Mededeling

Collapse
No announcement yet.

levend voer (roodkuifkardinalen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• levend voer (roodkuifkardinalen)

hallo

ik heb een koppel roodkuifen die al 2 jongen op stok hebben,ze zijn nu ongeveer 10 dagen uit het nest.de pop zit al weer op een nieuw nest met 4 eieren.
    maar nu is mijn vraag eigenlijk hoe lang moet ik doorgaan met het geven van veel levend voer voor de eerste 2 jongen.ik geef nog steeds grote hoeveelheden en dat word nog steeds gevoerd en zelf opgegeten door de ouders maar wanneer kan ik daar een beetje mee minderen zodat ze ook zaad en andere dingen leren eten.
    eind volgende week moeten ze zoiezo apart gezet worden omdat de nieuwe eieren dan weer uit komen.

mvg barry

Oorspronkelijk geplaatst door barry
    hallo

ik heb een koppel roodkuifen die al 2 jongen op stok hebben,ze zijn nu ongeveer 10 dagen uit het nest.de pop zit al weer op een nieuw nest met 4 eieren.
    maar nu is mijn vraag eigenlijk hoe lang moet ik doorgaan met het geven van veel levend voer voor de eerste 2 jongen.ik geef nog steeds grote hoeveelheden en dat word nog steeds gevoerd en zelf opgegeten door de ouders maar wanneer kan ik daar een beetje mee minderen zodat ze ook zaad en andere dingen leren eten.
    eind volgende week moeten ze zoiezo apart gezet worden omdat de nieuwe eieren dan weer uit komen.

mvg barry
    Hoi Barry, Je kunt de jongen erbij laten totdat de nieuwe jongen tegen het uitvliegen staan. Beter niet eerder omdat je dan misschien de pop verstoord bij het broeden. Tegen die tijd zijn ze zelfstandig. Als je nu gewoon levend voer blijft voeren en een variatie van zaad en af en toe groenvoer of onkruid leren ze ook zaden eten.
    Als je ze apart zet moet je opletten dat ze het voer en het water duidelijk zien staan. Het liefst doe ik ze eerst in een vrij kleine kooi of voliere totdat ze goed zelf eten. Pas daarna ga je het levend voer minderen door bijvoorbeeld om de dag wat te geven en dan een keer per week, niet te snel afbouwen.

groet
    rob van der hulst
    amerikaansevogelskweken.nl

Opmerking

zaad en eivoer gemikst met insektenpate staat er altijd bij en ik zie dat er nu alweer meer zaden gegeten wordt dus mischien leren ze het al een beetje.
      ik was al van plan de jongen er zo laat mogelijk uittehalen maar vooral omdat ik bang ben dat ze nog niet zelf eten.
      bedankt voor je antwoord

barry

Opmerking

Working...
      X