Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binzen astrilde, dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

niet erg slim peter
    een nieuwe vogel kan iets onder de leden hebben het kan je gehel vogelbestand eraan gaan je kunt zo de vogel zien maar kan ook vaak onder leden hebben wat daarna uitbreekt daarom zeker 14 dagen apprt afscheident van j andere vogels voordat je hem plaatst bij je eigen vogels

Opmerking

Hallo Peter. Ben het met Natuurkweker eens. Eerst nieuwe vogels isoleren voor u ze bij Uw eigen vogels zet; dit ongeacht waar ze vandaan komen. Verder zie ik een traliekastje hangen. Mag ik eens voorstellen dat u wat "brush" ophangt. Zoiets als Teatree. Uit ervaring bij mij en anderen hier in NZ weet ik wel dat binsen liever zelf een nestje in struiken bouwen. Verder succes toegewenst.Het zijn makkelijke en vredelievende vogeltjes die waarschijnlijk dit seizoen nog wel zullen broeden. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hoi, Kees

idd, ik heb deze fout al eerder gemaakt. maar de reden is dat die cubavink de volgende morgen in de voliere dood lag, was hoogswaarschijnlijk ,het grote temperauur verschil, aangezien deze binzen man al van buiten af komt zag ik geen problemen.om hem niet meteen in voliere te zetten.

ze hebben mij dat ook vertelt via het forum, maar ik denk toch dat ik het niet helemaal goed begrepen heb.
        maar nu begrijp ik he hoor .
        ik heb op het internet gekeken wat "brush" of Teatree. is maar ik kan niet vinden, kan jij dat vertellen?

ik neem aan dat een soort plant is.?

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Halo Peter. Een beetje Erica of wat heideplantjes zullen de Binsen best op prijs stellen. Ik gebruik ook soortgelijke (dode) struiken en steek die hogerop in de vluchten vast. De Binsen bouwen daarin hun nesten met lange grashalmen. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

Opmerking

hooi

ik strooi op de grond een pak hooi uit, en daar bouwen ze volop nesten van.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

oke , Ton bedoel je...

wat je ook voor de konijnen gebruikt als bodembedekking?

Opmerking

Hooi is voor een konijn om op te knabbelen en eten en niet voor bodembedekker, daar gebruik je hout mot voor.

Dus het knabbelhooi moet je hebben, ik doe dat ook los op de grond van de voliere, vooral de cubavinken bouwen graag hun nest met dit hooi.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                    Hooi is voor een konijn om op te knabbelen en eten en niet voor bodembedekker, daar gebruik je hout mot voor.

Dus het knabbelhooi moet je hebben, ik doe dat ook los op de grond van de voliere, vooral de cubavinken bouwen graag hun nest met dit hooi.
                    ton, bedoelt , hooi gebruiken voor nestmateriaal. dus niet als bodembedekking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                      ton, bedoelt , hooi gebruiken voor nestmateriaal. dus niet als bodembedekking
                      Moeilijk he ,,begrijpend lezen ,,

hooi is gewoon hooi (knabbelhooi is zeker iets nieuws)

Opmerking

Hooi

Ton bedoelt gewoon ouderwetse Nederlandse hooi zoals in het liedje "Sinterklaas is jarig" (daar wat hooi voor het paard/binzen) Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

"Hooi is voor een konijn om op te knabbelen en eten en niet voor bodembedekker, daar gebruik je hout mot voor.

Dus het knabbelhooi moet je hebben, ik doe dat ook los op de grond van de voliere, vooral de cubavinken bouwen graag hun nest met dit hooi."

De heer Wijlaars plaatst ook zoveel berichtjes dat het goed lezen er bij inschiet geloof ik. Maar ja, alle die vragen he, zo druk met de hobby.

Knabbelhooi is een comerciele versie,ik bedoel ook gewoon hooi, er zit meer in dan alleen gedroogt gras, b.v. ook paardebloemen enz., dit is dus alleen goed voor het konijn maar heeft geen waarde voor het maken van nesten.
                          Groeten Michael

Opmerking

Hallo Michael. Bedankt voor de uitleg. Ben denk ik te lang weg uit NL. Hier is hooi gewoon hooi, alhoewel we het niet meer op ruiters zetten zoals vroeger Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Graag gedaan Kees, tegenwoordig zijn er zo'n spullen te koop voor onze huisdieren hier, dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
                              Groeten Michael

Opmerking

inderdaad

er is inderdaad veel te koop voor je konijntje. knabbelhooi, of hoe heet dat....ik koop van die geperste zakken hooi. voor weinig geld, dat knabbelhooi is 2 x zo duur, en er zit bijna niets in zo`n zak. maar ja er is een markt voor he. lekker je konijn verwennen. zo`n geperste zak strooi ik uit in de voliere, en alle vogels bouwen daar hun nesten mee. tenminste wel de soorten die ik heb. dus ik gebruik het niet als bodembedekker.
                                groeten Ton
                                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                                X