mij ook hobby en als ik in de tuin zit is het een lust voor het oog, de vogels en kan ik hier eindeloos van genieten.

Ik was gewoon benieuwd naar de resultaten van de mensen hier.

Opmerking

Volgens mij is het voor iedereen hobby. Soms als de nadruk zo op "voor mij is het hobby" gelegd wordt denk ik wel eens, voor wie niet dan? Zou er echt iemand zijn die rijk wordt van het kweken van vogels? Stel je kweekt iets duurs als middelbeo's. Dan mag je blij zijn als je 2 goede jongen op stok krijgt per seizoen. Misschien een keer 4. Die gaan weg en je hebt 2000 euro. De ouders en hun verblijf en zorg zijn nu niet bepaald goedkoop te noemen. Ook de uren die je erin moet steken zijn geen betaalde uren.

Dus dat hobby vs broodfok zoals het vaak gebracht wordt vind ik niet zo correct. Ook iemand die wel 200 jonge mutatie-putters op stok heeft heeft duizenden euro's in zijn hobby gestoken en ziet het net zo goed als de hobby. En natuurlijk neemt niet iedereen het even goed op om een slecht jaar te hebben. Maar dat heeft mijns inziens toch het meest te maken met het feit dat je teleurgesteld bent dat al je moeite niet tot resultaat geleid heeft. Niet omdat het pijn doet aan je knip.

Is niet echt ontopic maar ik wilde het toch even schrijven omdat ik ook bijna verplicht wilde gaan roepen dat het voor mij ook hobby is omdat ik anders de enige in de topic ben die dat niet zegt en dan dus misschien ineens een "broodfokker" zou zijn.

Opmerking

Dat jij geen broodfokker bent Marx dat weet ik wel maar ze zijn er wel al is het niet in die mate zoals men wel eens wil doen geloven.
              Maar goed zoals je al zei weer on topic na dit uitstapje.
              mvg,
              kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Working...
              X