Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydrokorrels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hydrokorrels

hydrokorrels, kan ik die als bodembedekking gebruiken.

of is dit niet aan te raden. ivm dat het slecht is voor de pootjes van de vogels.
    in de bloembak in de voliere heb ik het al, , en geeft geen problemen, tot nu toe
    heeft dit toevallig iemand geprobeerd , zo ja , werkt het??

ik mijn ogen kan je hydrokorrels meerdere malen te gebruiken, want die zijn goed te ontsmetten en schoon te maken.

heb je een op of aanmerking , hoor ik het graag.

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
    hydrokorrels, kan ik die als bodembedekking gebruiken.

of is dit niet aan te raden. ivm dat het slecht is voor de pootjes van de vogels.
    in de bloembak in de voliere heb ik het al, , en geeft geen problemen, tot nu toe
    heeft dit toevallig iemand geprobeerd , zo ja , werkt het??

ik mijn ogen kan je hydrokorrels meerdere malen te gebruiken, want die zijn goed te ontsmetten en schoon te maken.

heb je een op of aanmerking , hoor ik het graag.
    Als jij ze gaat gebruiken,kan je je ervaringen hier op het forum vertellen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hallo,Antoni,

Wat denk jij zelf ,Antroni, gaat dit werken?
      Ik denk dat het ook voordelen heeft.

minder schimmelvorming om dat het beter ventileerd.
      neem ook vocht op. net zo als andere bodembedekkers. zoals houtsnipppers e.d
      en is makelijk uit de voliere te scheppen als je de voliere zuiver gemaakt moet worden.

Maar ja , zo denk ik er over. maar wie ben ik??
      het is maar een suggestie

Opmerking

hoe ?

hoe kan je die korrels schoon maken dan, even afwassen en weer terug ? ik zou het niet gebruiken, aangezien deze kleikorrels elk vocht opslurpen, maar ook weer afgeven. bij bijvoorbeeld beuken snippers, ververs je elke tijd je vloer, en haal je dus ook de rommel weg. jij gaat het weer terug leggen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ik sluit me aan bij ton hij heeft gelijk

Opmerking

het is maar...........

het is maar een suggestie..
            werkt het niet dan werkt het niet

schoonmaken met cloor of detoll,

de korrels in een grote ton doen heet water er bij en een flinke scheut detoll of cloor ,1 uur laten staan (laten inwerken)
            en daarna door een zeef halen,
            met schoon water goed naspoelen , klaar
            als die korrels dan niet schoon zijn dan weet ik het niet meer.

en dat die korrels vocht op slurpen ,wat is daar het probleem van , is toch prima.

maar goed.... het is maar een idee.

Opmerking

En na dat spoelen gaan de korrels weer nat in de kooi !.
              De korrels blijven dus nat en zullen juist schimmel bevorderen.

Opmerking

Hydrokorrels, de naam zeg het al, vocht vasthoudend.

En vocht en vogels is natuurlijk geen goede combi.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

testje doen

Hoi Populier

schimmel krijg je ook met hout snippers, en duurt ook lang voor dat het droog is.
                  maar dat ter zijde.
                  .................................................. .................................................. ............
                  Ik zal eens een testje doen , hoelang het duurt voor dat die hydrokorrels droog zijn.
                  Ik neem 20 droge hydrokorrels ,en die weeg ik. (20 korresl is 15 gram)
                  ik leg ze 1 uur in het water in een klein bakje.
                  en daana daarna weeg ik ze weer, als ze nog door en door nat zijn.
                  zo weet ik precies hoeveel water er in 15 gram korrels water zit
                  ik laat ze drogen en houd de tijd bij hoelang dat duurt.voor dat ze door en door droog zijn

Opmerking

tja dit zou mischien wat zijn voor tropische vogels en dus de rechte snavels en voor kromsnavels zal dit niet geschikt zijn als ze dit kapot knagen weet je niet wat ze binnen krijgen weet niet of dat dan giftig kan zijn of wat dan ook.
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

chloor

ik zou geen korrels, die schoon gemaakt zijn met chloor, in mijn kooi willen. vogels knagen van nature overal aan, vul de rest zelf maar in.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        ik zou geen korrels, die schoon gemaakt zijn met chloor, in mijn kooi willen. vogels knagen van nature overal aan, vul de rest zelf maar in.
                        wel met dettol dan??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          ik zou geen korrels, die schoon gemaakt zijn met chloor
                          Hoi, Ton

het is maar een suggestie..he??
                          er zijn meerdere mogelijkheden om ze schoon te krijgen.

ik mag graag experimenteren, al is het alleen maar om bezig te zijn.
                          maar wel verantwoord . de vogels mogen er neit onder lijden.

Opmerking

De korrels lijken me meer op argexkorrels dit zijn een soort kleikorrels maar dan gebakken. Ik denk niet dat deze veel vocht opnemen. Kan me vergissen hoor, maar zelf zou ik ze ook niet gebruiken.

mvg

Opmerking

15 gram korrels

ik zal je binnen nu en een uur vertellen hoeveel vocht er in 15 gram korrels zitten, ben een testje aan het doen.
                              gewoon voor de lol.

Opmerking

Working...
                              X