Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twatwa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

zal het paapje een tijdje op een andere plek neerzetten
    mischien helpt het
    zal het over een paar weken wel laten weten of ie al zingt

Opmerking

Laat die erstpaap maar lekker staan waar die staat, zolang ze mekaar kunnen horen heeft dat geen zin.

Het verplaatsen van paapjes soorten leid vaak weer tot plotseling ruien.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hoi.. is het een bekende kweker...?? ik bedoel in de vogel wereld...

Je kunt makkelijk zien of het een pop of een man is... wat kenmerken:

Rond de 6 maanden zal de vogel op zijn kop al lichte zwarte stippen vertonen... ook zal rond deze tijd zijn bek breken... dat wilt zeggen zijn mooi zwarte bek zal langzamerhand wit gaan worden... dat begint meestal bij de ondersnavel helemaal achter bij zijn keel...

Je kunt ook opletten dat als hij fluit of krast... hij gaat rennen in zijn kooitje... een pop zit meestal en fluit... mannen fluiten meer en rennen als ze fluiten.. niet altijd maar wel vaak...

P.S. zorg er wel voor dat hij je paapje alleen hoort en niet ziet...

en ik zou je ook een andere zaadmengsel willen aanraden met het volgende erin;

Hennep, boekweit, gepelde haver, rode milet, wite milet, gele milet, pady, japans milet, safloor, langzaad, witzaad marjon distel, dari wit en rood.. zelf heb ik ook nog pirella bruin door me mix zitten... de exacte meng verhoudingen ed. zal ik nog na moeten zoeken. Die ken ik niet uit me blote hoofd... verder nog 1x per week groenvoer geven... ik geef meestal witlof dit lusten ze heel graag... en 1x per week een goede multi vit. geven... ik ben geen voorstaander om dierlijk eiwit te verstrekken aan vogels die gekooid zijn... zeker niet als ze in de kleine kooitjes zitten.... waarom..?? omdat deze vogels heel gevoellig zijn voor jicht... en in die kleien kooitjes kunnen ze het niet verbranden... en ik denk dat jicht mede veroorzaakt wordt door het te veel of vaak verstrekken van buffalo aan jonge vogels..

Opmerking

Tjah,

De zang is altijd een apart verhaal. Hoewel ik er geen verstand van heb van de echte zangvogels als Kanaries en Twatwa's, maar Cubavinken kunnen er natuurlijk ook wat van

De ene zingt nooit terwijl de andere eens zou moeten ophouden.. , soms zijn er zelfs popjes die het wel zien zitten, er een gezellige boel van te maken en beginnen ook te zingen.

Toch moet ik bekennen, dat de mooiste zang die ik ooit gehoord heb, niet van een ''echte zangvogel'' komt, maar van een Bichenow. Normaal gesproken zingen ze verder niet. Maar ik heb er eentje gehad die het erg goed en luid kon.

Smaken verschillen, ik geef alleen maar aan dat je er niet altijd een bak vol geld nodig zal hebben voor een mooie zang, Maar net als altijd met vogels. Erg veel geluk
          Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

en wat is de status nu van de vogel...??? lukt het een beetje???

Opmerking

met de vogel gaat het goed komen denk ik
              de kweker van de vogel ken ik verder niet,zit niet echt in de wereld van de twatwa kwekers.
              maar wou al enige tijd zo n vogel en heb de gok gewaagd.
              de man kwam mij betrouwbaar over,de man heeft zijn kweek ruimte laten zien het zag er allemaal zeer netjes uit.
              dat van het rennen en fluiten(krassen) dat had ik al ergens gelezen en als ik naar mijn vogel kijk zou het dan een man moeten zijn.van
              dat de snavel eerst onder bij de keel wit word wist ik niet en het lijkt erop dat ik het daar al iets wit zie worden
              als het goed is is de vogel nu bijna 6 maanden
              ik heb een paar weken geleden een grotere kooi voor de vogel gekocht en daar lijkt de vogel zich ook prettige in te voelen.
              heb hem ook weer verplaats want denk dat de vogel een hoop last had van stres.
              heb namelijk 2 jonge kinderen en dat was de vogel niet echt gewend.
              vogel begon veelste veel te krabben en aan zijn vleugels te trekken met zijn snavel,vogel kreeg een kaal achtehoofd.
              nu ik hem bovenop de kast heb gezet is de vogel weer bijna helemaal opgeknapt.
              echt fluiten doet de vogel nog niet maar hij probeert het af en toe wel al.

Opmerking

vogel krijgt zwarte stippen op zijn hoofd dus het is zeker een man
                fluiten doet de vogel nu ook best veel
                eerst floot de vogel heel zachtjes maar nu ook hard alleen het is nog niet echt zuiver.is nog echt aan het oefenen
                zie hier een filmpje van de vogel (http://youtu.be/cl-pf1g5D7k)
                vogel is ook zeer tam,eet uit man hand ,ook als ik met mijn hand in de kooi ben

Opmerking

Weet nu helemaal zeker dat het een man is,vogel is in de rui en nu half zwart half bruin.

Opmerking

Dan is hij nog tigri
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik Ben gister in Rotterdam geweest bij de zangvogel winkel.
                      Ik geloof dat het daar wel klopt zulke vogels zijn in mijn optiek niet over te ringen. het ziet er netjes uit en de vogels zijn ontzettend rustig
                      Ik denk gewoon een eerlijke zaak.
                      er zitten ook ongeringde vogels. als het niet zou kloppen was alles wel geringd en hadden er vogels met beschadigde poten gezeten
                      Tegenwoordig worden de kleurkanaries en veel postuur rassen met 3,2 geringd.

Opmerking

Hier een kort filmpje hoe mijn Twatwa er nu uit ziet. (http://m.youtube.com/watch?v=aoCE_eJ8YqI&feature=plcp)

Opmerking

Dan ga ik volgende week maar kijken voor een picolet man of een mooie pop voor mijn Twatwa

Opmerking

@ lizard27 , dan zijn we elkaar net misgelopen haha. Heb je nog een mooi koppel kunnen vinden?
                            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Hoi Willem,

Ik belde toen u in de winkel stond te kijken naar uw nieuwe aanwinst
                              Ik heb een koppel paapje gekocht.
                              Klein soort man grijs en de pop bruin. kan even niet op de naam komen
                              Erg mooi.
                              Ik heb een koppel treurpaapjes ingeruild.
                              Leuk zo'n winkel zeg.
                              Mooie vogels.
                              Zijn die van u goed overgekomen?

Mvgr

Oorspronkelijk geplaatst door willem
                              @ lizard27 , dan zijn we elkaar net misgelopen haha. Heb je nog een mooi koppel kunnen vinden?

Opmerking

Keus genoeg in rotterdam.
                                Niet normaal veel vogels (positief bedoelt)

Oorspronkelijk geplaatst door bertje dros
                                Dan ga ik volgende week maar kijken voor een picolet man of een mooie pop voor mijn Twatwa

Opmerking

Working...
                                X