Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestkastjes voorbereiden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nestkastjes voorbereiden

Dat je BV bij de gouls de nestkast moet voorbereiden , dat weet ik.

voorbereiden daar bedoel ik mee, dat je in nestkast al wat sissal en kokus vezel in legt, het nest bouwt de vogel zelf af.
    nu is mijn vraag , geld dit voor alle vogels, of kan ik ook gewoon lege nestkasten ophangen.

ik laat de vogels zelf hun werk doen
    dus ook niet bij de goulds ik leg niks in nest kastje
    soms komt het wel eens voor dat ze er erg weinig in leggen dan help ik zelf een handje maar in preciepe doen ze alles netjes zelf

Opmerking

niets

ik leg niets in de nestkastjes, ik laat het aan de koppels over. ik geef wel veel verschillend nestmateriaal, en laat de vogels maar bouwen. vooral de binsen, bouwen veel nesten, voordat ze ergens eieren gaan leggen. ik ben dit jaar benieuwd wat voor nest de blauwkoppen gaan bouwen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

nestjes

Hoi , Ton

Nu je het zegt , idd de binzen bouwen veel nesten. voordat ze over gaan met eitjes leggen. maar het is nog vroeg , ik hoop dat het voor jou en mij dat lukt

Opmerking

In principe geef ik altijd een lege nestkasten en laat de vogels zelf bouwen.
          Maar als er een koppel is dat een slordig nest bouwt, waar bijvoorbeeld de eitjes op de kale bodem van de nestkast liggen dan help ik ze een handje door het nestkastje voor te bereiden zoals je het zelf noemt.

Opmerking

dus morgen maar de nestkaten leegmaken, want er is wel gebouwt aan nesten
            maar ze doen er niets mee,op een elke vogel na , de zogenaamde nestslapers
            die maken er gebruik van,nacht

Opmerking

Ik zou ze laten zitten zo, de vogels vinden het gewoon nog te vroeg waarschijnlijk om al te broeden. Als ze het tijd vinden, maken ze een al begonnen nest wel naar wens af.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
              X