Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twatwa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

mijn papegaaisnavel paaapje zingt een beetje en zeker niet veel,vaak is het een soort krassen maar soms een komen er een paar tonen uit.de gelebek zingt wel heel veel om gek van te worden af en toe.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Hallo Rakesh,

Kan je mss. iets meer vertellen over die import vogels met NL ringen.

Een vriend van mij heeft laatst bij een bekende winkel in R'dam.

Een koppel Twa's gekocht, ze hadden er 15 zitten allemaal nederlands geringt met zelfs het volgnummer 27 erop, dan moet je dus als kweeker heel veel koppels hebben zitten als het gemiddelde nest van twa twa's uit 2 jongen bestaat, vond het al vreemd.

Alvast bedankt.
      buiten nederland zijn er 4 twatwa kwekers die niet bekend willen zijn.
      in BR zijn er ook sipa soorten die lijken er op maar is het niet. en die worden hier verkocht aan mensen die niet de kennis hebben van sipa type. mensen die echt met sipa willen gaan kweken ga eerst even reizen kijk en vergelijk. dit heb ik ook gedaan, buiten dat het geld kost is het ook leuk.als je in BR sao paulo bent vraag naar gilson barbosa (vriendelijk aardig man).

mijn broer in suriname kweekt kampioenen picolets met de juiste papieren en tegenwoordig is het verplicht te ringen en papieren bij je te hebben. voor al als het gaat om kampioenen. voor hem stuur ik per jaar ook xx ringen op.

zo als het meeste al weten kweek ik met veel koppels maar mijn vogels kom je nooit tegen bij (die winkel in r'dam) als je een zieke of zwakke vogels wilt weg doen moet je bij hun zijn, ze kopen echt alles op.een twatwa kweker die doet zijn poppen (bijna) nooit weg tenzij die geld nodig heeft.dit soort vogels kosten heel veel geld, het meeste wat je betaal is lesgeld.ik heb nu 7 jongemannen geselecteerd voor wedstrijd, hier voor heb je een goede voorzanger nodig, laten we zeggen 1 jongman kost 1000 e en als ik alle 7 weg doe ben ik er nog steeds niet.

er worden wel vogels geimporteerd maar hier praten we niet over handel.maar om kwaliteit vogels, tot zo ver is het mij bekend.

heeft iemand een kweekman nodig? mischien heb ik over 2 a 3 weken 1 voor je, geringd en tam zingen doet ie op zijn best, je mag komen kijken en beluisteren.liefst een bekende persoon van vogelcafe aub. en een echte twatwa liefhebber.

PS dit is mijn mening en daar blijf ik bij.

mvg
      r

Opmerking

Okay, Rakesh duidelijk, bedankt voor deze toelichting.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Daar heb ik ook over nagedacht, maar een ringmaat van de 3,2mm.

Is wel toevallig als je daar verschillende soorten vogels van hebt zitten.

2.5mm en 2.7mm kan ik mee nog indenken.

En ik heb het idee dat twa twakwekers voornamelijk alleen bezig zijn met alleen deze vogelsoort.
          klopt deze vogels komen van mij of sjaak af vandaar de hoge nummers op de ringen kan zijn dat je een x 1 koop met volg nummer 60 kan heel makelijk

Opmerking

ik heb misschien een twa kweekman nodig

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mel67
              Bericht stamt uit 2010,beetje te laat misschien?
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mel67
                ik heb nog wel wat bel me maar 0681009099

Opmerking

[QUOTE=winterkoning;94001 vogels gaan dan vervolgens als de familie op familiebezoek gaat /komt mee want men kan gewoon vogels meenemen ( per persoon 5 vogels dacht ik) als men dit opgeeft alszijnde huisdieren (zelfs de ring "bewijst" het). en zelfs word het "cultureel erfgoed en traditie " in de strijd gegooid als het om invullen van papieren gaat.

Bovenstaande van 5 vogels meenemen naar Nederland door b.v. familie is sinds een paar jaar niet meer toegestaan, word je gesnapt dan ben je het haasje.

Opmerking

Je bent niet altijd het haasje, als je voor de rechter staat met een pruillip en je gooit het op "cultureel erfgoed en traditie " kan je soms de vogels gewoon weer op gaan halen uit de opvang.

Rechters zijn nogal gevoelig in Nederland als het woord "cultuur" gebruikt.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Fano21
                      ik heb nog wel wat bel me maar 0681009099
                      Hier is vogelmarktplaats of marktplaats voor volgens mij.

Opmerking

Je bent niet altijd het haasje, als je voor de rechter staat met een pruillip en je gooit het op "cultureel erfgoed en traditie " kan je soms de vogels gewoon weer op gaan halen uit de opvang.

Rechters zijn nogal gevoelig in Nederland als het woord "cultuur" gebruikt.
                        Helaas bij deze rechter wel ik ben daar wat minder gevoelig voor.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                          Hier is vogelmarktplaats of marktplaats voor volgens mij.
                          mogen we elkaar niet meer helpen ???

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Fano21
                            mogen we elkaar niet meer helpen ???
                            Jawel maar we hebben hier afgesproken om geen aanbieding of verkoopsite van te maken.
                            Hoe goed het ook bedoeld is,stuur anders een pb dan ben je er ook
                            (Staat overigens ook in de forumregels aan het begin.)
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                              Jawel maar we hebben hier afgesproken om geen aanbieding of verkoopsite van te maken.
                              Hoe goed het ook bedoeld is,stuur anders een pb dan ben je er ook
                              (Staat overigens ook in de forumregels aan het begin.)
                              okee ja die lees ik nooit

Opmerking

hoe kan ik het eingelijk verwijderen

Opmerking

Working...
                                X