Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoetsensijs man januarie 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kapoetsensijs man januarie 2010

De vogel is nu 4tal maanden oud , en zingt normaal de heledag door , baby zang . op zijn hoofd zie je het beginnen van de zwarte kop , en het lijfje heeft al zo 10% mooi rode bevedering , maar vandaag betrapte ik heb om 17u00 met zijn hoofdje tussen de veren op 1 poot . Heb hem uit de kooi genomen , en borst en buikvlees ziet er allemaal dik in orde uit , krijgt dadelijgs zijn kweek en conditie poeder in zijn drinken . Die ik gebruik bij alle nesten . van Versele en laga . Ook de speciale kapoetsensijs zaadmengeling .

Zou dit de rui kunnen zijn ?

kan ik hem Rui poeder in het drinkwater doen ?

kapoetsensijs

je geeft elke dag kweek en conditiepoeder volgens mij ben je hem aan het vergiftigen. geef je vogels gewoon een goede zaadmengeling, ei of universeelvoer grit maagkiezel iets onkruidzaad en laat die rommel achterwege.
    Zorg dat de vogels schoon drinkwater hebben eventueel druppel gloor of appelazijn erin en voor de rest niks.
    En zorg dat de huisvesting schoon en rustig is met voldoende licht en een goede temperatuur

Opmerking

oude garde

oke nu een antwoord wat u beter past

Geef de vogel veel medicijnen geef absoluut geen onkruidzaden, water dient absoluut niet ververst te worden liefst enkele dagen oud laten worden zodat algengroei aanwezig is. laat de temperatuur maximaal 12 graden zijn en wees spaarzaam met licht. en schoonhouden uitsluitend als de mest uit zichzelf beweegt.

Opmerking

Woestijnvink: versele laga heeft meerdere "poeders" in zijn gamma, welk poeder (merknaam) verstrek jij?

Opmerking

Geachte Woestijvink,

Wanneer u een vraag stelt op een forum, is het vanzelfsprekend dat u een antwoord erop kan verwachten.
          Als iemand dan een antwoord geeft die zeer redelijk is, maar niet in uw straat past, moet u niet zo reageren.. we proberen elkaar te helpen met onze mooie hobby.
          Zelf denk ik dat het probleem gewoon de jeugdrui is.
          Zo`n jonge vogel moet door deze moelijke tijd heen zien te komen.
          En een beetje helpen met een extra poeder is niet verkeerd, maar te veel is ook niet goed.
          Laten we het leuk en gezellig houden

Groeten Geert

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
            Woestijnvink: versele laga heeft meerdere "poeders" in zijn gamma, welk poeder (merknaam) verstrek jij?
            OMNI-VIT / versele & laga
            kweek en conditie

Opmerking

Persoonlijk ben ik geen voorstander van al deze poedertjes en middeltjes.
              Naar mijn mening moet deze vogel makkelijk door zijn rui heen kunnen komen met een goede zaadmengeling en dagelijks eivoer en schoon water.

Opmerking

weg

mis ik nu een stukje geschreven door woestijnvink of meen ik dat maar

Opmerking

missing in action

lambert46518mis ik nu een stukje geschreven door woestijnvink of meen ik dat maar
                  Berichten die niet ter zake doen en/of niet respectvol zijn naar andere forumgebruikers worden met regelmaat door moderatoren verwijderd. Zo kan het dus gebeuren dat je plots een stukje draad kwijt bent.

Groet,

Rob.

Opmerking

oke

bedankt voor u medewerking.

Opmerking

Opmerking

Dit soort vogels zijn in deze periode enorm gevoelig voor ziekten waar veel mensen ook preventief tegen kuren. Je kan ze ook niet verkopen in de jeugdrui want meestal gaan ze dood. Waar zit de vogel in? Ruime kooi?
                        Ik zou ook naast dat wat je voert rul eivoer blijven voeren. Ik blijf dat ook minstens 6 maanden doorvoeren aan mijn jonge vogels en verlies er zo geen. Elke dag het eivoer en dan ook nog eens trosgierst bijvoeren. Vergeet niet dat deze vogel eigenlijk geboren had moeten worden in een tijd van overvloed. Als hij nu zaad eet zit hij al op wintervoeding maar dan gecombineerd met hoog vitaminen en andere voedingsstoffen. De preparaten liet ik weg, het voer zou ik dus verrijken.

Maar als hij op 1 poot zit en dik denk ik dat je de vogel gaat verliezen. In jouw geval (meerdere zaadeters kweek je) zou ik mestonderzoek laten doen. Straks heeft hij echt een van de "jeugdziekten" van een sijs en verlies je er nog meer (als je die hebt)

Opmerking

Dit is de vogel in zijn huidige kleur en toestand , heel goed Godzijdank

wat vinden jullie van zn kleuren ?

jong van januarie 2010

het popje van 2010 EK zit al bij hem sinds mijn aankoop van hem , voor de kruisingen volgende jaar , ze zijn heel goeie vrienden ...
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                          X