Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydrokorrels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

This is the end...

Opmerking

belgie

hoi,Lourenzo

ja ik weet het , ik heb een zus in belgie wonen, ( in Neerpelt)
      dus jullie taaltje kan ik wel, maar ajuin ,zeggen ze hier in brabant ook wel.

.............................................

ik heb het testje klaar. 15 gram hydro korrels ,droog en 17 gram hydro korrels , nat.
      dus 2 gram water per 15 gram.
      Dus de conclusie is dat hydrokorrels maar heel weinig vocht op nemen.

hydrokorrels wordt voor onder in bloembakken te doen
      maar niet omdat het ze vochvast houden , maar zo dat het overtollige water makelijker wordt afgevoerd.
      hydrokorrels worden ook in teraruims gebruikt, heb ik begrepen.

Opmerking

Hydrokorrels worden juist in bloembakken gebruikt omdat ze veel vocht vast houden en je dus de planten weinig water hoeft te geven.
        Er zijn ook planten die zo gekweekt zijn om op alleenmaar hydrokorrels te groeien.
        Volgens mij zijn ze dus totaal ongeschikt als bodembedekking in een vogel kooi.
        En of je ze nu met gloor of met dettol uit spoeld ,er blijven altijd sporen van dit spul in achter en dat lijkt me ook niet echt gezond of prettig voor de vogels.
        Het beste is nog steeds gewoon zand.

Opmerking

Hoi Animal

Ik denk dat je iets door elkaar haalt , hydrokorrels nemen maar heeeeeeeeeeeeel weinig vocht op.

kijk naar dat testje wat ik gedaan heb.

ik heb er 15 gram in een bakje met water gegooit,op dat moment bleven ze gewoon drijven.
          en een uur later ook nog, dus ze worden bijna niet zwaarder, omdat ze geen vocht hebben opgezogen

op 15 gram korrels zit maar 2 gram vocht.maar het zit er niet in ,maar erop

hydrokorrels zijn er voor, om het overtollige water makelijker laten af te voeren, in de bloembak , mits je gaten onder in de bloembak hebt

je kan ook even kijken op deze site http://www.jongkind-grond.nl/index.p...d=97&Itemid=93

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
            Hoi Animal

Ik denk dat je iets door elkaar haalt , hydrokorrels nemen maar heeeeeeeeeeeeel weinig vocht op.

kijk naar dat testje wat ik gedaan heb.

ik heb er 15 gram in een bakje met water gegooit,op dat moment bleven ze gewoon drijven.
            en een uur later nog, dus ze worden bijna niet zwaarder, omdat ze niet met vocht zijn volgezogen

op 15 gram korrels zit maar 2 gram vocht.maar het zit er niet in ,maar erop

hydrokorrels zijn er voor, om het overtollige water makelijker laten afgevoeren, in de bloembak , mits je gaten onder in de bloembak hebt

je kan ook even kijken op deze site http://www.jongkind-grond.nl/index.p...d=97&Itemid=93
            Bij de hydrocultuur staan de planten in water met gebakken kleikorrels.
            Heb ik hier ook een paar jaar gehad. Er zat een vochtmeter in,waarop je kon zien of je moest bijvullen.
            Daarnaast kan je de korrels gebruiken onder in een bloempot,maar ook als decoratiekorrel. Ik had hier in de voortuin een aantal planten in potten waarbij ik als bovenlaag hydrokorrels had ivm uitdrogen van de aarde,stond tevens erg decoratief.

Als bodembedekking voor vogels zie ik er niets in.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bakstenen nemen ook vocht op maar geven dit ook terug af.

mvg

Opmerking

linkje

Opmerking

werkt niet

linkje werkt niet
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    linkje werkt niet
                    nu wel http://www.jongkind-grond.nl/index.p...d=97&Itemid=93

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                      Zeg Wijlaars,je blijft maar verwijzen naar de site van Jongkind. Leuk
                      om te lezen, dat de korrels ook nog eens voor drainage kunnen worden gebruikt. Maar wat heeft dat te maken met bodembedekking in jouw voliere.
                      Is de bodem momenteel zo drassig,dat je overweegt hydrokorrels te gebruiken?
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

zeg maar gewoon , Peter hoor ...hopman , dat klinkt wat vriendelijker
                        En nee in mijn voliere is het niet drassig ,

hier gaat het mij om

Stabiele structuur
                        .
                        Een hoog vochtdoorlatend vermogenLevensduur is onbegrensd
                        Onbrandbaar
                        Hoge isolatiewaarde
                        Chemisch neutra

Opmerking

Opmerking

Opmerking

discussie

inderdaad leuk een discusie over hydrokorrels, maar gebruik ze gerust volgens mij ben je toch niet van je voornemen af te brengen.

zou alleen graag weten hoe je er over twee maanden over denkt, iedereen raad het je af maar zou zeggen probeer het.

Opmerking

zoals ik al zei , dit was een suggestie, die een beetje uit de hand gelopen is.
                                ik vroeg jullie,wat jullie er van vonden.ik heb niet gezegt dat ik het ga gebruiken.
                                ik heb een paar testjes gedaan , voor de lol
                                omdat ik tegenstijdige antwoorden krijg. zoals: dat hydrokorrels sterk vochtopnemend zijn, nou echt niet!!! , probeer het zelf maar.

MVG Peter

Opmerking

Working...
                                X